Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under december 2010

Av Annci Hultström - 31 december 2010 23:45

Förra året gjorde jag en sammanfattning av 2009 (läs HÄR) och tänkte att jag gör en i år med, för att kunna jämföra.

 

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Ja, mycket... var till Kroatien, sprang/gick en hoper lopp, var till Ullared. Men det största å bästa - jag fick en försmak av ett normalviktigt liv!!


2. Höll du några av dina nyårslöften? Ja, jag lovade mig själv att träna regelbundet vilket jag gjorde (förutom årets sista 2 månader p.g.a sjukdom å annat)


3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Ja, Totte & Henrik fick sitt första barn. En underbart söt liten sork (pojke).


4. Dog någon som stod dig nära? Nej, tack o lov.


5. Vilka länder besökte du?: Thailand i mars, Kroatien i september


6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?: En resa i november/december. Det brukar vi alltid göra, men inte i år (åkte i mars istället) och det sööööög.


7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?: Den 10 maj då jag började jobba för Adecco hos världens bästa kund. Samt min födelsedag. Då var vi bjudna på en 90-årsfest (60+30) och jag hade såååå kul!


8. Vad var din största framgång 2010? Att känna, innerligt, att operationen gav mig livet åter. Sen åxå att jag vänt en missnöjd kund till en mycket nöjd sådan. Det är en skön känsla!


9. Största misstaget? Misstag vill jag väl inte kalla det, men har inte tränat lika mycket/ofta som jag planerat. Inte kommit in i det så som jag önskat. Men jag har ju gjort det i alla fall.


10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Halsfluss en vända... å sen ett par förkylningar. Men inget mer allvarligt än så.


11. Bästa köpet? Måste vara mina 3 par tighta jeans. De gör mig glad, känner mig så fin i dom.


12. Vad spenderade du mest pengar på? Resan till Thailand.


13. Gjorde någonting dig riktigt glad?: Av någon anledning återkommer jag till mitt "nya" jag hela tiden... men det har många gånger, av olika anledningar, gjort mig innerligt glad. Att upptäcka saker jag kan göra nu, som jag inte kunde då. Kläder jag kan ha och känner mig fin i o.s.v


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010? "Engel" med Rasmus Seebach.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?: Tveklöst gladare!!

16. Vad önskar du att du gjort mer? Sprungit (inte gå/sprungit) Vårruset som jag tänkte mig. Tränade, men för lite uppenbarligen.

 

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Lagt energi på sådant som inte är värt att läggas energi på.

20. Blev du kär i år? Nej, inte mer än vanligt... :-).


21. Favoritprogram på TV? Biggest loser

 
22. Bästa boken du läste i år? "Bara vanligt vatten" av Kajsa Ingemarsson


23. Största musikaliska upptäckten? Får nog säga Rasmus Seebach igen. Ääälskar danska låtar...

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Ja, en kavaj från Lotta m. familj. Satt som gjuten *glad*. Sen önskade jag mig en toppendag och det fick jag verkligen. Med råge.

25. Något du önskade dig men inte fick? Nä, inte vad jag kan minnas.


26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010? Var på en 90-årsfest (60+30). Inför den lade jag mycket tid på mig själv, bl.a. sminkade jag mig på Make Up store. Sen var det party. Dansade i flera timmar och fick så sjukt mycket komplimanger. Gick på moln i flera dagar.


27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Nä, inte egentligen. Men ett plus i kanten hade varit om jag sprungit HELA Vårruset.


28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010? För första gången (i alla fall från sommaren och framåt) kunde jag köpa och klä mig i precis det jag ville. Favorit-stilen är tighta jeans, tunika eller top å kavaj/kofta, högklackade skor


29. Vad fick dig att må bra? Det har varit ett äkta ego-år, så saker kring mitt "nya" jag har gjort mig mycket välmående. Men även jobbet ger mig massor av glädje. Och Henrik & Wilma såklart!


30. Vem saknade du? Totte (du bor fortfarande för långt bort), men åxå min syster med familj. Vi ses alldeles för sällan!


31. Nya människorna du träffat? Ja, Sofie & David har vi haft måååånga roliga stunder med. Tack finaste ni!! Sen folk på jobbet. Inga jag umgås med privat, men de ger mig massor ändå.


Med det vill jag önska dig ett


GOTT NYTT ÅR!!

Av Annci Hultström - 31 december 2010 20:28

Hummer med skumpa äten.Nu väntar oxfilé med potatiskaka och kantarellsås.Önskar er alla en underbar kväll med ett gott slut och därefter ett GOTT NYTT ÅR!! Kramar!!

 
Av Annci Hultström - 30 december 2010 15:27

Jag pratade tidigare om att jag skulle vilja åka på något träningscamp eller en träningsresa. Nu blir det kanske verklighet. Marre mailade mig nämligen idag och frågade om vi skulle göra allvar av det. Sen kollade hon upp några ställen och hittade en resa till Kreta med Solresor. Det var halvpension och minst 3 träningspass om dagen ingick. Superfint 5 stjärnigt hotell. Allt för 7500kr. Det var inte dyrt tyckte jag. Så vi kommer nog boka. Kul!! Blir en annorlunda semester. En semester där man förhoppningsvis gått ner istället för upp, som det brukar vara.


Utöver tankarna på det har det inte hänt så mycket här idag. Tjejorna, som f.ö utökades med en till tös efter lunch, har klippt å klistrat i en smärre hysteri här. Masker i mängder har det blitt.


Nu är det snart hemgång. Skönt!


Vi hörs senare. Ha det bäst tills dess!

Av Annci Hultström - 30 december 2010 09:04

Börjar så smått undra om tekniken fungerar som den ska i övriga världen idag. Det har gått över en timme och inte ett enda samtal har jag fått. Har provringt och då funkar det. Hmmm... skumt. Ska hela dagen bli såhär extremlugn så slår den sommarens lugnrekord.


Idag har jag W med mig på jobbet. Var bestämt sedan länge (dagis är stängt). En tjej här har tagit sin dotter med sig åxå, så de leker i lekrummet. Nyss hördes en aningen högre ljudnivå. En något irriterad sådan. Men nu är det lugnt igen. Får se om de kan leka hela dagen.


När vi slutat bär det av till Ica Maxi för inköp av det sista inför morgondagen. Efter det blir det hem å mysa. Ska lägga mig tidigt idag med. Är sjukt trött idag med, trots 8 timmars sömn inatt. Fattar inte. Har verkligen kommit in i en dålig snurr. Måste komma igång med träningen. Framförallt måste jag vara ute mer. Hänger en del på det tror jag.


Hur ska du fira in det nya året? Några löften?


Kom av mig... tjejerna kom och ville ha prinsessmasker urklippta + lite annat pyssel. Nu är det klart. Under tiden har jag fått 3 samtal. 1 som skulle till kundtjänst, en intern och en som ringt fel. Så oj, stressig dag det här ;-)


Ska ta en macka nu. Hörs senare!

Av Annci Hultström - 29 december 2010 20:10

... timmar kvar av 2010. Wilma är hemma igen, partypoppers är köpta, kläderna klara. Ja, bara att invänta dagen. Tills dess blir det slöande i soffan. Just nu framför "Bonde söker fru" - ett program som kräver den största av skäms-kuddar. Ah... vilka nördar. Får man säga så?!


Tänkte se om maken vill se en film istället. Sen blir det bingen. Tidigt. Är sjuuukt trött fortfarande. Så jag önskar er redan nu en God natt. Sov gott & dröm sött!

Av Annci Hultström - 29 december 2010 16:00

Det är inte ofta jag skriver om problem i bloggen... vill inte infektera den med det. Men nu måste jag bara...


Det finns en person som för 1 år sedan lånade kläder av mig inför ett bröllop. Dessa har jag nu försökt få tillbaks en tid, men personen i fråga lämnar inte igen dom.


Hon menade i början av diskussionen att jag kunde hämta dom om jag ville ha dom. Men nä... det accepterar inte jag. Har man lånat får man återlämna. Det skrev jag. Det är inte så att jag ber folk komma å hämta saker hos oss som vi lånat av dom.


Till saken bör nämnas att vi inte längre är vänner p.g.a omständigheter jag inte vill skriva här. Men kort kan sägas att hon tycker jag är en stor idiot. Visst, kan så vara (OM det är likamed att dra sig undan istället för att vara ärlig och säga att man inte vill umgås, nu vet hon det dock), men trots det kräver jag att få tebax mina kläder.


Idag drog jag det så långt att om hon inte återlämnar de idag, så ser jag det som stöld och har helt torrt på fötterna att göra en polisanmälan om jag vill.


Svaret blev att hon är bortrest så vill jag anmäla var det bara att göra det.


Någon som förstår?! Hur tänker hon? Är jag ute å cyklar eller? Ska jag skita i kläderna, se dom som förlorade? Ska jag gå dit å hämta dom så saken är ur världen? Är dock lite för envis/stolt för det. Hmmmm, hjälp mig!


Nåja, nog om det...


Snart får jag gå hem. Då blir det direkt å hämta älskade prinsessan. När hon är borta såhär tänker jag ofta på henne. Men tycker samtidigt att det andrum jag får är innerligt skönt (usel mamma??). Fast som nu, timmen innan, då blir jag pirrig och längtar jättemycket efter hennes små armar om mig.


I morgon ska hon följa med mig till jobbet. En till tjej här ska ta med sin dotter. De är jämngamla, så det blir kul för dom.


När jag hämtat henne bär det av hem för att SOOOOOVA. Blev ingen tupplur på lunchen, så nu börjar jag bli lätt mosig.


Önskar en fortsatt fin onsdag!


p.s Gillar ni min Nyårs-fina blogg?

Av Annci Hultström - 29 december 2010 10:45

Vad ska man säga... märks att man inte är 22 längre. Jag klarar verkligen inte av att vara vaken till seeeent. Det blev bara 6 timmars sömn inatt. Blä tycker jag om det. Får nog ta en tupplur på lunchen.


Hej förresten! Hoppas ni är piggare än jag!


Hur går det med nyårsplanerna? Här går det bra. Lätt att säga när man är bortbjuden och värdinnan handlade allt igår. Tack finaste du! Vi är alltså bjudna på fest. Familjen Höjer är det som står för fiolerna. Ska bli MYCKET trevligt. Länge sedan vi firade ihop nu. Mitt uppdrag - än så länge - är att köpa partyhattar/partypoppers, göra potatiskaka och köpa sockerärtor. Så det ska jag nog hinna/klara. Sen gissar jag att vi åker dit tidigare och hjälps åt med annat på plats. Så långt har vi inte kommit än.


Nä, nu tog det slut i hjärnkontoret. Får höras senare helt enkelt. Må gott tills dess!

Av Annci Hultström - 28 december 2010 23:45

...film var det. Sevärd,men trots det inte den bästa jag sett. Får 3 snöflingor i betyg. Nu - sängen. God natt,sov gott å dröm sött!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards