Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under maj 2014

Av Annci Hultström - 31 maj 2014 18:09

... sonika i Alvedonet och tog ett glas rött istället. Nog så bra, tänker jag. Det här dricker jag:


Drack det på en restaurang (399kr/flaska), älskade det och köpte hem ett par flaskor. 59kr/flaska och så sjuuuukt gott (i min smak). Rekommenderas varmt!

Nu ska vi snart äta. Det blir: Baconlindad fläskfilé fylld med soltorkade tomater och vitlöksost. Till det balsamvinägersås och klyftpotatis. Ska bli vääääldigt gott. Efterrätten består av jordgubbar med glass och grädde.

Och ja, jag mår nog allt lite bättre. Eller faktiskt mycket bättre. Vila är en dygd. Dock blir det en dag till på soffan. Måste bli helt bra!

Av Annci Hultström - 31 maj 2014 16:46

1. "Dagen-efter-att-ha-tvingats-skippa-en-grym-konsert-för-att-jag-måste-bli-frisk-inför-en-operation-som-förstör-min-släta-och-fina-mage"-känslan som kommit över mig.
2. Ryggontet som envisas med att komma när jag ligger för mycket.
3. Huvudvärken som vägrar försvinna.

Ja, det var det sämstas sista. Nu gäller det att komma på nåt nytt för de kommande 3 dagarna.

W försvann iväg till sitt rum en stund idag. Tillbaks kom hon med detta:



Sötnosen min!!

Nu ska jag ta en Alvedon och göra ett litet knop. För ryggen "dödar" mig. Kan bara inte ligga/sitta längre...

Av Annci Hultström - 31 maj 2014 10:08

... avslutas med allt annat än vår-väder...


Booooooring! Fast iofs kvittar det ju med tanke på min status. Har iofs inte lika ont i halsen, men huvudet + kroppen värker och jag hostar. Men jag ska kämpa på med min huskur idag och hoppas med det att statusen är äääänuuuuu bättre i morgon.

Ja, så även denna dag vet ni var ni har mig.

Nu ska maken väckas, så vi kan äta frulle.

Önskar er en finfin lördag!!

Av Annci Hultström - 30 maj 2014 19:39

... 1,5 liter av det magiska teet. Nästa 1,5 liter står på dragning. Har åxå sovit 1,5 timme. 1,5 verkar vara den magiska siffran... hoppas jag. Mår iofs inte nåt bättre än. Men i morrn, då jävlar vaknar jag frisk. Ok!?!?!

Nu blir det Harry Potter. I soffan. I minst 1,5 timme...

Av Annci Hultström - 30 maj 2014 12:42

... ska jag banne mig bli frisk. Enchinaforce och ett the gjort av varmt vatten, ingefära, citron och honung.


Och vila. Massor med vila.

Av Annci Hultström - 30 maj 2014 09:05

Klockan är inte mer än 9 och jag har redan listan klar... hur slutar en sån dag månntro?!

1. Regnet. Helt oönskat en utomhus-konsert-dag som denna.
2. Virus. Kunde det inte varit en bacill, så jag åkt från VC med penicillin som hjälp.
3. Missad sovmorgon.

Nu ska jag åka till St Göran och få lungor och hjärta lyssnat på inför open. Sen blir det hem för att sova en stund.

Av Annci Hultström - 29 maj 2014 18:15

1. Att vara däckad med halsont och värsta pannknacken. Missbrukar Enchinaforce i hopp om att häva skiten.
2. Att det blåser så förbannat ute.
3. Att ha behövt slänga lite av mina julsaker efter vattenläckage i förrådet.

Ja, det var det... svårare än förra temat. Det måste ju betyda att jag trots allt är en skapligt positivt lagd typ. I alla fall nuförtiden.

Efter frulle städade vi lite. Sen drog W iväg med en kompis till badhuset. Efter det skulle/ska de ut och äta middag. En heldag alltså. Jag och H var till tippen och sen till förrådet där vi städade bort efter förödelsen.

Vi felanmälde läckage en vecka innan vi drog till Thailand. När vi var borta insåg hyresvärden att de börjat läcka mer, bröt upp låset och kom in. Då var det rejält med vatten som runnit och när de lyfte den understa lådan gick botten ur. H har varit där och röjt det värsta, men idag gick vi alltså igenom allt och lite mer fick slängas.

Efter det bar det av in till stan där jag bytte min Stockholm Fields-biljett mot inträdesarmbandet. Yeah! I morrn är det jag som njuter av Metallica. Om jag inte får feber vill säga...

När vi kom hem somnade jag på soffan. Och jag har inga planer på att resa mig riktigt än...

Av Annci Hultström - 29 maj 2014 08:29

... lugn kväll igår. Idel soffa. Där läste jag lite, tog en tupplur och såg på film. När det var dags för bingen hade jag fått ont i halsen. Och jag vaknade med det åxå. Inte bra. I N T E bra alls. Har förvisso 5 dagar på mig att bli kvitt det, så jag hoppas inte att open är i fara.

Nu ska jag lägga mig en stund igen. Det får man när det dyker upp en ledig och helt oplanerad dag.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards