Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 10 november 2009

Av Annci Hultström - 10 november 2009 23:03

Tröttnar verkligen ALDRIG på Dirty Dancing - wow, helt underbar! Henrik hade hjälp mig lägga in den och några andra feel-good-filmer på datorn. Skönt! Framför allt eftersom sjukhuset inte har TV3 - missade därför Hells Kitchen *suck*.


Nu ska jag sova, tänkte jag i alla fall. Får ser hur det går. Mår fortfarande bra, möjligen aningen ondare... men det ska väl vara så, måste ju känna att jag lever åxå ;-)


Sist vill jag TACKA för alla sms, mail, kommentarer och telefonsamtal idag. Det värmer massor!!


Så - over and out för idag. God Natt!

Av Annci Hultström - 10 november 2009 18:36

Som jag skrev tidigare så är jag klar med den här opertions-biten. Det känns väldigt skönt, har ju trots allt varit ett orosmoment. Tänkte skriva en kort sammanfattning av dagen...


Kl 04:20 ringde klockan och jag formligen flög upp å in i duschen (glömde inte naveln idag heller). Efter det väckte jag Henrik å fönade/plattade håret. Ville bespara omgivningen synen av Crusty the Clown (ni vet han från Simpson) som jag faktiskt liknar när mitt relativt korta urlockiga hår får självtorka. Sedan blev det kläder på, packa det sista åsså iväg.


På sjukhuset togs jag emot av en sköterska och fick en säng samt kläder att ta på mig. Bildbevis finns, kommer sen - men tills dess kan ni ju få föreställa er vilken syn... ursnygga sjukhustrosor som gick upp ovanför naveln, vita stödstrumpor och en rock som gick ner nästan till fotknölarna... Mmmm, det ni! Sjukhusmodet har lite att önska om vi säger så ;-).


Efter det fick jag 6 (!!!) tabletter med antibiotika och en tablett mot illamående. Straxt efter det fick jag, för egen maskin, gå ner till operationsavdelningen.


Där kom läkaren, Dr. Leijonmarck, och sa hej, ritade några streck på magen och klappade om mig lite. Sedan kom ett par personer och satte diverse kanyler... en i vänsterhand + en i höger pulsåder. Den sistanämnda krävde lokalbedövning. När jag sov sattes ytterligare en i höger armveck. Därefter rullades jag in och de såg till att jag låg bra. Jag fick andas syrgas en stund och sedan sövdes jag. Det gick på ett kick... de sa att nu sprutar vi in sovmedicin... där var jag borta. Operationen tog 1½ timme.


Sedan började de prata med mig på uppvaket strax innan kl. 10. Var först väldigt yr, som en rejäl fylla... vill-sätta-foten-i-golvet-syndromet om ni känner till det?! Men framåt 10:30 kunde jag sätta mig upp. Då ringde jag till Henrik å sedan blev det en tur till toa. De hotade med att tappa mig på urin om jag inte klarade det själv... så oj, va jag kissade...


Efter det gick det snabbt framåt. Jag har gått massor, varit på toa flera gånger, läst tidningar och faktiskt blivit rastlös t.o.m Tack å lov var personalen UNDERBAR och lät mig prata till punkt, flera gånger... ;-)


Nu ska jag ta och lägga mig och kolla på en film tänkte jag. Men jag skriver igen i morgon, om inte förr.


Tack alla som har tänkt på mig idag - det vämer!

Av Annci Hultström - 10 november 2009 17:13

MMS-bloggning  

Sådär,då var jag klar.Mitt nya liv har börjat.Allt har gått toppenbra och jag är löjligt pigg.Personalen så uppvak sa det åxå,att de sällan sett någon så pigg så snabbt.Skönt att höra.Alla värden är åxå jättebra.Dricka får jag göra först i morgon...så den ökenkänsla munnen bjuder på får jag stå ut med lite till...Toa har jag besökt åxå,flera gånger.Så,kort sagt -Det kunde inte vara bättre.Vi hörs igen.Kram till er alla

Av Annci Hultström - 10 november 2009 05:18

Ja, nu är det inte lång tid kvar. Vi åker om 10 minuter... Jag har faktiskt sovit rätt bra - men kort. Fast det är kanske bra, då är man redan i ett flum-tillstånd Flört.


I kroppen känns det bra. Såklart nervös, men det var nog värre igår.


Ställde mig på vågen, har gått ner totalt 6,6 under flytet och 8,6 sedan jag var på sjukhuset å vägde mig i september. Nice!!!!


Och cm har jag tappat åxå... totalt 30 cm om man slår ihop alla mått. Inte illa pinkat det heller.


Det går med andra ord åt rätt håll... å snabbare ska det gå - hoppas jag.


Nej, nu - strumpor på sen mot bilen.


Vi hörs om några timmar Tyst

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards