Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under juli 2016

Av Annci Hultström - 31 juli 2016 10:00

... när du vaknade i morse, att du skulle ha kramats med en transa innan kvällen?

Dagens bästa kommentar, sagd av en alldeles underbar transa som kom fram och kramade om S när vi kollade in Pridetåget.

Som vi skrattade!!

Ja, vi kollade alltså pridetåget ihop med svägis med familj.

Vi blandat väder. Kan man säga. Efter 1,5 timmes väntande/tittande i sol öppnade sig himlen bokstavligen. Vi lyckades söka någorlunda skydd under ett liiiiitet tak. När det värsta var över gick vi hem.

Ewa å jag tog ett glas rosé på balkongen (ja, då hade det slutat regna) och barnen drog ut och letade Pokémons. I 2 timmar var de borta. Jösses!

Sen bidde det lite prosecco...

... och därefter middag. Pasta med kyckling och pesto samt kladdkaka med glass. Gott!

Vi 01.30 slöt jag mina blå. Nöjd efter en mycket trevlig dag!

Nu väntar en oskriven söndag, som jag hoppas inkluderar en stund i svampskogen!

Av Annci Hultström - 28 juli 2016 21:36

...ca 37 dagar. Hittills har jag aldrig blivit biten av annat än mygg, knott och broms. Tills idag. En lite jävla grön larv bet mig på armen. En larv. En grön larv. Förstå... hmmmm...

Nu är det väl inte så illa att armen faller av. Men ändå. Märkligt.

(Bild lånad från internääääät)

I övrigt lever jag. Riktigt bra tillåmed. Å i morrn är det fredag. YEAH!!! För att snabbare nå dit är det lika bra att knoppa nu.

Sov gott, vakna torrt!!

Av Annci Hultström - 27 juli 2016 18:38

... what??? Jag har gjort ett blogginlägg, men det ville inte dela sig på FB. Ni får därför detta bonus-inlägg i hopp om att väcka er uppmärksamhet :-)

Av Annci Hultström - 27 juli 2016 17:45

... steg är att himlen faller ner eller? Tänkte att det känns lika otroligt som att jag skriver ett blogginlägg. Det är ju trots allt nästan 3 månader sedan sist. Så, vad har då hänt??


Jag tar det i korta drag från början.


GDANSK

Efter sista inlägget drog vi till Gdansk. Och... WOW! Vilken stad. Vackert, billigt, intressant. Och bara sååå bra. Så ÅK! Bo gärna HÄR. Helt perfekt läge. Trevlig personal. Fin lägenhet. Fantastisk frukost, serverad i rummet. Ja, det finns inget ont att säga.

 

Missa inte Oliwa katedralen. Vi prickade in klockringningen och den efterföljande orgelkonserten. Vackert så in i bängen och helt gratis.

 

Och äta bör man... det gör man gärna HÄR. Grymt bra mat.


       


Helt enkelt... WOW!


Sen då? Tja, Wilma hade vårkonsert med hela skolan. Ofantligt vackert och jag grät såklart som ett barn. Flera gånger. Hör här bara.
 

Sen kom ju den stora dagen då jag Ä N T L I G E N började på VWR igen. Möttes av det här...

   

...och ungefär 10000 varma välkommen-tillbaks-kramar. Härligt!


Nu har det snart gått 7 veckor och jag känner mig hemma. Har kastats in i uppgifterna dock, för C1 som ska lära upp mig, fick diskbråck samtidigt som C2 gick på semester. Så jag har fått klara mig själv stora delar av dagarna, men jag är mer en "hands-on"-person så det har varit bra. Det har dock inneburit några missar, men det lär man sig ju av. Problemet är bara att intyga sig själv att det inte hela världen. Och alla dessa maskiner som jag ska lära mig... pallvåg, pallinplastare, pallyft, spännbandsmaskin, jätte-häftklammer-maskin o.s.v Phu... Och lysrörsbyten på hög höjd. Phu. Igen   Men det är vansinnigt kul, inte en enda dag är den andra lik.


Och motion får jag åxå. Går mellan 5-8 km om dagen. Bara på jobbet. Sååååå bra!


Sen kom midsommar. Den firade vi på landet, med H's päron, i all enkelhet. Det var mycket lugnt och mycket trevligt. Precis vad vi behövde.

 

Lite minigolf hann vi med på midsommardagen åxå. Det var Grisslehamns äventyrsgolf som förärades med vårt besök. En mycket rolig bana :-)

 


Efter midsommar väntade en helg på familjen Jangsäters residens på Rådmansö. Lika fantastiskt underbart som alltid. God mat, glada barn, marknad, abd (för vissa, inte mig) och svalkande dryck.


 


Åsså var det dags för en helg till på landet. Fam. Knowles hade kommit hem från USA, så vi skulle samlas för att fira Nathan som fyllt år. Det blev en mycket trevlig helg det med (vad trevligt vi har det hela tiden  ). GoCart, luftgevärsskytte, första kantarellerna, mängder med smultron och blåbär, glass och god mat. Och återigen svalkande dryck i strålande   .

 



Vart har vi kommit nu då i sammanfattningen tro? Jo, besök av Lotta & co. Vi grillade korv, spelade minigolf, grillade igen och hade det bara så bra. Igen. Dagen gick alltför fort bara... som alltid när vi ses.

  


Hmmmm... sen då? Jo, Grönan såklart. H & W hade en ledig vardag och åkte dit. Själv åkte jag in efter jobbet. Det var ett vinnande koncept eftersom dom åker mer än jag så räckte det bra med 4 timmar för mig.


Nu har ju W blivit lång nog att åka allt. Äntligen, enligt henne. Alldeles för tidigt, enligt mig. För naturligtvis skulle hon prompt upp i Insane. Fy f*n.


Den hade f.ö 0 minuter kö när kärlekstunneln hade 20-30. Undrar varför????   

 


Lördagen efter det åkte vi till Marre och Leffe för en baddag. Sååååå härligt. Bara slöa å slappa en hel dag.

 


När vi kom hem körde vi After Pool på baksidan. En varsin Lynchburg lemonade. Vansinnigt gott!!!! W fick såklart inte det, hon fick en choklad milkshake. God den med sas det :-)

   


Och i söndags var det varmare än någonsin, så vi flydde hemmet för en stund på stranden. Dock började det regna efter en stund, men ett dopp han vi med. Svalkande, men inte kallt. Faktiskt.


I måndags var vi in till stan och käkade libanesiskt på Café Corniche. Gott som attans. Efter det tog vi en prommis längs Norr Mälarstrand och sedan i Rålis. En underbar kväll.

 


Ja, det var mina månder i korta drag. Nu är tanken att jag ska blogga lite oftare än var tredje månad. Jag saknar nämligen att skriva. Så håll utkik vet ja.


Ha nu en underbar fortsättning på veckan!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards