Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under januari 2016

Av Annci Hultström - 31 januari 2016 14:00

... dag på alla sätt och vis. Sovit halvkasst, ont i foten (trots värktabletter) och allmänt låg.

Ett par glädjeämnen finns dock... nedräkningen till Thailand (3 veckor och 1 timme kvar!!) och den här knasfian:

Ja, det var väl det den här surkarten hade att delge idag. Adjö!

Av Annci Hultström - 30 januari 2016 20:43

... 2 sammanhängande veckors semester sedan september 2014. Och det känns.

Framförallt efter skitvintern 2014, skitsommaren 2015, brutna-fotenhösten 2015, mulet-hösten 2015, snö-frijulen 2015 och operations-vintern 2016.

Energinivån har aldrig varit lägre. Så kommande resa, om 21 dagar och 18,5 timmar, är obeskrivligt efterlängtad!!!!!

Första 12 nätterna ska vi bo i precis just ett sånt här hus. På Koh Chang, Klong Prao beach resort:

Grannarna är bästa familjen J <3

Utsidan bådar gott. Men insidan ännu godare...

Sista veckan bor vi kollektivt. Med fam J. Här. I en privat villa på fastlandet. I Mae Pim:

Visst ser det fantastiskt ut?!?! Just nu hade jag iofs kunnat sova i ett dass, bara jag fått sol, värme och gott sällskap dagtid!

Nä, nu ska jag ansluta till Gladiator-tittarna.

God kväll!

Av Annci Hultström - 26 januari 2016 12:32

... och fläskade in med ett jätteinlägg tidigare idag, men då var bloggen inte kopplad till FB visade det sig, vilket gör att typ ingen vet om att ett inlägg kommit. Så nu flaggar jag för det med det här inlägget :-)


När jag ändå är i farten kan jag berätta att återbesöket gick bra, men doktorn som lade om såret var ingen försiktig duttare direkt... nä, det var rejäla tag.Så jag är rätt mör just nu faktiskt. Fast det är väl iofs hela grejen med att ha en (trång) sko på mig, gå med kryckor på is, inte ha foten i högläge och göra mer på ett par timmar än jag gjort på dagar som påverkar det. Så nu ska jag bara äta lite lunch, sen blir det nog en tupplur.


Jaha, men vad sas då om foten? När jag sa att jag har ondare än jag förväntat mig, med tanke på att det var ett relativt litet ingrepp, sa han att det inte var konstigt. För det var värre än väntat; "En mycket stor och allvarlig brosk skada på det värsta stället i foten". Han beklagade att det inte kunnat ses tidigare... Så då ojjar jag mig inte i onödan. Tänker därför tillåta mig att vara hemma resten av veckan (är ju sjukskriven hela nästa åxå, men det hoppas jag inte ska behövas) och vila bort smärtan.


Så ni vet var ni har mig de närmaste dagarna :-)


Förresten, en bild på den opererade foten... vill du inte se, scrolla inte ner.


I

I

I

I

I

I

I

I

I

I

I

I

I

I

I

I

I

I

I

I

I

I

I

I

I

I

I

I

I

I

I

 

Av Annci Hultström - 26 januari 2016 08:38

... som heter duga. Ja, för på 35 dagar hinner det ju hända en hel del. Faktiskt. Håll i hatten, nu kör vi!


Den 23:e var jag ledig. Ihop med Wilma. Vi bara lökade, bakade, pysslade. Och kände fullständig julefrid   


 


Pysslet var en julklapp till Jim. Spargrisen målade vi halva var, men muggen gjorde W helt själv. Han blev f.ö jätteglad   

   


Julaftonen firade vi hos syrran & Jim. Vi åt gott och drack drinkar. Sanna var med på ett hörn, dels genom ett foto på julbordet men åxå via länk från Nya Zeeland där hon är nu. Och jag grät. Lilla gumman, så lång bort.

 


I mellandagarna köpte jag ny telefon (och W byggde snögubbe)...


 

...och se vilken underbar bild jag tog:


Enormt bra kamera. Och så skönt med en telefon som är snabb... Så nöjd!


Nyårsafton började jag med ett träningspass. Jag var inte ensam om jag säger så... det har aldrig varit så mycket folk där under mitt första år som då. Det var glittertoppar, hattar, fjäderbo'or, flugor och kavajer. På instruktörerna. Superkul och peppande. Nu körde jag ett gympass förvisso, men smittades ändå av allas glädje.

 


Efter det gjorde vi oss klara och åkte till H's syrra med familj. Det blev en MYCKET bra eftermiddag/kväll/natt. Vi började med champagne och snittar...


... och fortsatte lite senare med hummersoppa med oststänger, oxfilé med potatiskaka och därefter vit chokladpannacotta med hallongelé. Allt jättegott och ostressat. 


 


Vi hade ätit klart redan vid 22-tiden och hade gott om tid att löka (läs: dricka ännu mer cava) innan det var dags att gå ner på Strandvägen vid tolvslaget. Och wow, vilka fyrverkerier. Mycket trevlig start på det nya året!

 


   



Nyårsdagen var vi inte direkt pigga. Som sig bör. Så det blev en dag i soffan. Ihop med det ultimata; sega ostbågar och cola...


 


Lite senare åt vi pizza och sen styrde vi kosan hem igen. Och "dog" i nästa soffa.


Dagen efter det hade kraften återvänt, så det blev ett par knop gjorda. Vi rensade ur 3 säckar med kläder från klädkammare, garderober och lådor. Så skönt!! Jag målade lite i min målarbok (julklapp) åxå. Lika rogivande som att lägga pussel.


 


Trettonhelgen ägnades åt husdjursmässa...


 


... där W, med stor glädje, köpte en kompis...


 


Den har åkt både bil och bott i duschen. Eftersom vi har så kallt hemma så krymper den, men har man den i värme så ökar den i volym igen. Så den bor lite där det passar för tillfället :-)


Vi lagade även en 3-rätters en dag, där vi lottade ut rätterna. H fick förrätten (gjorde en fetaost/soltorkade tomater quesedilla), jag varmrätt (fläskfilégryta) och W dessert (chokladpannkakor med kanelsirap). Riktigt roligt sätt att laga med på. Kommer vi tveklöst göra igen!!!


 


Sen var det dags att ta bort julen och tro det eller ej, men jag tycket det var skönt. Jag till å med sa att jag nog inte ska ha så många tomtar upp nästa jul. Men ja... det visar sig då.



 


H skulle på AW, så jag och W fick en egen fredag. Den började med hämt-mat, som hon hade dukat fint till när jag kom hem. Sötunge! Sen gjorde vi fotvård och kollade på Fångarna på fortet. En mycket bra fredag   


   


Lördagen den 16/1 tog vi en promenad i det vackra väder, som avslutades med en fika på "Kardemumma". Så kallt, men så härligt!!!!


   


Kvällen tillbringade jag ihop med de bästa av haggor (ja, vi kallar varandra för det...) Vi är 8 gamla jobbarkompisar, från Arlanda-tiden, som ses 1 gång/år. Den här gången bodde vi på hotell. Lyxigt värre! Vi drack cava, badade, bastade, åt gott och pratade i kvadrat. Tack tjejer för den här gången!!! 

 


Sen var det då dags för H's 40-års dag. Hade smidit planer ihop med hans chef, så vi lurade honom att han skulle på kundbesök. Men nä... han fick testa att bli rakad med kniv. Det var på Sweeney Todd i stan. Efter det hämtade en taxi honom och körde honom till Griffins Steakhouse där jag, W, Ewa & Nathan väntade. Vi åt en helt underbart god middag. En oxfilé av rang, som avslutades med en magisk banana splitt. Rekommenderas varmt.


 


H somnade mycket nöjd, efter ett firande helt i hans smak!


Den 22/1 var det dags för mig att operera foten. Ja, den har inte alls läkt som den ska, så efter ett återbesök hos doktorn beslutade han sig för att öppna foten för att kunna kika in och se om han kunde se något som inte synats på röntgen/MR. Och han hittade lite smått och gott. Broskskador (slipades bort), ärrbildning (skars bort) och en lös broskbit (stor som en 1-krona) tog bort. Nu är det bara att avvakta. Och invänta. Nästa operation. Ja, ledbandet ska sys ihop igen om ett par månader. Om detta nu inte är miraklet som behövdes.


 


Den 23/1 trodde H att det skulle bli en lugn kväll i soffan. Men nä. Det var några andra som hade andra planer än så. Vid 18-rycket ringde det på dörren och där stod familjerna H & J, med en 3-rätters i händerna. Underbara vänner!! Vi fick en riktigt trevlig kväll, med god mat och härligt umgänge. Ytterligare ett firande i H's smak. Tack än en gång underbar ni!!   


       


Det sista firandet blev den 24/1 när mina föräldrar, syrran, Jim och Birgitta kom på fika. Marre hade gjort tårtan som var lika fantastiskt god som fin. Tack raring!!


 


Ja, det var mina senaste 35 dagar. I korta drag. Nu måste jag avsluta, för jag ska iväg till läkaren på återbesök. Ska lägga om såren och träffa sjukgymnast.


Ha en finfin dag. vi hörs igen!




Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2016 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards