Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under juli 2013

Av Annci Hultström - 28 juli 2013 17:51

... road sedan några timmar. Kom iväg i tid (kring kl 12), men efter att ha tankat, handlat mat på Max (naturligtvis valde vi fel kassa... det tog 25 min :-() och hämtat en glömd laddkabel (till W's dvd-spelare) var klockan plötsligt 13.30 Och så krävdes det ett besök på Biltema i Västerås åxå. Svårt med ett laddaruttag och tre enheter... så en splitt inhandlades.

Men efter det har vi kört. Och kört. Och kört fel. Jag sov, precis som förra året, när vi närmade oss Örebro. Och då sket det sig. Igen. Tydligen var det mitt fel åxå, för instruktionen " följ bara E18 mot Oslo" räckte visst inte... för i Örebro delar vägen på sig. Hmmm... Nåja, 6 mil extra är väl inte hela världen. Och bilen går ju bra och min man är älskad ändå ;-)

Färddryck har vi åxå:


Det funkar lika bra här i bilen, som i ett stort köpcentrum!

Häromdagen såg jag en pyttebanan och igår en jättepommesfrites. Livets viktiga iakttagelser ;-)


Framsidan är klar nu. Blev riktigt bra tycker jag. Fattas dock några plattor längs förrådsväggen. De skulle lägga singel, men vi ville ha plattor. Därför får vi köpa de själva.


Vi var ju och badade igår. Då tejpade jag min navel i max 2 timmar och en reaktion kom på den stunden. Så ni blir det helt enkelt ingen tejp alls. Någonsin mer.


Nä, nu är det dags att byta chaufför en stund. Mest för att jag börjar få ont i ryggen av att vara sitta och inte för att maken är less. Det blir han nog aldrig ;-).

Från ett regnigt Värmland (solen lyser alltså inte alltid i Karlstad?!) önskar jag en trevlig kväll!!

Av Annci Hultström - 28 juli 2013 00:22

... och ack så nöjd. Mer än nöjd. Rackarns vad bra det var och vilken tur att det var ståplats.


Fick lite trevligt "före-konserten-häng-sällskap" åxå. Stötte nämligen på ett gäng bekanta. Så vi slog följe till en bar och drack ett par glas. Barnen åt godis och lekte under tiden.

Vi skippade förbandet. Skulle blitt för långt för tjejerna annars tänkte vi. Och det var rätt tänkt, för även 2 timmar GT var för långt för dom. Det slutade med att de satt ner och busade med varandra.

Nä, nu är det bingen som gäller. Har mycket för oss i morgon.

Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 27 juli 2013 18:15

... var det i skuggan idag när jag stod på altanen och vek tvätt. Som jag älskar det här vädret. Tillåmed bikini är för varmt. Mmmmmm...

Det blev en sväng till badet, men efter ett par timmar tornade molnen ihop sig och vi begav oss mot bilen. Precis när vi rullade ut från parkeringen kom det - Regnet. Med stort R. Mitt i detta försökte vi köpa mat på BK. Det vräkte ner och in i bilen. Hmmm... så maten som skulle ätits på altanen åt vi i bilen, medans det lugnade ner sig.

BTW - säg till när ni önskar met regn så hänger jag ut en laddning tvätt. Som idag.

Nu är vi snart framme vid Tele2. Jag är grymt taggad.

Av Annci Hultström - 27 juli 2013 09:42

... på Grönan igår var det 2 myyyycket tunga ben som förde mig fram på min morgonrunda idag. 4,1 km seghet. Men jag gjorde det och jag gjorde det på samma tid (31 min) som jag brukar, trots att jag bara gick. Tog några löpsteg, men det gick inte kände jag. Och uppenbarligen är det som jag, och många andra säger, att jag går lika fort som jag springer. Iofs säger väl det mer om hur långsamt jag springer ;-).

Grönan var det alltså igår. I stekande hetta. Men vi har väl den att tacka för att det inte var alltför mycket folk. För att klara av det tvingade jag oss alla att dricka mängder. Så nästan 9 liter petade vi i oss. Tur att det finns gott om toaletter ;-).

Vi åkte massor, men H och W åkte aningen mer för de vågade sig ju på Eclipse. Där gick min gräns. Fy faaaaan!!! Och Vilda musen åkte jag, men nä... den var lika äcklig den här gången. Gillar inte det där ryckandet. Känns som skiten ska lossna. Så aldrig mer. Däremot Twister. UNDERBAR!!!


Vi hann med lite chokladhjul (vann inte ett jota, men det gjorde Mikkey Dee som stod bredvid mig), lunch, glass, popcorn och sockervadd åxå. Middag glömde vi äta... blev en kvällsmacka hemma istället.

Kl 23 somnade jag ovaggad. Helt slut i både kropp och öron.

Förresten, vilken fantastisk solnedgång det var igår. Försökte få den på bild när vi susade fram på E4:an. Blev sådär...


Idag blir det lite städning, en snabbis till stranden och packande, för i morgon åker vi till grannlandet i väst och våra kära vänner där. Ska bli koseligt!!

Men först, för böveln, ska vi ju på Gyllene tider på Tele2 arena ikväll. Ska bli galet kul!!! Just nu kan jag känna - tyvärr med två barn i släptåg. Hade varit trevlig att röjt loss. Men i morgonbitti är jag nog glad att de var med ;-)

Önskar er en toppendag i högsommarvärmen... +24 i skuggan just nu!!

Av Annci Hultström - 26 juli 2013 12:05

... sagt adjö till H och W på ett mer ordentligt sätt, för nu köar dom till dödsåket:


Alltså, fy faaaaan. Inte för en miljon skulle jag utsätta mig för den.

Vi är alltså på Grönan. Varmt som bara den och en del folk, men ok ändå.

Men hörrni, det är dyrt här. Bara inträde och åkband gick lös på:


1230kr!!! Till det kommer lunch, middag, popcorn, glass, chokladhjul och fika. Typ. Som hittat... Tur att vi bara har ett barn...

Vi har hunnit med några turer, men bäst hittills är ändå Twister:



Förra året var W för kort, men inte nu. Och oj som hon älskade den. Får se vad hon säger efter Eclipse.

Vad ni än gör - njut av dagen!!

Av Annci Hultström - 25 juli 2013 19:19

... härlig dag ute på Värmdö.

Först blev det frukost på Systrarna Delselius vid Grisslinge havsbad. Underbar miljö. Värt att återvända till! Såg f.ö Plura där åxå.

Sen åkte vi till Siggesta gård där vi spelade äventyrsgolf och gick äventyrsbana i skogen. Det blev åxå lunch och glass i solen.


Har ni inte varit där - ÅK! Grymt ställe!

På vägen hem handlade vi ingredienser till Sangria. Så det dricker vi nu med köttet ligger på grillen. Gott som attans!!!


Nu är det snart middag, så adjöken för en stund!!

Av Annci Hultström - 25 juli 2013 08:05

... början på en kunde sluta så bra. Hade sovit dåligt. Hade jouren. Var tvungen att snabbt få undan allt på framsidan. Hade lätt huvudvärk. Det var kallt och mulet. Men så kom semesterögonblicket. Och jag tog en tupplur. Efter den gjorde vi oss klara och åkte in till stan.

Först en sväng inom jobbet för avlämning av jourtelefonerna (skön känsla) och sedan vidare till svägerskan.

Där tog vi ett glas rosé på deras balkong och tog därefter en promenad till/genom Gamla Stan i den nu toksoliga och megavarma huvudstaden.

Första stopp blev Café Tabac och deras uteservering. 2 glas och 7 tapas senare (varför envisas tapashak med att ha så små bord?!) gick vi till Lydmar. Uteservering med musik. Märklig ormtjusarmusik förvisso, men det gav en utlandskänsla i värmen. Ett par glas senare gick vi tillbaka hem och satte oss på balkongen (som rymmer precis 2 pers) och njöt vidare. Den har en underbar vy och sommaren visade sig från sin allra bästa sida !!


Nu ska jag invänta familjen som kommer vid 9-tiden. Därefter åker vi till Grisslinge havsbad för frulle och sen väntar en heldag på Siggesta gård.

Önskar er en underbar dag!!!

Av Annci Hultström - 24 juli 2013 13:56

... vet ni vad??? Nu är det min tur att gå på semester. Så obeskrivligt skönt!!!!!


Och se hur jag lämnar jobbet... en tom "att-göra-lista" och en lika tom inbox. Och auto-reply är igångsatt på mailen och telefonen avstängd. Den 21/8 är det dags igen. Det känns som eoner av tid tills dess. Mmmmmm...

Idag tog vi adjö av vår älskade vinranka. De kom för att börja lägga om plattorna och då fick vi såga ner den.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards