Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 16 november 2009

Av Annci Hultström - 16 november 2009 20:35

Så har ytterligare en dag gått. Ja, snart i alla fall. Vad har jag gjort då? Slöat, fixat lite hemma, lagat mat, och gått 2 promenader.


Först gick jag ju 25 minuter i morse - med en vägrande stegräknare. Sedan tog jag en tur till innan dagishämtning. Då blev det ytterligare 25 minuter och 2300 steg. Så min total på steg har nog legat på kring 6000 idag. I morgon hoppas jag på att tangera det.


Måste säga att det är skönt att gå. Helt sjukt att tanken kan förändras så drastiskt tack vare operationen. Men jag känner så djupt för det här. Ända in i själen känner jag att den här chansen kommit till mig som en gåva och den måste jag förvalta på bästa sätt. Det är en VÄLDIGT tillfredsställande känsla! Det kommer att bli så kanonbra det här!!!!


Till middag lagade jag något jag längtat länge efter själv - kokt frukostkorv med pepparrotsås. Åh, såsen blev så god. Men det var ju det enda jag kunde smaka på. Men jag njöt av det lilla. Men tyvärr gick det inte lika väl hem hos maken. Wilma gillade det dock. Så Henrik får stå, minst en gång till Flört


Nu kollar jag på Ullared. Det är så sorgligt emellanåt. Många verkar leva för att handla där, det är deras högtid på året. Visst, jag vill åxå åka dit - för att se spektaklet å handla lite. Men det skulle aldrig kunna bli höjdpunkten på semestern. Nä, jag bränner gärna 25000:- på en utlandsresa istället. Sedan är det ju Morgan, killen på lagret. Han sa i ett avsnitt att folk som han hade det nog bättre i himlen... hmmm... som sagt, sorgligt!


Nej, nu - filmtajm.


Kram kram

Av Annci Hultström - 16 november 2009 15:19

Hur snabbt kan en dag gå? Den här har i alla fall gått sjukt fort - hittills! Det blev inget sytt, orkade inte... men jag har ju några veckor på mig, så det ska nog blir gjort innan jul i alla fall Flört.


Idag - 1 vecka försent - har min mjukdress kommit. Den jag skulle ha när jag åkte in på sjukhuset. Ska prova den och känna efter om jag ska behålla den - men jag tror inte det. Nåja, det visar sig.


Mitt paket från Jotex har åxå kommit. I det finns nya vardagsrumsgardiner, ett bädd-set till Wilma (juligt med hjärtan på), ljusstakar å lite annat - tror jag. Har glömt bort vad jag beställde, var så länge sen. Så det blir lite som julafton idag. Jag ÄÄÄÄLSKAR julafton! Skrattande


Nej, nu ska jag klä mig för en prommis innan jag hämtar Wilma.


Vi hörs igen!

Av Annci Hultström - 16 november 2009 11:09

Har inte kunnat skriva till er förrän nu - vårt internet har inte varit på samma våglängd som sig bör. Men nu så, hoppade det igång.


Jag har sovit såååå gott inatt! Vaknade någon gång för att vända på mig och vaknade faktiskt på mage i morse. Kändes lite skumt först, men jag låg kvar å kände efter lite till. Gjorde inte ont, men var lite obehagligt.


Efter att jag lämnat Wilma gick jag min första riktiga promenad - med stegräknare och musik i öronen. Det gick väl inte så fort hela tiden, men jg tog mig runt en runda. 25 minuter blev det - c:a 2500 steg.


Stegen är en gissning, för jag insåg när jag kom hem att jag ställt in den lite fel... hade ställt in den på längre steg, som att jag skulle gå i rask takt. Nu blev inte takten så rask, så den visade fel. Nu har jag ställt om den, så eftermiddagens promenad blir nog mer trovärdig. Återkommer med resultat. Förresten, känns lite skumt att det skulle behövas en opertion för att jag skulle komma igång att gå. För jag menar, hur jobbigt är det egentligen?? Det var ju bara skönt... å med musik blir det ännu lättare. Det var t.o.m i regn! Nåja... nu är jag igång!!!


Jag märker att jag orkar göra saker en stund, men sedan måste jag vila. Det tar väl aningen längre än en vecka att bli helt återställd gissar otåliga jag Flört. Så även promenaden gjorde mig trött, så jag ska lägga mig och vila en stund nu. Fast iofs... får nog vänta tills efter lunch. Ska äta vid 12 igen. Tänkte prova Keldas thaisoppa idag. Hoppas den är god!


F.ö kan jag berätta att magen och jag är vänner igen - den har övergått från grisfarm till "fabrik med leverans" så att säga. Och det är sköööönt! Blir inte det där trycket mot bröstkorg/rygg längre. Och ännu bättre lär det väl blir nu när jag kommer igång med promenaderna.


Jag ska nog försöka ge mig på att sy lite senare. Har ju ett "dyn-fodral" till hallbänken att sy. Tyget har legat på dynan nu i säkert 3 månader. Först svepte vi bara om det för att vi skulle känna efter om det passade - under plugg-tiden - har jag inte prioriterat det. Men nu, efter 3 måander, tror jag nog att vi vet att vi vill ha det... Flört


Nä, nu ska jag ta å fixa lite innan lunch. Sedan blir det vila... hörs sen!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards