Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under december 2012

Av Annci Hultström - 31 december 2012 18:44

... alla mina nära, kära och övrigt löst folk ett...


GOTT SLUT på 2012 och ett riktigt GOTT NYTT 2013


 


Hade tänkt ge mig på en återblick av året, men insåg att det varit ett skitår. Mitt första år som konsultchef är en bidragande orsak. Jobbet har helt enkelt tagit musten ur mig och gjort mig till en trött och sliten 40-åring. Ja, visst finns det små ögonblick av glädje... som t.ex resan till Turkiet... men i det stora hela kunde mycket ha varit bättre. Så det finns inte så mycket annat att säga än att jag ser 2013 an. Det ska bli ett bättre år, på många sätt. Jag ska ta hand om mig och min hälsa bättre (läs: börja träna igen), jag ska vårda mina vänner bättre, jag ska resa (Thailand först, Budapest sen och därefter ska jag nog lyckas trycka in en träningsresa åxå).


Hela återuppbyggnaden, av vraket Annci, ska inledas med en veckas fasta. Den börjar på onsdag. Sen blir det gymmet några gånger i veckan, sund mat, ingen alkohol (förutom på Tina's fest den 19/1) förrän resan och mera trevligt umgänge.


Men först ska nyåret firas. Familjen är fixade till tänderna och middagen ska snart ätas... det blir en traditionell nyårsmiddag bestående av: Hummersoppa till förrätt, Oxfilé med potatiskaka och kantarellsås till varmrätt och slutligen Vitchokladpanacotta med hallon till dessert. Sen ska det skjutas raketer och ätas ostbricka. Och naturligtvis ska det nya året skålas in med bubbel.


Så nu avviker jag och önskar er alla en trevlig kväll!!

Av Annci Hultström - 30 december 2012 23:51

... nästa år om att INTE köpa biljetter till Disney on ice. Det var fjärde gången jag var på det och det blir inte bättre med åren om vi säger så. W var ok nöjd, men inte överväldigad.

Innan vi åkte handlade vi inför morgondagens middag. Skönt att ha det klart.

När vi kom hem åt vi middag och efter det har vi legat på soffan.

Nu är det dags för sängen. Är astrött... Önskar jag hade lagt mig kl 22, för med de här sena vanorna blir det inte direkt lättare att gå upp kl 04.10 på onsdag... bläääää...

God natt och sov gott, på 2012's sista natt.

Av Annci Hultström - 30 december 2012 00:02

... var vad barnen bjöd oss på mellan måltiderna ikväll. Akrobatik och teater. Jorå, bara det bästa är gott nog när finbesök bjuds till middag i det Hultströmska residenset ;-)

Tack småraringar och tack Jansäters för besöket! Trevlig, som alltid!

Vi åt "Gryta med julens kryddor", pressad potatis och sallad. Till dessert blev det fruktsallad. Riktigt gott, om jag får säga det själv.

Nu ska jag lägga mig. Ja, tänk... före kl 1 för ovanlighets skull.

Sov gott och dröm sött!!

Ps 38 dagar kvar... så lite resesnack blev det åxå såklart

Av Annci Hultström - 29 december 2012 09:50

... med vad vädergudarna erbjuder för tillfället. När vi kom hem inatt var det -8. Nu när jag vaknade var det +0,4 och regn. WTF!!!! Kan det inte bara få vara kallt, snö och strålande vackert i en ynka månad till?? Det är inte mycket begärt under vinterhalvåret tycker jag. Eller?!

Vi hade, som alltid, en trevlig kväll igår. Vi fick jättegod mat och alldeles för mycket vin. Vi fick åxå öva på engelskan, för Tinas bror & Co. kom förbi en sväng. Med sig hade de en amerikansk vän, Tara. En trevlig prick.

Sent blev det åxå... Undrar hur vi ska lyckas vända den här trenden? W har inte kommit i säng före kl 22 en enda gång på hela lovet. Inte bra. Inte bra alls. Och hur ska jag orka upp för jouren den 2/1??? Usch, grämer mig redan...

Idag kommer Jangsäters på middag. Tanken var pulkaåkning innan, men jag vet inte det jag med tanke på vädret...

Nä, nu - frukost. Ha en bra dag alla!

Av Annci Hultström - 28 december 2012 16:24

... mot Åkersberga. Hela familjen är nyekiperade. Jag i flikig frisyr och orange tröja:

Av Annci Hultström - 28 december 2012 14:43

... en dålig kombo. Eller åtminstone för telefonens högtalare... Så hoppa över att prova det om ni vill kunna lyssna på musik genom dom. Använder ni däremot externt ljud kan ni testa. Om ni vill.

Nu ska vi snart åka till familjen Z på middag. En spontanare bestämd för ett par timmar sedan. Sånt gillar jag.

Ha en finfin kväll!

Av Annci Hultström - 27 december 2012 21:30

... returnerade och storleksbytta. Lite nytt fick följa med hem åxå. T.ex Lite av nästa juls pynt, ljusslingor och julkort. Men åxå lite kläder. Jag hittade sommarbyxor (jag vet att den kommer... sommaren), ett par tröjor och ett par halsband.

Någon film blev det inte. Biljetterna var slut, så vi gör ett nytt försök i morgon.

Nu är barnet nattat, så då är tanken att vi ska se en film. Men jag vete17 hur länge jag kommer orka se... sover nästa sittandes redan som det är. Så det är väl lika bra att säga GOD NATT redan nu!

Av Annci Hultström - 27 december 2012 09:54

... dagar kvar. Faaaan vad skönt.

Vad ska vi då göra? Ja, idag blir det lite julklappsåterlämnanden. Det är min man som gärna köper dubbelt... för att säkra upp storlekar eller om han hittat nåt bättre. Så där finns lite att returnera. Sen ska vi gå på bio, "Sune i Grekland". Ja, sen är nog dagen slut. Typ.

I morgon ska jag på provtagning. Sen vill jag nog kolla lite på rean åxå.

Resten av dagarna?! Tja, ingen aning.

Nä, nu måste jag gå upp. Vet att svägerskan måste jobba och då vill de säkert bli kvitt sina gäster.

Ha en finfin dag, vad ni än gör!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards