Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under april 2015

Av Annci Hultström - 29 april 2015 22:28

... jag har varit idag. Lyckades göra trefalt mer än förväntat på jobbet. Skön känsla. Framförallt med en ledig dag i morgon.

När jag kom hem utfodrade jag barn, fixade ett par saker ihop med samma barn, lämnade samma barn + ett till på gympan, hämtade maken vid tåget, åkte till centrum och handlade diverse, åt middag på lokal, kom hem och fixade lite hemliga saker, bokade en resa (whoop, whoop... träningsresa med Marre igen... i november #längtarredan), fixade lite fler hemliga saker, nattade barn och nu...

... just because I'm worth it!!!

Snart väntar sängen, men ingen sovmorgon trots ledig dag. Nä, upp och få iväg barnet till skolan och därefter ska jag åka iväg och få våra förskärare slipade + uträtta diverse hemliga ärenden... hahaha, mycket hemligt är det. Så kan det bli när nån fyller jämnt och som jag inte vet om den läser min blogg. Så ni kommer få veta ni med. I sinom tid.

Ni märker vilken träningstorka det är. Fy, det kryper i kroppen. Men snart så. På fredag blir det en lugn joggingtur, som inledning efter förbudet. På lördag hoppas jag kunna gå på hårt igen.

Nä, nu rundar jag av och önskar en God natt! Med ett sanningens ord. Funnet på FB. Såklart. Var annars? Ja, kanske insta. Vilket det var. Insåg jag. Nu.

Åsså en till. Som iofs inte stämmer på just den här dagen. Men är bra ändå.

God natt var det ju. God natt!

Av Annci Hultström - 28 april 2015 20:03

... på Ica kvantum i centrum är garanterat den mest inspanade i Sverige. För förbi den går nämligen kön till Posten. Hur f*n tänkte de där?! Placera Posten längst in i en matbutik. Med en disk så liten att endast en person kan jobba åt gången, vilket konstant skapar en kö på minst 15 min. Nötter!! Tack å lov behöver jag sällan besöka den, men idag var det dags och pulshöjningen kom direkt.

Varför var jag då där? Jo, jag har beställt en sån här:

En grönsakssvarv. Så nu kan jag göra grönsaksspagetti. Återkommer med recension när jag testat den första gången.

Nej, nu ska jag sätta mig på kontoret och uträtta måsten.

Förresten, missa inte mitt förra inlägg. Detkom inte upp på FB av nån anledning...

Av Annci Hultström - 28 april 2015 07:57

... är återställd. Jag är påväg till jobbet och barnet tog sin kronsnuva (åtminstone feberfri sådan) och gick till skolan. Skönt!

Så vad har vi gjort då? Tja... putsat fönster (blev uselt, måste göra om), städat skoskåpet, tränat (helkroppsfoamrullning och pw... inte mer än så), spelat kort, bokat Hässelbyloppet (1 mil, 12 okt med Marre), städat, Grillat, sorterat gamla barngrejor, fikat, lagat mat, haft en städfirma hemma för offertskrivning (ska börja med hemstäd... förslag på firma nån??), sytt och... eh... ja, fixat 1000 andra småsaker som legat ett tag. Så det blev några effektiva dagar. Inget ont utan nåt gott var det ju!

Nu väntar 2 jobbdagar, sen är jag ledig några igen. Mamma fyller 70, så vi ska dit.

Nej, nu är jag snart vid jobbet... så; Adjö och ha en finfin dag! Avslutar med några bilder av varierande slag.

Av Annci Hultström - 24 april 2015 08:15

... den, min första vård-av-barn-dag på över ett år. Har en tjej med feber och en mycket ond hals här bredvid mig i sängen.

"Tack" vare det tänkte jag putsa klart alla fönster och även rensa ur ett par lådor som stått hemma hos H's päron. Så inget ont utan nåt gott.

Vad har hänt i övrigt då? Ja, jag tar det från måndagen... och den sträckta muskeln. Som min pt iofs trodde kunde vara en typ av kramp åxå.

När jag kom till jobbet kunde jag inte sitta på stolen med låret. Det gjorde för ont, så jag satt längst ut på kanten varvat med att stå.

Vid lunch hände det mest märkliga... Då kändes som nåt tjockt ålade sig sakta fram inuti låret, uppifrån å ner mot punkten där allt började. Sen var det i princip borta. Så kanske var det som han trodde ändå, kramp. Å det jag kände var när den släppte. Märkligt. Mycket märkligt.

Det jag känt efter det har varit lite träningsvärk och i hastiga rörelser kan det göra lite ont.

Detta var alltså på måndagen. På onsdagen hade jag ännu ondare i nacken. Så pass att jag höll på att spy när jag kollade över axeln då jag körde bil.

Så när jag skulle till läkaren (Cityakuten) för att kolla min, sedan 3 månader, täppta näsborre tvingade chefen mig att söka även för nacken. Det kunde ju vara nåt annat.

Nu kunde de inte hjälpa mig, men uppmanade mig att kontakta min kiropraktor. Så det gjorde jag och igår var det dags för ett besök igen.

Han sa att ett revben låst sig igen och att just det revbenet kunde orsaka en sån smärta att folk många gånger tror att de får en hjärtinfarkt istället.

Han knäckte det, nacke och bäcken på plats. Sen masserade han och triggade sätesmusklerna. Jag fick ett par övningar att göra och ett träningsförbud med mig hem. I en vecka får jag inte göra nåt med belastning. Bara rörlighet och cirkulationsökande samt promenader är vad jag får ägna mig åt. Känns sådär, men är ju lika bra. Vill ju må bra nu. Tröttsamt det här.

Ja, det var min vecka. Festligt värre. Hmmmm...

Nu går vi mot helg, men med ett sjukt barn idag gissar jag att planerna blir omkullkastade. Visar sig i morrn bitti.

Önskar er en trevlig fredag och avslutar med en sanning.

Av Annci Hultström - 20 april 2015 07:47

... lilla ka... nä, muskel. Igår var det inte kul. Precis A L L T jag gjorde gjorde ont. Men trots det tvättade jag alla fönster nere, fixade lite ute och lagade middag. Men sen var det soffan som gällde. Med benet något upphöjt, för att bara ha lårets baksida i underlaget plågade mig.

Idag är det bättre med rörligheten, men det gör fortfarande ont att ha låret mot nåt och att få på strumpan var ett äventyr. Hmmmm... hade jag tid med det här tror ni? Nä, precis!

Nåväl, då har jag provat det och lär mig förhoppningsvis nåt av det.

Önskar er en toppendag!

Av Annci Hultström - 19 april 2015 13:05

... did it!!! Ja, att springa hela rundan. Igår alltså. 5,6 km i en hastighet av 8,5 km/tim. Det kommer ge mig en tid på ca 1,08 på milen. Kändes så jävla bra. Det bästa i kråksången var att jag hade kunnat fortsätta. Får bli nästa gång.

Efter det, dusch och fix styrde vi kosan till Uppsala. Där bjöds vi, som vanligt, på god mat och efterrätt. Grillat stod på menyn. Årets första och såååå gott.

Kl 23.30 kröp vi till kojs här hemma.

Efter 8 timmars sömn vaknade jag. Med nackspärren från helvetet. Igen. Blir så less. Och ledsen. Vill ha en hel kropp.

Den kom iofs igår redan. Efter mitt tidiga uppvaknande lyckades jag somna om och när jag då vaknade var den där. Hmmm... fanns alltså en mening med att jag vaknade så tidigt.

Nåväl, jag petade i mig värktabletter och la mig en stund på spikmattan. Sen var det dags för PT-pass. Det började bra. Löpning och sedan boxjump. Utan tvekan den här gången. Sen körde vi hopp över häckar och plötsligt... aj. En sträckt muskel i baksidan av låret blev utgången av det. BAJS!!!! Så nu ligger jag här på soffan och är ännu mera less. Och ledsen. Jag vill ha en hel kropp.

Ska försöka mig på att städa lite sen. Får se om det går.

Gav förresten en liten present till min pt idag. Ett gäng minimuffins och ett kort. Som jag kastade ihop.

Nä, nu; Lunch!

Av Annci Hultström - 18 april 2015 06:28

... jag blir galen. När jag inte får sova vaknar jag innan klockan ringer och när jag får sova, ja då vaknar jag samma tid. Även om klockan inte ens är ställd. Det trots att jag är sjuuuukt trött. Så; Whyyyyyyyyy??????

Idag väntar bakning, löpning och till sist samkväm med Lotta & co. Sist vi sågs var på vår fest i november. Helt galet vad tiden går fort. Hmmm...

Idag satsar jag f.ö på att springa hela rundan utan pauser. Det finns nämligen en viss person som tror att jag klarar det. Samma person är starkt övertygad om att jag snart kommer ta en högre box i boxjump. Denne någon har högre tankar om mig än vad själv har. Det är ett som är säkert... ;-)

Av Annci Hultström - 16 april 2015 22:47

... Sveriges, för att inte säga världens, bästa pt. Så jäkla ödmjuk men krävande, kunnig, peppande. Han får mig att övervinna hjärntroll, bygga upp mer än det fysiska och att tro på mig själv. Han är som skapt för sin roll. Vet inte hur jag ska kunna tacka honom sen när det är "över".

Idag kompade jag ut kl 14, körde hem och kastade mig till skolan för utvecklingssamtal kl 14.30-15 (hon fick en feting till ok-stämpel i rumpan). Kl 15-15.30 var det besiktning av lägenheten (våra ytskikt är så pass gamla att vi har rätt till renovering). Kl 16-17 var det PT-pass. Och matshopping, matlagning, muffinsbakande och tillsist; sängen. Är helt slut, så - God Natt!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2015 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards