Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under februari 2014

Av Annci Hultström - 26 februari 2014 03:05

... slöande på hög nivå, därav bloggtorkan. Finns ju liksom inte jättemycket att skriva om då... Men några rader ska jag väl få till nu.

I måndags träffade vi en f.d arbetskamrat (och hennes vän) för en drink. Som även blev en middag. Trevligt, trevligt.

Vi möttes på Mook och där satt även fam Z med sällskap. Flera sällskap. Det slutade med attvi var 7 olika gäng. Trevligt.

Igår lökande vi hela dagen, tog massage och avslutade sedan kvällen i Saladan.

Där gick vi till "thai-tapas-haket" igen. Den här gången gick jag på säkra kort, men H och C gick vilt fram med "Crispy pig-skin". Var faktiskt helt ok. Smakade mest som hårdstekt fläsk.

Till lunch åt jag f.ö en stark thai-sallad med "Crispy chicken". Gaaaaaaalet gott!!

Som synes på bilden har barnen shoppat lite åxå. Coolheten har gått upp till en ny nivå.


På after-beach igår smaskade vi popcorn. Sötade med smak av sourcream-onion och cheddar. Märkliga, men ok.

Ja, det var vad fantasin räckte till den här gången. Nu ska jag väcka familjen.

Ha en finfin onsdag!!

Av Annci Hultström - 23 februari 2014 10:44

... bort. Den kommer här:

Av Annci Hultström - 23 februari 2014 10:33

... dag.

Efter en god natts sömn väcktes vi av uret kl 7. Packade, beställde frukostpaket, smörjde in oss och ställde oss väntande på båten. På tid, kl 8.20, åkte vi. Mot Koh Rok.

Det slog en del och jag hamnade i skottlinjen. Halvvägs tröttnade jag på att få saltvatten i ögonen och tog på mig simglasögonen. Det var visst kul. Tyckte andra, för det skrattades. Jag med iofs. Vad annat kunde jag göra?! Väl framme var jag totalt dyngsur. Solklänningen gick att vrida ur.

Första snorklingen var grymt bra. Likaså timmarna på ön. Med en lunchutsikt som slår det mesta:


Andra snorklingen var sådär, men det gjorde inget. Vi var rätt nöjda.

Nu lökar vi i solen. Vid poolen. Har fått nog av saltvatten idag.

Om 1,5 timme ska vi åka till hockey-haket för middag och match. Ett bra avslut på en toppendag.

[Bild]

Av Annci Hultström - 23 februari 2014 01:19

... det där med bilderna:

Av Annci Hultström - 23 februari 2014 01:14

... jag väckt tuppen. Nu återstår bara familjen. Kl 8.20 går båten som ska ta oss hit:

[Bild]

[Bild]


Koh Rok (bilderna lånade från internätet), en enormt vacker plats. Ser fram emot det. Mycket.

Önskar er en finfin söndag. När den väl börjar.

Av Annci Hultström - 22 februari 2014 17:08

... att jag glömt delge er om The Frog. Vi kom ju dit till slut. Superfint och mycket gott. Dock väldigt "icke-thai", men ett avbrott från det skadar ju inte.

Det bidde 2-rätters för 3 av 4 vuxna (jag ej inkluderad... då spricker jag... bokstavligen). Toast Skagen för två och Chèvre för en. Sen åt vi burgare hela högen.


De hade en aningen annorlunda sak på dessertmenyn... Lösgodis, 150 gram. Kan iofs tänka mig att det köps.

Nu är det dags att sova. Ska upp med tuppfan i morgon. Snolleling (ja, snorkling alltså) på Koh Rok väntar.

Natti natti!

Av Annci Hultström - 22 februari 2014 13:32

... rapport kommer här.

Gårdagen tillbringades i solen och kvällen betydde middag i stan.


Jag åt trillade räkor. Igen. Så sjuuuukt gott. Måste verkligen göra det hemma i sommar.

Idag har vi haft hyrbil och kört runt ön. Ätit på Diamond Cliff. Badat.


Tanken var att vi skulle till grottorna åxå, men vetskapen om enorma, håriga och avskyvärda spindlar satte spiken i kistan för det.

Så vi form hemåt. Vid Long beach hittade vi ett hak som kommer visa matchen i morgon, så vi bokade bord.

Väl hemma blev det först poolhäng och sen strandäng.


Nu ska vi nyttja det sista av bilen och äta middag lite längre bort än normalt. Var vet vi inte. Mysighetsfaktorn får styra.

Njut er afton!!

Av Annci Hultström - 20 februari 2014 10:22

... solen. Konstigt nog. Men lunchen blev i skuggan. En Yam Tuna (stark tonfisksallad) föll valet på.

Ikväll blir det middag i stan. På "The Frog" om det finns bord vill säga.

Nu gör vi läxor, men avslutar snart och beger oss ut till poolen. Men förnyad ork (a/c:n är rätt skön emellanåt).


Fortsätt njuta dagen. Det ska jag!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards