Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under november 2009

Av Annci Hultström - 30 november 2009 21:13

Nu är de bokade och betalda - biljetterna!!!


Jag och Lotta ska förflytta oss tillbaks till det ljuva 80-talet för en kväll och återuppleva:


  


 Det är på Hovet den 28 december kl. 19:30. Längtar!!! Men... var har jag mitt gamla pannband... å mitt långa hår jag hade då... shit, nu måste jag sätta in extensions, riva sönder brallor, skaffa fram en jeansjacka... Oj, oj... stressigt nu !!!

Av Annci Hultström - 30 november 2009 20:38

... avklarad. Men ack, det var inte bra för fixar-genen att se hur folk har gjort med sina gårdar. Då menar jag inte bara pyntet, utan hur de har byggt å fixat. Vill åxå...


Nu kan jag berätta att jag äe HELT slut... 9000 steg har det blitt idag. Så nu gäller soffan å inget annat!


Hörs i morgon!

Av Annci Hultström - 30 november 2009 19:06

Jag bakade en plåt till, istället för den jag brände. Så kära systra mi - den är din!! Men seriöst... jag skulle bli rätt förvånad om du fick i dig 36 sånna kakor. Huuuu... Bakade även nå´n typ av kola snitt. Henrik å Wilma ska ha provsmakning i morgon.


Nu ska jag snart ut på pynt-spanings-promenad i området med en kompis. Tänk om det bara hade varit lite kallt åtminstone. Hade nog fått mer julkänsla då. Men - man kan inte få allt.


Approp inget - idag åt jag pasta med köttfärssås. Såååååååååååååå förbannat gott!!! Å magen gillade det åxå   . Jag åt det för att jag hade ett snack med dietisten idag. Jag berättade att det mesta får mig att må illa - för att jag är såååå less å längtar enormt efter vanlig mat som pasta. Hon gav mig klartecken att prova. Nice!! Hon mailade åxå över en lista på smörgås-luncher, hur jag ska planera om jag bara vill äta en macka med nåt på. Kanonbra! För knäckebröd går ner utan problem.


Nej, nu ska jag klä mig å gå strax. Men vi hörs snart igen.

Av Annci Hultström - 30 november 2009 15:45

Japp, så är det... se här:


   Chokladsnitt - påväg in i ugnen


   Klara!!



Dessvärre brände jag en plåt. De stod inne kortare tid än vad de skulle, så jag vet inte varför det blev så. Men det är inte värre än att göra en ny omgång.


Har även bakat hallongrottor - mina första någonsin.


   Några påväg in i ugnen


     Klara


Formen blev lite sådär... trodde inte de skulle svälla så mycket, så med facit i handen stod de för tätt. Och hur de smakar har jag ingen aning om. Får överlåta smakandet åt någon annan. För jag tänker inte ens prova. Varför? Jo, dessa 2 sorters kakor innehåller tillsammans 700 gram smör...  .


Nu - hämtning på dagis! Hörs sen!

Av Annci Hultström - 30 november 2009 10:35

... är ett märkligt fenomen tycker jag. Visst är man modeintresserad så kan det vara kul att se vad folk har på sig, få tips. Men det verkar vara en hel hoper folk (unga sådana) som kollar vad idolen har på sig å kopierar dens outfit för dagen. Det kan göra mig lite ledsen, att de inte vågar stå upp för vem de är, inte ha en egen identitet. Jag hoppas innerligt att vi ger Wilma en sån trygghet att hon inte blir ett sånt "offer". Lyckas vi inte, så blir det den där hyddan i innersta Afrika när hon är 13   .


Och från mig kommer det aldrig komma nåt sånt inlägg... möjligen när jag har min röda fina julklänning på mig. Men annars är den inte mycket att hänga i granen. Min garderob alltså. Som nu, sitter här i mjukisbyxor + munkjacka från HM samt topp från Kapp Ahl. Det är verkligen inget att visa för omvärlden   


När ska det sluta regna???? Det har varit en hel dag med sol på evigheter, annars i princip bara regn, regn å åter regn. Så tråkigt, tröttsamt å sövande. Blä!! Men det hindrade mig inte från att gå en prommis idag. Skönt! Har legat på latsidan i nästan en vecka p.g.a mini-flunsan. Men nu är den ordningen återställd...


Idag ska jag baka lite igen, betala räkningarna (har helt glömt att det är den sista idag) å softa. Är trött som attans idag.


Nej, nu ska jag köra igång här. Men vi hörs igen under dagen.

Av Annci Hultström - 29 november 2009 21:15

Jaha, så har ytterligare en helg gått. Att de ska gå så fort... hmmmm...


Idag har vi fixat lite hemma. Därefter blev det kalas. Det var Joakim som ska fylla 4 (Grattis igen ). Mycket trevligt och säkert gott för de som fick äta


Efter det bar det av till Stinsen där jag skulle . Japp, fixa naglarna. De har vuxit som ogräs sist tiden och jag ville behålla de så. Så de blev en förstärkning. Här är resultatet:


  


Sedan bar det av hem igen för middag och pynt-avslutning. Här är det resultatet av vår köks-fönster/bord-vy:

  


Hälsomässigt är det bara bra. Är bara liiiite snuvig nu. Skönt!


Ärren känns knappt alls, maten går ok. Är inte så sugen på nåt... men äter ändå. Och jag trot att jag fick en minidumpning idag. Det kom c:a 30 minuter efter frukosten... började med illamående och sedan förhöjd puls. Efter lite friskluft försvann det... höll väl i sig c:a 20 minuter. Det som utlöste var ett löskokt ägg. Det står att jag får äta äggröra, men jag tänkte att det inte skulle vara någon skillnad med kokt ägg. Men det var det visst... Ska testa igen om ett par veckor och se vad som händer.


Igår såg vi det absolut sista avsnittet av Prison brake. Vi har följt det slaviskt. Först på TV, men ganska snart började vi ladda ner det för att få se i egen takt. Så nu har vi legat efter lite... men såg som sagt upplösning igår... Slutet var värt alla timmar av utfyllnads-scener!!!


Nu blir det film i soffan.


Vi hörs i morgon igen.


Sov sött!

Av Annci Hultström - 29 november 2009 21:14

...Lotta (Lottas krypin). Jag hittade faktiskt granslingan med hjälp av en person på ett annat forum. Men till saken hör att jag trodde det var på Rusta, så jag har letat på deras hemsida (den måste varit ny, för den låg inte med tidigare) samt varit inne i butiken och frågat. Men de sa att det inte hade den. Men igår så fanns den med, så jag åkte dit igen. Då sa de att de inte hade den ändå... Men så hittade maken den. Så fick butikspersonalen lära sig nåt åxå...


Men, nu har vi den i vår ägo i alla fall. Hoppas den ger oss den där glittrande Kalle Anka granen nu bara

Av Annci Hultström - 29 november 2009 21:06

Åsså några bilder på Wilma som jag hittade idag när jag bläddrade lite bland bilder på datorn:


 I bollhavet på lekland


   Första ansiktmålningen


  Rider på moster häst Blixt. Å, hon älskar det!


   Glad tjej i bilen


    Fil-mustasch

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards