Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 18 maj 2010

"Det märks att hon gjort det här förr..."

Av Annci Hultström - 18 maj 2010 20:15

Ja, det var en kommentar min företrädare kläckte till min chef idag. Det var kul att höra. Att även hon ser vad jag går för. För idag har jag verkligen gått hårt fram...


För att lära mig hur stället funkar egentligen började vi gå igenom alla pärmar och papper. Då fick jag se vad som görs/gjorts. Men oj så mycket gammalt skräp som fanns. Jag minskade från 20 pärmar till 8-10 st. Och då med information som är relevant. Kändes riktigt bra. Nu ser man receptionsdisken igen. Och torkade rent gjorde jag åxå. Nu är det bara lite småsaker kvar, sedan kan jag börja rensa igenom dokument och göra om dom på mitt sätt.


I övrigt rensade jag bort en massa annat (telefonkataloger från 2002 för HELA Sverige m.m.), så en hel bokhylla står numera tom. Och mer ska bort. Åh, det är så kul. Jag älskar verkligen att rensa, organsiera och göra det till mitt. Hoppas kunden kommer att uppskatta det åxå.


Förresten... jag sov som en ruuuuumpa inatt åxå. Kom inte i säng i tid som tänkt. Vi fastnade på resor. Slutade med att vi bokade en vecka till Kroatien i september. Pris: 7500:- för oss alla inkl. frukost. Som hittat. Har dock 10 dagar på oss att fundera. Under den tiden ska vi leta billigare alternativ. Vill egentligen till Grekland i början av september. Så vi kollar vidare.


Oj, tappade tråden nu... sov som en rumpa var det. Vaknade av en liten Wilma som ville att någon skulle följa med för att bära hennes täcke till vår säng. Henrik menade att hon kunde hämta det själv. Då blev hon arg och jag vaknade. Det slutade med att jag fick henne att somna om i sin säng, det tog inte mer än 10 minuter. Men kunde jag somna om efter det tror ni? Nä... jag var vaken mellan 02:45-04:30. Så idag blir det - på allvar - en tidig kväll. Senast kl. 22 ska jag ligga är det tänkt. Så när detta inlägg är skrivet ska jag bara diska och ta fram mat för i morgon. Sedan blir det bingen.


Måste ju säga något om vädret igen. UNDERBART!! Jag blir verkligen sjukt fylld med energi när det är så här. Mmmmm... Middagen intogs ute i vanlig ordning. Sedan lekte jag å Wilma lite. När hon gick för att sova började jag ta upp maskrosor. Det finns ett gäng i vår gräsmatta kan jag lova. Har funderat på att köpa mossmedel och ogräsmedel. Men, dör inte gräsmattan åxå då? Det där går inte ihop hos mig. Häll på gift och allt dör trodde jag. Kanske bränna bort dom? Några tips?


Nej, nu ska jag sätta fart här. Men vi hörs i morgon ige. Sov gott och dröm sött - när det är dags!


p.s Vikten... hmmmm... hade gått upp 0,3. Fattar nada... har börjat skriva upp allt jag äter igen. Måste få ordning på detta.

 
 
Ingen bild

Marre

19 maj 2010 08:25

Tips mot maskrosor: Det finns en jättebra maskrosborttagare som tar med hela roten. Vår granne har en och hon lovordar den. (Man behöver inte böja på ryggen utan den används stående.) Tror att det är Fiskars.
Tips mot viktökning: Mer motion! Det är det som funkar för mig ialla fall. Utöka dina promenader och kör intervaller med löpning emellanåt. Svetten ska lacka ;)
Kram kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards