Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under oktober 2015

Av Annci Hultström - 16 oktober 2015 18:26

... min kära kollega med godis för att få smita hem tidigare. Det funkade. Precis när jag skulle gå var en annan kär kollega åxå påväg hem. Hon bor i grannhålan. Och kör bil. Så hon erbjöd sig att köra mig hem. Alltså... kunde arbetsveckan ha slutat bättre??

Väl hemma tvättade jag köksfönstren, satte upp gardiner och återbördade blommorna till sin plats. Sen hamnade kryddorna åter i sin (förbannade) kryddhylla.

Sen räckte det kände jag. Och foten. Så nu sitter jag med ett glas rött. Och njuter lugnet.

Det röda är f.ö detta:

Gaaaaaaalet gott. Om ni frågar mig alltså.

Snart kommer H. Då blir det tacos och senare Idol. Fredagsmys när det är som bäst.

Njut er afton. Det ska jag!!

Av Annci Hultström - 16 oktober 2015 08:13

... än 1000 ord sägs det ju. Så:

Tagen på gästtoan. Igår morse. Liksom inte varit nån idé att städa alls. Blir samma sak varje dag. Men... NU ÄR DET KLART!!!! Yeah!!!

Övervåningen blev klar i onsdags (om man bortser från fuskmålningen runt fönstren som vi kommenterat och hoppas få åtgärdat idag). Så den kvällen ägnade jag åt att knäskura kontorsgolvet med scothsvamp. Och tvättade fönstren. Sedan byggde vi upp hyllan och lackade alla hyllplan. Något vi tänkt göra länge, men inte tagit oss för. Men nu så är det gjort! Så i helgen börjar uppackandet. Men bara med hälften så mycket saker. För oj vad vi ska rensa. Om jag får bestämma alltså.

Igår på da'n fick jag sms om att resten var klart och att de lämnat huset. Jag kastade mig hem och började städa. Nu är allt klart, förutom de rum vi bott i. Som såklart måste tömmas först.

Men så jävla skönt det känns! En helg utan täckpapp.

Hur är läget annars då? Jo, rinnsnuvan har övergått till gulsnuva och hostan från retig till slemmig. Betyder väl att det går åt rätt håll.

Förresten. Min onsdag. Vilket skämt. Kom in till stan. Gick via ett favviscafé och köpte en favvismacka (en Adecco-tids-vana). Gick till läkarmottagningen. Tog ett par tuggor av mackan i väntrummet. När det blev min tur pulade jag ner den i väskan. När jag var klar (med domen psoriasis i bagaget) knatade jag till T-banan. Hoppade på. Klev av vid St Eriksplan. Gick in på Ica för att köpa lunch. För att få plats med maten tog jag ur mackan och lade den i innerfickan på jackan. Sen började jakten på busshållplatsen för bussen mot jobbet. SL sa Karlbergsvägen, 200 m från T-banan. Gick på varenda jävla gata. Inklusive Karl-jävla-bergsgatan. I 40 minuter. Ingen hållplats. Frågade folk och busschaufförer. Ingen visste. Så upp med telefonen för att söka info på SL. Då dör skiten. Där var jag redo att sätta mig ner och gråta. På riktigt. Då var jag så slut. Men... Tillslut såg jag bussen komma körandes och började gå i samma riktning och se, där var den. Typ 1 km bort. Kändes det som. Självklart missade jag ju bussen jag följde efter, så jag fick glatt vänta på nästa. Så kom jag på, mackan. Den kunde jag ju passa på att äta. Men nä... den hade jag tappat. Trodde jag lagt den i innerfickan, men uppenbarligen missat den. Alltså... fan. Väl vid jobbet "dog" jag.

Idag blir det nog lite plock, men mest fredagsmys. Det behöver vi tror jag.

Trevlig fredag!

Av Annci Hultström - 14 oktober 2015 06:23

... med uppvaknande vid 5-rycket. Nyser, hostar och snorar. En äkta kronförkylning alltså.

Nu ska jag pallra mig upp, ta en dusch och bege mig in till stan. Har en läkartid kl 08.20 För vad? Jo, eksem. Är det inte det ena, så är det det andra...

De dök upp första gången i oktober 2013 som små kliande pluppar på armbågarna. Jag tänkte att det var för att jag bytit miljö (nytt jobb). Efter nån vecka försvann dom.

Förra året, i oktober, kom de igen. På samma sätt och stannade ungefär lika länge.

I år kom de i slutet av september istället och mycket värre. Har 5-kronor stora blämmor på höger armbåge som kliar och gör ont. Börjar även komma på vänster. Så nu fick jag nog och tänkte att det är lika bra att kolla upp det. Kan ju vara bra att få bekräftat om det är allergi mot nåt.

Nä, nu - upp!

Av Annci Hultström - 13 oktober 2015 21:26

... i alla rum samtidigt (utom de 2,5 som rymmer hela vårt bohag). Så äta middag hemma var helt uteslutet. Valet för borta-måltid föll därför på Jensens bøfhus i Kista. Men kära hjärtanes vilken tid det tooooog. 1,5 timme efter beställning kom maten. Äntligen. Och servitrisen, som var den lyckligt lottade att bära fram den, lät samtidigt meddela att de naturligtvis bjuder på mat och dryck som plåster på såren. Jojagtackarjag. Det enda som kostade var mitt vin. Det får man visst inte bjuda på. Enligt lag. Men vad gjorde det... 98kr för 4 portioner mat med dryck. Det får man väl anse vara en ok deal?!

Nu ska vi bygga tv-bänk och sen ska jag S O V A!

Tjing!

Av Annci Hultström - 13 oktober 2015 06:25

... kl 5 för fjärde morgonen av fem möjliga. Börjar bli en riktigt dryg vana. Nu var det dock inte för hosta, utan istället pga enorma mängder snor som inte längre fick plats där det var tänkt att hålla till... så istället rann det ut. Överallt. Fräscht värre. Eller inte.

Hade verkligen behövt sova skönt en natt. Ligger väldigt mycket efter på den punkten just nu. Och av det blir man inte friskare.

Gnäll. Gnäll. Gnäll. Jag hoppas läsningen blir roligare snart för er.

Av Annci Hultström - 12 oktober 2015 08:08

... söndag än lördag. Ingen feber. Bara snuva och hosta (den har f.ö hållit mig vaken sen kl 5... igen). Så vi drog iväg en snabbis till Barkarby. Först en tur till Toy's R'us (Halloweenfestsoutfits införskaffades) och sedan IKEA. Blev en tv-bänk och titt på annat, för att kunna tänka ut hur vi vill ha det. Och det vet vi nog nu.

Väl hemma igen "dog" jag på soffan. Hade så sjukt ont i foten. Sen plockade vi lite (i vanlig ordning). Åt middag. Nattade barn. Såg på Bron. Och "dog" igen.

Ja, det var min söndag.

Nu är det måndag. Ny vecka, nya tag. Med lite mer positivitet hoppas jag.

Önskar en bra dag!

Av Annci Hultström - 11 oktober 2015 07:15

... tungt just nu. Försöker intala mig själv att det är småpotatis, jämfört med hur andra har det, men allt är ju relativt. Därför går den intalningen inget vidare...

Natten till torsdag vaknade jag flera gånger pga smärta, så på morgonen drog jag till DS. Igen. Väl där fick jag det bästa bemötande hittills (och inga köer). Först en at-läkare och därefter en överläkare. Det slutade med en ny röntgen av hela underbenet. Som inte visade på nåt mer brott. Så slutsatsen blev: "Det gör ont". Vilket gav min självbild en törn. Trodde jag hade en hög smärttröskel. Men tydligen inte.

Lite fler smärtstillande fick jag med mig, men bara för de riktigt jävliga stunderna. Övrig tid gäller nu alvedon + Naproxen. Och sjukgymnastik. Som kräver remiss. Som jag inte fick nån. Och därför väntar jag nu samtal från läkaren. Vilket år som helst.

Nåja. Status nu då? Ja... lite bättre, men trappor går sådär. Och haltar gör jag. Såklart. Sedan märker jag att sträcka ut foten går inte. Alltså, det är inte så att det är för smärtsamt, utan helt enkelt att foten inte svarar på det kommandot. Det kopplar liksom inte. Beror väl troligtvis på de två ledband som de förmodar är av.

Förmodar ja. Eftersom jag inte är Zlatan ger man ju blanka den i mjukdelarna. De hittat tillbaks till varandra. I sinom tid. Så tålamod, Annci. Tålamod.

Om vi nu bortser från foten för ett ögonblick, hur är det då? Ja, då är det förkylt, hostigt (har varit vaken sen kl 5 och hostat) och pannknackigt. Igår hade jag strax under 38 i feber. Nu vet jag inte.

Är jag då ensam i mitt elände? Nä, sörrni. Jag har maken med mig. Fast han är snäppet sjukare eftersom hans feber ligger på aningen över 38.

Och detta mitt i renoveringshetsen. Ja, det är ju inte vi som gör själva målandet. Men packa ner, packa upp och flytta saker från rum till rum - för att de ska kunna utföra det som utföras skall - är det vi som gör. Och med två sjuka, varav en lytt... ja, då känns det lite tyngre än det skulle ha gjort annars.

Hur blir det då? Tja, svårt att säga. Det är bara vardagsrummet som är klart. Och det blev ju... vitt. Men såklart fint. Ännu finare blir det med lite nya möbler så småningom. Den shoppingen skulle skett igår, men det gick ju inte med två sjuka. Varav en lytt. Så de gamla möblerna får haka på nån helg till. Tyvärr.

I morrn färdigställer de hallen och påbörjar köket. På tisdag färdigställer de köket och påbörjar kontoret. Det bör då vara klart onsdag, vilket betyder att vi kan börja återgå till det normala. Men med bättre ordning, för rackarns vad vi ska rensa.

Nä, nu börjar handen som håller telefonen att domna. Så jag ger upp för nu och önskar en härlig söndag. En söndag då jag egentligen skulle ha sprungit Hässelbyloppet. Det kommer jag alltså inte att göra. Så ni vet.

Av Annci Hultström - 7 oktober 2015 22:52

... sista smärtstillande "kompis". Då hade vi hållit ihop i 1 vecka. Tog inget annat under gårdagen och det kändes ju. Idag har jag kört på Ipren. Som inte har hjälpt. Ett smack. Har bajsont i foten just nu. Har inte gjort många knop alls ikväll. Inte ens sittande har gått. Om det fortsätter så får jag nog ringa en läkare igen, för såhär kan jag inte ha det känner jag.

Hemmet ser för övrigt ut som skit. Saker överallt. Och smutsigt. Redan. Och värre kommer det bli när de börjar slipa allt spackel. Hmmmm...

Nä, nu - sova. Och drömma om en bättre morgondag!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards