Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 5 november 2009

Av Annci Hultström - 5 november 2009 22:42

Ja, nu har jag lagt av för ikväll... ska ögna igenom lite i morgonbitti, men bortser man från det är jag färdigpluggad nu. Sååååå skönt!!


Nu - sängen. God Natt, hörs efter provet i morgon!

Av Annci Hultström - 5 november 2009 14:21

Så är det alltså den 5 november 2009 och jag och min älskade man firar 5-årig bröllopsdag. En dag som jag minns än idag - som om det vore igår.


Dagen började hemma hos tärnan Linda med frukost (räkbaguetter å thé). Om jag kunde äta? Nä, inte så mycket faktiskt... Medans vi satt där kom Sandra, frisören vi hyrt in för dagen. Vid 9-tiden satte hon igång med mitt hår. Kl. 13 var vi båda i princip klara. Jag ska säga att jag grät av att se mig själv så vacker... och framför allt för att jag kom i klänningen (som jag hade kämpat för det...). Kände mig så vacker! Så kom floristen Sofie med blommorna och strax därefter fotografen Jannis, tillika dagens chaufför. Strax innan kl. 14 drog vi oss iväg till fotoplatsen, en gammal kvarn mellan Rotebro och Stäket. Här är några av Jannis bilder:

       


Efter det for jag å Linda hem till dom igen å åt smörgåstårta... Ja, hon å Jannis gjorde... jag kunde inte... å f.ö låg jag på alla 4 för att skrubba bort fläckar på klänningen. Henrik råkade nämligen kliva på den efter hoppkortet. Men det gick bort och strax efter kl. 16 började vi dra oss iväg. Naturligtvis hamnade vi i värsta köerna å jag blev nästan lite stressad ett tag där. Men vi hann! Mamma tog detta kortet på oss när vi kom:

  


Sedan ställde jag mig i kyrkans entré, med pappa, och hörde hur klockorna ringde... Tänk, så många gånger förr har man hört klockor ringa i en kyrka, men den gången var det för oss. Mäktig känsla!!


Så började musiken spela, Trumpet Voluntary, och dörrarna öppnades. Längst bort i kyrkan, som bara var upplyst av stearinljus, stod Henrik och log han. Precis som jag... Jag tror aldrig jag haft ett sånt leende på läpparna förr, det var magiskt. Framme vid min mamma stannade jag och gav henne en ros ur buketten och gick sedan för att möta min blivande man.


Därefter var det dags för vigseln. Vi sjöng tillsammans psalmerna 411 och 84. Ett trumpetsolo hade vi, han spelade "Anthem" (den enda gång jag hade nära till tårar, såååå mäktigt). Solosångerna, som sjöngs av Richard Öhman, var "Av längtan till dig" och "Kärleken förde oss samman". Han sjöng även utgångsmusiken vi hade valt, "Annies song". Här är några bilder, tagna av Jannis:

        


Så kom vi då ut, som man & hustru, till ett risregn och en allé av marschaller:


       


Även dessa tagna av Jannis. Sedan bar det av med Jannis vita Jaguar, först en raggarsväng med skumpa å sedan till festlokalen "Stallet".


  

Dessa herrar gick framför bilen till festlokalen. En liten överraskning från oss till alla. Riktigt häftigt var det, kände oss kungliga. De spelade "Scottland Brave" och "Amazing grace". Här är deras hemsida, med möjlighet att höra styckena: http://www.sackpipa.nu/sack.html


Sedan drog festen igång och den dokumenterade pappa:

               


Vid 23-tiden var det min tur att blir överraskad. Då ombads alla ta på sig kläderna och bege sig ut på baksidan av huset. Där hade min kära man ordnat med ett fyrverkeri som "morgongåva". Det var det enda, till min stora sorg, som vi valde bort, vi tyckte det var lite mycket pengar som formligen brann upp. Men så fixade han min dröm ändå. Så fint!!


Framåt natten serverades vickning i form av Janssons md ost å bröd som mamma hade gjort. Det satt bra! Därefter begav vi oss till hotellet, Arlandia, där vi skulle bo i två nätter. Vi skulle ju dra till Thailand i 3 veckor och ville inte hem emellan.


Dagen njöt vi ett varsitt kurbad + massage och sedan kom familjen å några vänner och åt middag med oss på hotellet.


Kort sagt kan jag säga att all planering (kontrollfreakliknande stundvis) lönade sig. Vi fick en PERFEKT dag, helt utan misstag. Och det är en dag som jag aldrig någonsin kommer att glömma!!


Av Annci Hultström - 5 november 2009 14:14

Det gick snabbt... ett EKG, blodprov, lite snack med narkosläkaren å sen upp till kirurgen för praktisk info.


Jag kommer att bli opererad som sista patient och behöver därför inte vara på plats förrän kl. 10. Sedan blir jag väl opad kring kl. 12 trodde hon (löpande-band-metoden). Därefter får jag tillbringa natten på uppvaket. Där får jag varken ta emot besök eller ha dator - så då hör ni inget ifrån mig förrän på onsdagmorgonen.


Jag ska vara fastande från midnatt men får dricka vatten + de två tabletter jag fick med mig (liknande sånna man får mot sur mage) och nyduschad (noga med naveln Flört).


Så... nu är det bara att invänta tisdag!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards