Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under juli 2013

Av Annci Hultström - 23 juli 2013 20:49

... fått tummen loss för att skriva ett inlägg. Har börjat komma in i semestermood verkar det som   .


I fredags åkte vi alltså upp till Guldstället. Rapport från kvällen har ni redan fått, men jag måste än en gång säga att maten vi blev bjudna på då var bland det godaste jag ätit. Ska se om jag kan få tag i receptet och bjussa er på det. Receptet alltså. Åsså fick fi en välkomstdrink som åxå var värd att nämna... bubbel blandat med fläder-slush. Mmmmm...


I lördags var inte vädret det bästa, så vi tog barnen och åkte in till Norrtälje för en stund på "Lekrymden" - "Världens roliagste lekplats för barn" sa reklamen. Men nä... det stämde inte. Barnen hade det ok och det var ju huvudsaken.


Väl hemma igen började vi med maten. Det blev Beer canned chicken och Coke canned chicken. Riktigt, riktigt gott!!! Gillade nog colan bättre. Den söta smaken gjorde underverk ihop med den rökiga barbequesmaken. Kommer definitivt göra det igen. Och igen.

 


Efter maten gick Sara och jag till stranden och tog ett dopp. +19 grader var det, men det kändes varmare. Antagligen för att det var kallare över ytan.


På söndagen var det blåsigt, men sol. Så det blev några timmar i lä och även en tur till stranden där W tog ett snabbdopp.


 


Ser ni sandalbilden?! Jag borde skämmas. Strumpor i sandaler... hmmmm... Kan iofs berätta att det skedde bara på den korta vägen mellan huset och gäststugan. Är det ok då måntro?


Nu har W och H semester. Själv jobbade jag hemma idag och likaså i morgon. Sen har jag semester jag med. Ska inviga den med en kväll på stan med kära svägerskan. Hon är gräsänka, så vi tänkte passa på.


Igår gjorde de lite ärenden och idag har de varit på Vikingautställning på Historiska. På torsdag ska vi (om vädret blir som utlovat) till Siggesta gård och på fredag blir det Grönan.


Nej, nu ska vi se på ett avsnitt av "Homeland", så adjö. Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 20 juli 2013 12:52

... får man vara glad att lekland finns. Dit är vi påväg nu för att rasta barnen. Det ligger inne i Norrtälje, så med affärer inom räckhåll blir det lite shopping åxå.

Igår åt vi den godaste måltiden på länge. Det var parmalindad fläskfilé fylld med parmesan, soltorkade tomater, vitlök och basilika. Till det ugnsrostad potatis/rödbetor/sparris och en sås av grädde, vitlök och balsamvinäger. Sjuuuukt gott!!!!!!!! Bild får ni inte, för jag glömde helt enkelt bort det.

Nu är vi framme. Hörs igen. Ha en finfin lördag!

Av Annci Hultström - 19 juli 2013 16:59

... passar vårt behov HELT perfekt. Som handen i handsken. 1 tetra rosé och 18 öl... mer behövs inte. Nu åker vi!! ;-)

Av Annci Hultström - 19 juli 2013 15:30

... på posten idag. I det låg detta:

Jag blev så glad. För krämen såklart men mest för omtanken. TACK snälla söta än en gång!!

Idag har jag haft den här tuffingen med mig på jobbet:

Det har gått toppen. En annan tjej hade med sin jämnåriga dotter och de lekte jättebra ihop.

Nu ska vi packa det sista och rulla åt nordost och en helg i regn. Sägs det, för en spindel förlorade visst livet där idag. Nåväl, det är sällskapet vi är ute efter!!

Önskar en trevlig afton, om vi inte hörs mer!!

Av Annci Hultström - 19 juli 2013 06:02

... när jag slog upp korpgluggarna var

"- Idag måste jag skynda mig hem så jag hinner sova en stund innan avfärd"

Så ja, jag har sovit som en ruuuuuumpa. Första natten på ett par veckor faktiskt. Men jag tror det har med personalstyrkan i poolen att göra. Den är obefintlig denna fredag, så minsta strul och det skiter sig fatalt. Håll en tumme. Eller två...

GOD MORGON förresten :-)

Av Annci Hultström - 18 juli 2013 22:52

... packat för helgen. Japp, vi ska iväg den här helgen med. De drabbade är familjen Jangsäter och deras underbara sommarställe utanför Kapellskär.

Så nu måste jag sova, för jag ska ju joura först.

Sov gott och dröm sött!!

Ps En dag utan tejp har gjort susen för det visuella. Värken är dock kvar.

Av Annci Hultström - 18 juli 2013 09:03

... hos läkaren. Det var en inflammation i den "ytliga" buken, till följd av en reaktion från tejpen. Så nu blir det tejplöshet några veckor. Skönt.

Sitter på tåget påväg till jobbet. Känns sådär att behöva gå in, för idag är det nog fantame sommarens varmaste dag. Kl 6 var det +20 i skuggan. UNDERBART!!!

Här kommer lite bilder från de senaste dagarna (har inte haft tid och lust innan):

Helgen på landet bjöd på sol, god mat, rosé (såklart), sill & nubbe och bad... eller ja, solande på stranden för i sjön låg det isbitar sas det ;-).

Ser ni filmrullen?! Det kan vara så att min svärmor är den enda som fortfarande kör på det konceptet. Eller har ni någon i er närhet som inte heller konverterat till den digitala världen? Lite charmigt är det allt...

Barnet lämnades ju kvar på landet, så då passade vi på att njuta vår tvåsamhet. På söndagen blev det loppis, shopping och filmtajm i soffan.

Måndag och tisdag innebar middagar i en soldränkt huvudstad. Med rosé (såklart).

Igår fick vi hem henne igen och för att slippa fritids i två dagar är hon med H på jobbet idag och med mig i morgon. Korta dagar, så det går bra.

Nä, nu är jag snart på Centralen. Rundar därför av, men vi hörs igen.

Av Annci Hultström - 17 juli 2013 22:20

Idag är ingen bra dag hälsomässigt. Riktigt usel tillåmed. Ska berätta...

Sov lite knackigt och vaknade tidigt. Släpade mig ändå upp kl. 6 för en gå/löparrunda. 4,2 km blev det. På ganska precis 35 min. Det tyckte jag var helt ok för otränade jag.


Väl hemma, i duschen, skulle jag ta bort den gamla ärr-tejpen. Men aj som fan... skinnet lossnade och det började blöda på ett ställe. Så på med plåster och en smalare tejp för att huden runt om skulle få vila lite. Och som synes på bilden kan man ju se att den är aaaaaaningen irriterad.

Men vila gjorde den inte, och det har gjort konstigt ont hela dagen, så när jag kom hem tog jag en titt. Såg för jävligt ut och jag var så svullen att tejpen spruckit på 3 ställen. Så jag tvingades byta igen. Då slets huden bort på 4 ställen till och jag blödde rejält.


Henrik hjälpte mig att täcka allt med mjuka servetter och i morgon är det jag som går till läkaren. Har tagit värktablett nu och hoppas innerligt att det går att sova. För det gör galet ont. Som om ärret är nytt igen. Typ.

Hade mer att berätta och bilder att visa, men det får bli i morgon.

Sov gott och dröm sött!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards