Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under juni 2010

Av Annci Hultström - 30 juni 2010 22:58

...jävla skitfilm. Bortkastad tid. Nu mot sängen. God natt!

Av Annci Hultström - 30 juni 2010 21:13

... med kvällens sysslor. Nu blir det jordgubbar, glas och filmen "Farsan". Efter det bingen. Så jag önskar er en god natt med idel söta drömmar. Hörs i morgon!

Nu

Av Annci Hultström - 30 juni 2010 16:13

... är pärmen + en massa annat småpyssel klart. Skönt! Så nu skulle jag kunna gå hem faktiskt. Men det får jag ju såklart inte. Får allt vänta 39 minuter till.


När jag kommer hem ska jag ta Wilma med mig och köpa skithuspapper. Det är verkligen HELT slut. Fick ge mig på hushållsrullen i morse. Var ju och handlade igår, men vem kommer ihåg det när man står där i affären och inte har gjort någon shoppinglista? Nä, det är först när man sitter där som man inser att man borde köpt det. 


Efter det blir det middagsfix och därefter ska jag nog dra ett varv med dammsugaren. Har avvaktat med det, för Väsbyhem skulle ju hem och fixa med element, fläkt och annat. Det kändes som att det skulle kunna skräpa ner, så det fick helt enkelt vänta.


Halsen känns mycket bättre idag, så det verkar gå åt rätt håll. Och det mina vänner, har jag längtat efter. Så kanske jag ta å kuta en runda framåt helgen.


Helgen ja... Den blir kul! Då ska jag ut på galej med världens bästa Lotta-Li. Och kanske min gamla PT, Anna. Vad som händer vet vi inte än. Men utomhus kommer vi garanterat vara med tanke på vädret. Det ska ju blir +32 på lördag. Och på söndag ska vi stå på loppis... om det inte regnar ELLER är +35 (för då är det ändå ingen som orkar komma å handla) ELLER om jag är för bakis   . Nä, så illa får det inte bli. För till loppis måste vi. Kommer liksom knappt in i förrådet för alla loppislådor. Undrar - var får vi all skit ifrån??? Har ju sålt hur mycket som helst, men ändå står där 13 bananlådor nu och väntar. Iofs är det mycket barnkläder som ska säljas. Flera lådor. Och skor. Flera lådor. Måste bort.


Kanske ska vi ta oss till Utö eller Sandhamn eller nåt sånt. Det måste jag kolla upp.


Nu - några TACK för kommentarer.


Cee: Tack snälla. Din förvandling går eller inte av för hackor. Kram på dig och kämpa på!!


Totte-liten: Gulle dej, tack snälla. Ja, fräknarna får jag leva med. Och numera gör det mig inget, värre var det i skolåldern. Puss till dej åxå.


Annette: Du är så välkommen och TACK för komplimangerna! Kram på dig


Lotta: Tack goa du! Klart du kan "klämma" dig ner i en blåsa. Du är ju redan o-fluffig nog att kunna det ;-)


Lott@: Midsommaren blev helt ok ändå faktiskt. Hon var pigg, så lite kul gjorde vi. Hoppas du hade det bra åxå trots jobb. Stor kram!


Nej, nu måste jag sluta för jag ska avsluta och gå hem om några få minuter. Vi hörs sen! 

Av Annci Hultström - 30 juni 2010 11:12

...bloggen lite sommarfin va?


Ja, just det... pärmen var det ja   !

Av Annci Hultström - 30 juni 2010 09:43

Nu har jag gjort en jämförelsebild. Kvaliteten är sådär, för jag plockade bilderna från bloggen och då är de ju redan förminskade redan. Men jag tror man ser skillnaden i alla fall:


  


Samma bilder som jag visade häromdagen förvisso, men nu bredvid varann för bättre "känsla". Det är ganska precis 1 år mellan bilderna. Juni 2009 och juni 2010.


Ja, hur ska jag se ut när jag är klar? Jag längtar och är så nyfiken. Då tänker jag förövrigt ha en fest och fira livet. Det nya livet. Kanske ska jag göra en "Biggest loser" då... alltså trycka upp en bild på mig själv när jag var som störst. I naturlig storlek och sedan slå mig ut genom den. Ha, ha... det vore kul!! Håller planen borde det bli till nyår. Så kanske en sjujävla nyårsfest. Smoking och galaklänning. Det vore väl nåt? Kommer ni?


Nej, nu ska jag börja med pärmen som jag skrev om tidigare. Tjing så länge!

Av Annci Hultström - 30 juni 2010 08:16

God morgon!


Hoppas ni har sovit gott. Det har jag. Stötvis i alla fall. Varför bara stötvis? Värmen. Holy crap så varmt det har varit i sovrummet. Ikväll ska fläkten tas in, det är ett som är säkert.


Men jag tänker inte klaga mer än så på värmen. Ute får den mer än gärna hålla sig. Länge och värmeböljigt. Det är underbart!! Men idag har de visst lovat lite åska och regn. Det är nog vårat fel... för vi hängde ut tvätt igårkväll just för att det skulle vara så varmt och soligt de närmaste 10 dagarna. Typ.


Igår betalade jag räkningarna. Det var ingen rolig månad. Typiskt. Inför semester och allt. Samma sak varje år... både bilförsäkringen och elen. Men, vi går runt såklart. Och får över. Men det hade passat bättre i maj. Eller augusti. Om jag hade fått bestämma.


Idag skulle jag haft upplärningsdag #2. Men hon blev plockad till annan arbetsplats där hon behövdes bättre. Så i morgon kör vi igen. Det betyder att jag sitter här solokvist idag. Ska nog passa på att uppdatera backup-pärmen lite då. Har ju redan gjort det, men insåg igår när jag skulle lära upp henne att lite redan hunnit ändras.


Fick mail från dagis igen. De vill ändå ses för att dom "gärna vill ta min kritik gällande förskolan på allvar". Hmmm... ska man bjucka på några minuter då tro? Vad skulle ni ha gjort? Gah... blir så less. Tack och lov att det bara är ett år kvar.


Jag ska sätta ihop ett par bilder idag, jämförelsebilder, och lägga upp. Fan, det är stor skillnad nu. Känner knappt igen mig själv längre på vissa bilder. Återkommer med det om ett tag.


Nu avviker jag en stund...

Av Annci Hultström - 29 juni 2010 20:09

Nu har jag slagit mig ner i soffan, behövdes kände jag. Är inte helt 100, även om det är bättre idag än igår.


När jag åkte hem stannade jag till och handlade på Willys. Sen lämnade jag maten hemma och gick för att hämta Wilma. Blev kvar där nästan 45 minuter och pratade skit. De hade haft en riktig toppendag med timmar av härliga bad. Tack snälla, snälla Linda för att ni tog henne med er. Hon somnade ovaggad, efter ett litet trötthets-psykbryt. Men efter en sån dag är det legalt :-).


Oj, nu är det en slampa på Allsången på TV... Nämen, Carola var det ju. Det var väl inte den finaste stassen hon hade rotat fram till sin stora comeback...


Jaha, vikten för dagen då? Tisdag som det är så bar det av upp på vågen i morse. Den visade 85,9. Det betyder -2 kg från förra veckan. Och fortfarande fattar jag nada. Veckan innan åt jag bättre än jag ätit nu den senaste veckan med midsommar å allt (vin, sill, godis, fika). Så är det kanske det... jag äter kanske för lite så kroppen ställer in sig på svält?!!?!!?!!? Ja, jag hittar ingen annan förklaring just nu.


Alltså, Carola... är hon full eller? Verkar lite virrig... Och nu då... en till slampa. Nämen, hon var ju inte mer är typ 10 år. Verkar tro att hon är modell eller nåt. Den blåa stassen hade jag aldrig tillåtit på min dotter i den åldern. Och vilken pose.


Nämen, var var vi? Jo, vikten... som sagt. Jag fattar nada. Men tänker fortsätta som jag gjort. Efter semestern ska jag börja skriva upp allt jag äter igen. Lättare att ha koll så det inte blir för lite.


Ååh, tjejen med den underbara rösten - Anna Bergendahl. Lovely!!


Nej, nu avslutar jag. Vet inte om jag återkommer något mer, så redan nu tänker jag önska er - som alltid - en god natt med fina drömmar!

Av Annci Hultström - 29 juni 2010 13:51

Idag ser det ut att vara en riktigt varm dag. Själv sitter jag ju inne, så då märker jag inte av det. Men det är så att luften dallrar. Härligt! Framför allt för er lyckliga, sommarlediga själar. Och Wilma. Hon har sommarlov. Idag. Hon valde att kalla det så. Hon fick ju ett sånt generöst erbjudande om att följa med John & Linda till Kvarnbadet idag. Hon hoppade jämfota av lycka och stod klar 07:20 i hallen i morse   .


Idag har jag en upplärning här. En supergo tjej som jag ska lära allt jag kan! Är snart klar med det .


Nej, nu ska jag fortsätta här. Men vi hörs igen senare.


ps. Totte-liten... jag ska försöka med det när jag kommer hem. Lovar att återkomma med besked .

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards