Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under juli 2013

Av Annci Hultström - 31 juli 2013 21:39

... en fin kväll och med det även ett kvällsdopp. Jag bangade faktiskt, men däremot kom H i. Under hårt grupptryck ;-)


Åååååååh, vad han njuter. Eller?!

Nu:


... och sen sängen. Tror jag. För i morgon ska vi köra heeeela den låååååånga vägen hem till Svedala.

Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 31 juli 2013 18:07

... men innan det hann vi ner till stranden. I sol. Då blev det krabbfiske (W vågade hålla en för första gången) och bad. Tillåmed jag badade. OCH uppskattade temperaturen. Det ni!!

När molnen tornade ihop sig åkte vi till Holmen senter för lunch. Jag åt asiatiska tapas. Grymt gott!! Gick in i en djuraffär åxå och stötte på den sötaste av söta valpar. 4 månader ung och heeelt underbar. W ville på riktigt ta den med hem. Jag med. Lite i alla fall.

Efter det handlade vi på oss lite norska godsaker, att njuta av hemma, och åkte hem. Nu ska vi snart äta lammstek. Mmmmmums!

Såg förresten en bild som någon gillat på FB. Så sant. Eller vad säger ni?

Av Annci Hultström - 31 juli 2013 10:08

... med en kvart på bryggan. Jag, några änder och ett par paddlare som gled förbi. Den som inte finner ro här bör omgående uppsöka läkare...

Av Annci Hultström - 31 juli 2013 09:16

... vilket oväder det var igår. Det åskande, blixtrade och slagregnet tvingade oss stänga samtliga fönster. Även de under tak tog in vatten. Helt galet. Kolla stuprännan:


Innan det började åt vi en supergod middag. Räkcocktail till förrätt, laxpaket till varmrätt (som jag glömde föreviga) och kladdkaka till efterrätt. Mmmmmmums!!


När barnen nattats slog vi tjejer oss ner i biorummet och såg på "Sex in the city 2". Feelgood på hög nivå.

Nu ska jag ta mig en liten runda. Kläderna bara väntar på att få komma på:


Men förresten... under shoppingturen igår hittade vi tusentals reor. På en av de köpte vi denna dräkt, för 50kr. Fatta, 50kr. Det är ju ingenting. Och framförallt inte här i Norge där en pizza och en öl kostar typ 250kr.


Nä, adjöken. Njut av dagen!!

Av Annci Hultström - 30 juli 2013 18:05

... det bara öste ner!! När vi vaknade. Så det blev lite shopping idag. Först Holmens senter och därefter Sandvika storsenter. Blev lite kläder köpta. Till W. Till mig orkade jag inte ens titta.

Väl hemma igen blev det kladdkakebakande. För ikväll firar vi Torhild som fyllt 40. Vi var ju inte med på dagen, så det måste tas igen. Såklart.

Och dessa två spelar kort:


Men nu ska den mindre av dom upp och leka. Trodde jag ja... nu kom hon tebax.

Nä, nu ska jag nog ta ett glas. Rosé. Vad annars?! ;-)

Av Annci Hultström - 29 juli 2013 22:35

... kvällspromenad ikväll och efter det sjönk vi ner i soffan med ett varsitt glas rosé.

Det var vi värda. Faktiskt.

Snart blir det bingen så vi orkar med morgondagen.

Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 29 juli 2013 16:27

... på stranden. I halv storm. Insvept i en handduk. Ja, högsommaren är alltså på vift idag. Men den är tillbaka i morgon. Det är jag säker på.

Det blev en runda i morse. Kolla in utsikten:


Det är så fint här! Och rekordsnabbt sprang jag åxå. I snitt skulle jag gjort milen på 20 min. Naturligtvis vägrar jag tro att runkeeper krånglade ;-).

Väl hemma blev det frukost. Dagens pålägg:


Bruneost och leverpostej. Yammi!!!

Nu sitter vi i värmen på altanen och njuter. Lite senare blir det grillmiddag. Mmmm... Vad gör ni?

Av Annci Hultström - 29 juli 2013 09:51

... den, enligt gps:ens, förväntade tiden... kl 21.15 Det var en härligt solbränd skara som mötte oss. Åh, det var länge sen *saknat*.

Ett år sen precis faktiskt. Kollade nämligen tillbaka i bloggen och idag, för ett år sedan, lämnade vi denna underbara plats för att åka hem efter några dagar här.

Vi åt ost & kex, tog ett par glas vin/öl och pratade fram till 00.30 Sen ropade sängen vårt namn. Somnade som en klubbad, men vaknade efter en timme och kunde baske mig inte somna om. För satan i gatan vilken fuktig värme. Hämtade in fläkten som stod i hallen och bråkade sedan en bra stund med att hitta ett eluttag bakom bäddsoffan. Lyckades väcka både W och H. Så H grep in och räddade mig... då var jag mycket svettig. Milt sagt. Riktade den mot mig, tog ur täcket och lyckades sen somna om. Vaknade nyss, till en strålande dag.

Vi stannade i Töcksfors och handlade med oss lite beställningsvaror. Bl.a godis. Det blev 5,5 kg, varav 2,3 till oss (W hade ansvar för plockandet). Man fick packa i hinkar och dessa rymde ca 5 kg om man fyllde dom, så vår är halvfull. Och enorm. Ser helt grotesk ut. Men god. Tvetydig alltså.


Nu ska vi pallra oss upp, äta lite frulle och sedan gå ner till stranden. Så vi hörs senare. Njut av dagen så länge!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards