Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 19 november 2009

Av Annci Hultström - 19 november 2009 22:37

Ah, nu vet jag vad det är... SÄNGEN! Dit bär det av NU.


God natt alla - hoppas ni får sova gott!


ps. Sandra - klänningen är från generous på Lindex.

Av Annci Hultström - 19 november 2009 21:02

Jag - eller rättare sagt Henrik - tar ju sprutor i min mage som ska förebygga blodproppar efter operationen. Jag har tagit 8 och 2 återstår. Det har gått jättebra, tills idag. Vet inte vad som hände, men det gjorde bajsont. Måste ha stuckit rätt i en nerv eller så. Var tvungen att kyla ner det efteråt. Hmmmm... som sagt, bara 2 kvar - skönt!


Nu sitter jag - helt nerslagen - i soffan. På Tv:n är det bara skräp... så jag strökollar på Glee. Har inte sett det förr, får se om det är nåt att ha.


Nu är det f.ö färdigstädat här. Blev så fint så. På lördag ska jag och pappa (om Henrik är bakis efter sin julfest i morgon) åka till Uppsala och köpa låga Billy-hyllor. Jag vill ha det i vardagsrummet istället för höga. Saknar vägg att sätta foton, tavlor m.m på. Jag tror det blir kanon, men maken är skeptisk... men det är han ofta när det gäller förändringar, men sen ser han att det faktiskt blir bra. Så jag tror jag "vinner" det tillslut... Flört. Lovar att fota - före och efter - så får ni vara med och bestämma.


Nej, nu - slappa!



Av Annci Hultström - 19 november 2009 20:07

Ja, idag har det helt klart blivit för mycket motion... Är helt slut och har ont. Så jag kommer inte gå 2 ggr till centrum (fram å tebax, fram å tebax) på samma dag. Har gjort 10600 steg idag. Men det är rätt bra att ha testat, då vet jag mina begränsningar.


Så nu sitter jag i soffan å tittar på Singing Bee celeb... å gäspar. Ska hämta lite mat nu. Känner aningen hunger faktiskt, men all motion idag har väl gjort att jag bränt det lilla jag fått i mig.


Så jag shappar en stund, kommer tebax senare.

Av Annci Hultström - 19 november 2009 16:29

... en vit jul i år? Sitter å drömmer om det... Åh, jag önskar verkligen att det kunde bli så - det är så länge sedan. Känns som att det blir snö nästan varje år - innan jul. Men så kommer dagen D och då regnar det. Så var det baske mig INTE när jag var liten...


Min drömjul - i korta drag: vaknar tidigt, ute faller stora snöflingor, en sprakande brasa är tänd, varmchoklad m. ostmacka/lussebulle/pepparkaka, flera minusgrader, lång promenad i knirrande snö och kristaller på träden, tur i hästsläde, grötlunch med mandel (som jag får Flört), 7 sorters kakor med julmust framför Kalle Anka, julklappar vid en fint pyntad gran med chokladask, julmusik, massor med tända ljus, julmiddag och slutligen fackeltåg till kyrkan för midnattsmässa. 


Med stor säkerhet får jag det mesta av det här - OM det bara kan komma snö!! Så nu håller jag alla tummar jag kan för det. Jag älskar julen, behöver jag tillägga det?!??!?


Nej, nu ska jag laga middag åt dom som får äta. Pytt i panna blir det.


Adjöken!


WILMA Tyst (Wilma ville skriva sitt namn och lägga till en gubbe - det blev "zip it-gubben", den passade bra, för det är det vi säger till henne 100 ggr/måltid)

Av Annci Hultström - 19 november 2009 13:51

Tänkte visa en bild på hur "fina" mina operationssår är (försök bortse från den fluffiga magen, som iofs är påväg bort Flört). Bilden är tagen samma dag jag kom hem, alltså den 12 november, 2 dagar efter op. Redan då såg det fint ut och nu ser det ännu bättre ut, ett av såren har läkt helt och syns nästan inte. Gissar att det inte kommer synas speciellt mycket alls när det väl är färdigläkt. Skönt!

    


Här kommer åxå ett par bilder på den underbara klänningen. Självklart gör den sig inte lika bra på bild som i verkligheten. Men ett hum får ni kanske i alla fall. Den är verkligen JUL-röd, glansig (som siden) och har ett underbart fall. Dock VÄLDIGT u-ringad... får nog sy igen den lite... Skäms


    


Klicka på bilderna för att se dom i större format.


Så, det var det för nu... ska äta lite nu och sedan gå till apoteket.


Hörs igen!

Av Annci Hultström - 19 november 2009 09:57

... så GRATTIS alla Elisabetor - inklusive mig själv och Wilma Glad. Så ikväll får sötnosen - ja, Wilma alltså - en present. Några diadem. Sånt gör henne glad. De ska gärna vara rosa å glittriga. Hmmmm... fattar inte hur hon blev prinsessig?! Hennes drömklänning är en fluffig, rosa, glittrig klänning med massor av volanger... Kanske är det en fas alla går igenom i den åldern?! För uppfostran är det verkligen inte. Och till saken hör att hon är en lite pojkflicka i övrigt. Leker i princip BARA med killar på dagis - brottas, klättrar, leker Spiderman o.s.v Hmmm... nåja. Ett glittrigt rosa diadem får väl vara ok då Flört.


Nä, nu - äta & vila.

Av Annci Hultström - 19 november 2009 09:18

Hej världen!


Igår la jag mig kl. 23, somnade som en stock å vaknade bara till lite snabbt en gång inatt. Så ringde klockan 06:45, steg upp å klädde mig. Därefter tog jag en promenad ner till vårdcentralen (för en månad sen hade jag tagit bilen *stolt*), kom först i kön så jag fick träffa läkaren redan fem i åtta. Han konstaterade att det var en svampinfektion. Jag sa att jag är väldigt irriterad i halsen åxå, med rethosta, så han kollade där med. Även där var det beläggningar. Han frågade om jag visste vad som utlöst det och jag berättade att det började i liten skala när jag flöt innan operationen, men blivit mer efter.


Då sa han: Men, har du gjort en sån? Du är ju inte stor! När jag då sa vad jag vägde från början och nu så trodde han mig inte. Varför är det så - jag väger osunt mycket, men ingen tror att det är så illa? Kan det vara så att jag faktiskt har grov benstomme? Ja, det var en parentes... nu åter till tungan/halsen.


Han sa att det kunde utlösas posttraumatiskt - efter en operation alltså. Så jag fick nå´t sköljmedel som jag ska gurgla med en stund och sedan svälja ner. Detta ska ske 4ggr/dag i minst 3 veckor. Det var dyrt som f*n, så jag hoppas innerligt att det hjälper.


Idag ska jag ta och plocka lite här hemma, kanske baka en kaka - banankaka. Måste ju ha något att bjuda på när mor å far kommer i morgon Glad.


Men först - vila lite! För trots att jag sovit gott är jag trött... som sagt, tar väl ett tag att återhämta sig helt.


Men - vi hörs såklart igen under dagen. Ha det bra så länge!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards