Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under januari 2010

Av Annci Hultström - 31 januari 2010 22:31

Henrik var tvungen att göra en kurs igen... och med tanke på söndagens TV utbud så blev det en feel-goodfilm: "I hennes skor". Har sett den förr, men värd att se igen. Söt, rolig, romantisk... mys helt enkelt.


Däremot gjorde den mig trött, så nu blir det sängen.


God natt och dröm sött!

Av Annci Hultström - 31 januari 2010 20:27
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Annci Hultström - 31 januari 2010 19:15

Det blev en shoppingdag. Wilma har fortfarande lite feber, men fick haka på ändå. Trots att vi besökt ALLA affärer vi kan komma på har det vi söker, så kom vi bara hem med en vattenkokare (och en MASSA andra saker vi inte visste att vi behövde   ). Insåg åxå att vi glömde Sandras tips om Elon, så det får bli en tur dit någon kväll.


Väl hemma trillade jag ett gäng köttbullar, stekte dom, lade dom i en bytta och satte hänglås på. Eller nä, inte riktigt. Men jag utfärdade en varning... de är mina!! Självklart får de andra äta av dom, men i matlåda är dom bannlysta. För det är lite jobbigt att trilla, så det är inget jag vill göra varje vecka.


Nu ska jag ta å göra ett par knop här. Men vi hörs senare igen.

Av Annci Hultström - 31 januari 2010 00:03

Det blev en film ikväll... En "Johan Falk" som hette "Leo Gaut". En helt ok film faktiskt. Rekommenderas.


Wilma snarkar så gott här i soffan och jag ska själv ge mig av upp till sängen nu. Måste ju vara laddad för shopping i morgon... oj, idag menar jag... klockan är ju över spöket. Och snabbt kommer det att gå. Att komma i säng menar jag. För pyjamasen är redan på. Den åkte inte ens av i morse... det är nog första gången i vuxen ålder som jag glidit runt i den hela dagen. Nice!


Sov gott & dröm sött!


ps. Sandra - Tack för tipset, då ska vi kolla där.

Av Annci Hultström - 30 januari 2010 20:12

Dagen fortsatte med städning och om-möblering i Wilmas rum. Det är så lite plats att spela på, så vi testade en ny variant. Får se hur det känns när hon boat in det.


Sedan har vi myst i soffan, med Djungelboken 2. Och vems röst gestaltade den urmysiga, mjuka, mulliga Baloo - om inte *trumvirvel* - Rolf Lassgård. Jag hörde det på en gång, googlade och ja... den rösten känner jag bara igen   .


Nu ska jag uggla en stund i soffan, Henrik ska göra något test för jobbet... ser väl på Robinson-finalen. Har inte sett ett enda avsnitt tidigare, men det finns inte så mycket att se på i övrigt. Trots att det är lördagkväll. 5:an t.ex - vad visar dom på bästa sändningstid??? Jo, "Americas funniest homevideos" och "Mr Bean". Hmmmm... vad ska man säga? De gräver ju sin egen grav med de valen.


I morgon blir det en shoppingrunda, om Wilma är pigg nog. Iofs kan man ju ge sig ut ändå, men då med henne i vagn för att inte ta ut sig. För vi bara måste ha en ny vattenkokare och äggkokare. Sen är det en bonus om vi hittar en brödrost för 4 skivor åxå. Ja, det är planen. Får se hur det går. Återkommer om det.



Av Annci Hultström - 30 januari 2010 13:55

Wilma är fortsatt dålig, märks om inte annat på hur länge hon (och vi) sov idag. Kl. 09:50 vaknade vi. Nice!!!


Nu håller vi på med lite allmänt pyssel här... skruvar upp saker, rensar å sorterar. Ska även ge mig på att göra ett väggord i hallen. Tror jag. Satt och letade på Tradera, men insåg att de bara är ord i mängden. Vill ju ha något eget. Så jag kom på det ultimata (med hjälp av Henrik). Vad får ni se när det är klart.


Nej, nu ska jag återgå. Vi hörs senare!

Av Annci Hultström - 29 januari 2010 22:46

Ja, när kl. blev 22.40 insåg jag att jag inte kan ha ytterligare en vilodag, samvetet gnagde för hårt. Så jag kastade mig upp på crossen och körde 20 minuter + 20 minuter styrka + stretching. Så det blev ett 40 minuters pass så här på kvällskvisten (hmmm, osmart att bada förut...). Känner mig jättenöjd och tror att jag kommer sova gott inatt.


Kan säga att hög musik i lurarna + tankarna i Thailand gör ALLT så mycket lättare. Och tanken på att gå där på stranden i en av mina nya bikinis och känna mig full av energi och livslust fyller mig!!


Ser mig själv på morgonpromenad. I soluppgången. Eller kanske på simtur i poolen. Eller havet. I soluppgången. Mmmmm... Ja, jag ska baske mig ställa klockan... på semestern. Det låter helt vansinnigt, men jag vet att det kommer göra gott i själen.


Skulle nog beställt ett par träningsbrallor med 3/4-längd åxå. Får kanske försöka hitta ett par... för powerwalka i bikini är inte min grej. Än. För ni vet - tjocka lår å värme är ingen bra kombination. Det ger "the infanteri-eld from hell" downstairs... så, nä... det får vänta tills det blitt ett mellanrum - för den dagen kommer. Var så lugna för det   


Nu - sängen!

Av Annci Hultström - 29 januari 2010 21:14

Ja, skulle nog tro att jag tappat 2 kg - bara ikväll... då? Jo, jag tog ett bad. Ett långt och varmt sådant. Det fick huden att mjukas upp och göra den scrub-vänlig. Och det var just vad jag gjorde då. Scrubbade. Mmmm, precis... det var där dom 2 kg försvann. Holy crap så mycket som lossnade. Så nu är jag lenare än en babyruuuuummmmpaaaaa. Skönt!


Wilma fick se en timme på Let´s dance idag. Hon bad om det själv och när hon såg en av tjejerna så utbrast hon: "Åh, vad vacker hon är. Jättevacker. Vacker som en orkideé. Vad är en orkideé?". Vi skrattade gott och förklarade vad en orkideé är. Vet inte vad hon fick det ifrån. Förmodligen har hon hört det på tv.


Maten blev f.ö jättegod. Kommer att göras igen. Absolut. Men då med en lite modifiering. Lite champinjoner hade suttit fint däri + sambal (skulle varit det, men jag hade inte det).


Nu är det paus i Let´s dance. Ska se på "Solsidan". Hoppas det är så bra som ginglarna påtalat.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards