Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under november 2013

Av Annci Hultström - 30 november 2013 16:04

... kl. 8.30 idag. 9.30 väckte jag H. 10.30 väckte vi W. Herregud, vilka sjusovare...

Efter frukost (eller vad det kallas vid den tiden) satte vi fart med julförberedelserna. Det har putsats, fejats, tvättats och pyntats. Det enda som är kvar nu är julgardinerna i köket och de kommer upp om en stund. Eller ja... snön saknas åxå, men den rår jag tyvärr inte över.

W ska till en kompis och kolla Lilla Mello, så vi får roa oss på egen hand. Men det ska nog gå det med.

Nä, nu ska jag fortsätta. Njut er lördagskväll!

Av Annci Hultström - 30 november 2013 01:15

... en ny dag. Novembers sista. Den påbörjades under några skälvande minuter hos familjen Z, men sen tog hemmamiljön över. Barnet är nattat och själv är jag inte långt från att somna heller... Zzzzzzz...

Har f.ö haft ytterligare en toppendag på jobbet och en riktigt, riktigt trevlig kväll. Alltså, vi har skrattat så tårarna runnit. Underbart och energigivande!!

Tack underbara ni för att ni finns och för att ni förgyller vårt liv!! <3

Nu ska jag släcka. Och sova. Och vila min mycket ömma navel. Får så ibland. Blir uppblåst och det trycker på nåt. Måste börja skriva upp vad jag ätit de dagar det händer och se om det finns nåt mönster. Hmmmm...

God natt och sov gott!!!

Av Annci Hultström - 29 november 2013 07:53

Galet! Tiden går så fort. Hmmm...

Idag ska vi hem till familjen Z för en garanterat trevlig kväll. Jag menar, det går ju aldrig fel när man är i deras sällskap ;-)

Men först ska det jobbas. Idag ska köket julstädas och adventsljusstakarna ska upp. That me like. A lot.

Förresten... kolla godingarna jag såg på FB igår:


Såg den här åxå:


Kanske nåt att ta till?!

Nä, destinationen är nådd. Njut er fredag alla fina!!

Av Annci Hultström - 28 november 2013 20:01

... stora barnet fått sin present. I förskott, ja. Men det finns en anledning. Hon får nämligen ta med en vän (kostade bara 100kr extra) och det kan ju ta tid. Att välja menar jag. Sen måste ju den ungen kunna åxå...

Hon blev i alla fall överlycklig. Hon gapade och skrek så de mycket torra läpparna sprack.

Nu ska jag baka ett par mjuka pepparkakor att ta med till jobbet i morgon. Till mitt jobb. Mitt världsbästa jobb. Triiiiiivs så innerligt. Och min chef öser superlativ över mig. Idag fick jag veta att jag överträffat det deras förväntningar. Härligt!

Nej, nu ska piratprinsessan nattas.

Av Annci Hultström - 27 november 2013 08:09

... jag "Vad händer?" som ett uttryck på min numera goda sömn.

Nu vill jag säga "Vad hände?" som ett uttryck på den gångna nattens mycket usla dito.

Jag har varit vaken sedan kl 03.57 03.57 Inte bra. Inte bra alls. Framförallt eftersom jag inte kom i säng förrän kl 23.30 Lär vara aningen trött framåt kl 18 ikväll. Zzzzz...

Orsaken då? Tja... Jag vaknade med ett ryck och första tanken var "Vad ska jag ha på mig på julmiddagen med jobbet nästa fredag?" Känns ju helt onödigt att ligga vaken i timmar för det, med tanke på att garderoben rymmer minst 5 tänkbara alternativ. Hmmmm...

Nåja, när jag ändå var vaken passade jag på att googla fram födelsedagspresent till W. H köpte idén, så en weekend på Tomteland blir det. Helgen innan julafton. Så nu gäller det att planera tiden fram tills dess minutiöst. Julbaket, julstädningen, julpyntandet, 2 kalas och klappinköpen måste hinnas med. Men det ska nog gå. Har ju två hela helger på oss. Och ett gäng kvällar.

Nä, nu har jag snart nått min destination. Så jag rundar av med att önska er en fin dag!


ps. Igår natt drömde jag att jag sminkade mig. Om och om igen. Det blev aldrig bra...

Av Annci Hultström - 26 november 2013 22:45

... dags för "mössa-och-termotights-på-för-första-gången-den-säsongen"-dagen. -7 när jag vaknade. Underbart!!

Det enda jag borde haft var den här:


Fryser alltid om näsan och H har lovat mig en näsvärmare sedan vi blev ett par. Undrar vilket år för överlämnandet han hade i tanken?!

Efter en mycket bra dag på jobbet styrde jag kosan till Spånga och middag med Eva och Mikaela. Mycket trevligt. Som alltid.

Väl hemma duschade jag och gjorde räkningarna. Nu slöar jag i väntan på sängen. Den är på bio, men borde snart vars hemma... ;-)

Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 24 november 2013 18:38

... vid den här tiden sitter vi hemma hos svägis med familj. Vi har förmodligen ätit en fasligt massa gott och öppnar vid den här tidpunkten julklappar. Julklappar. Helt galet. 1 månad kvar. Till julafton. Hmmmm... vart har tiden tagit vägen?!

Och om en vecka är det 1:a advent. Vi har "firat" det med att baka lussebullar. Vanliga och sånna med mandelmassa i. Här är dom:


Och vet ni vad?! Det är de godaste jag någonsin bakat. Fullkomligt ljuvliga!! Receptet jag har att tacka hittade jag i senaste numret av "Buffé", Ica's tidning. Degen blev grymt följsam och lättarbetad. Lagom kladdig, men fastnade ändå inte. Perfekt helt enkelt.

Det bidde 12 vanliga kattor och 30 bullar. Gräddade f.ö de sistnämnda i muffinsform, så tillåmed utseendet blev oklanderligt.

Vi har åxå hämtat hem adventsljusstakar m.m Så det är bara att kasta upp allt någon kväll.

Härliga tider!!!

Jag har varit frånvarande ett par dagar. Lusten att skriva har inte funnits helt enkelt. Så istället för en skvätt om dagen får ni nu en sammanfattning...

I fredags, innan jobbet, svängde vi inom invigningen av Bauhaus. Vi hade spanat in oss på en snowracer till W. De hade Stiga Classic för 199kr. Som hittat. Och de hade miljarder av dom, så vi lyckades få oss ett ex.

På kvällen spelade jag bowling med 10 kollegor. Pirrigt. Trevligt. Dåligt resultat. Åkte hem och fredagsmyste lite. Somnade ovaggad.

Efter 9 timmars obruten sömn (vad är det som händer???) vaknade jag. Fixade lite och sedan rullade vi norrut, mot Uppsala och samkväm med Lotta & Co. Men på vägen dit stannade vi på Arlanda stad. Efter ett besök på Ica Maxi och Stadium åkte vi vidare. En parkas och ett par vi vinterskor rikare (till W). Såklart blev det ett stopp på Biltema åxå. Även där blev det lite smått och gott inhandlat.

På plats hos värdparet åt vi gott. Och drack. Och jagade förrymda vandrande pinnar.

En MYCKET bra dag. På alla sätt.

Ja, och dagen vet ni ju redan...

Nu ska jag duscha mig och barnet. Sen ska hon nattas. I tid. Annars missar vi kanske Solsidan och det går ju inte för sig.

Ha en fortsatt finfin söndagskväll!!

Av Annci Hultström - 21 november 2013 20:14

... hem pga utbildning, W gick med en kompis hem och chefen tvingade hem mig en timme för tidigt. Ego-tid med andra ord. Och vet ni vad jag nyttjade den till? Jo, en promenad vi regnet. Kallt som f*n. Men skönt.

Väl hemma igen kröp jag upp i soffan och lade mig under en filt för att tina upp igen.

Nu ska jag snart äta middag. En sen sådan. Har inte varit hungrig, så jag väntade in H.

På tv:n rullar en dokumentär om skinheads i Stockholm 1987. Tänker att jag kanske känner igen nån. Hängde ju i dom kretsarna då. Eller iofs... 2 år senare var det ju när jag tänker efter.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards