Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 17 november 2009

Av Annci Hultström - 17 november 2009 21:15

Sedan Alla hjärtans dag  2006 lider jag av något som heter karttunga. Fick det när jag åt syrliga/sura godisar. Det blir fläckar på tungan där tungans prickar (upphöjningarna) ser ut som att de fräts bort. Normalt gör inte direkt ont, men är irriterande. Men just nu är det GRYMT mycket. Så mycket har det aldrig varit... och nu gör det t.o.m ont. Så jag funderar på att ta en sväng till doktorn i morgon och se om det finns något att göra. Har läst om någon munskölj som heter Andolex. Kanske värt att testa.


Skulle vara kul att veta vad som utlöst det nu... själv tror jag på Naturdiet smoothies, för det började redan under flyttiden och de är trots allt rätt syrliga.


Om 1½ timme är det dags för den enda program jag håller koll på... Hells kitchen. Me like, ska se! Det är nåt med Mr Ramseys stil... gillar!


Nä, nu lägger jag ner för idag. Men vi hörs igen i morgon!


God natt - när det väl blir dags

Av Annci Hultström - 17 november 2009 19:54

Idag frågade Wilma vad vi skulle äta för middag och jag sa att det blir något med köttfärs. Då sa hon: Jag vet mamma, vi gör egna hamburgare. Så blev det och enligt henne blev de goda. Hon var noga med att säga att jag inte fick äta... tack älskling - jag vet!!! Mer än väl!!! Flört


Blev lite färs över så jag gjorde några köttbullar. Har knappt hänt under min livstid. Tror alltid att det ska vara jobbigt. Men faktiskt - det var inte det. Och gör man egna vet man ju vad man får i sig åxå. kommer fortsätta med det. Smakade faktiskt på en åxå, men tuggade den bara så jag fick smaken och spottade sedan ut den. Hon hade rätt - det var gott! Tungan ute


Nu har jag lagt hene, tror hon sover redan faktiskt. Ska gå ner och äta jag med nu. Blir en smoothie tänkte jag, banansmak. Undrar om det blir gott?!


Efter det blir det TV-soffan en sväng. Hörs igen!

Av Annci Hultström - 17 november 2009 15:00

Nu - tupplur klar! Det var skönt och mycket behövligt.


Ska dela upp 5 kg köttfärs nu, i mindre förpackningar och sedan gå en promenad innan jag hämtar prinsessan på dagis. Tänkte laga något åt de andra med köttfärs idag. Blir nog köttfärssås. Var evigheter sen. Synd att jag inte kan äta själv - den brukar blir så god Tungan ute. Gör den aldrig med krossade tomater, utan istället använder jag vatten (champinjonspad), tomatpuré, buljong och 4%-ig grädde. Blir mustigare så... nu rinner snålvattnet... måste torka upp pölen Flört Hörs sen!!

Av Annci Hultström - 17 november 2009 12:18

God middag världen!


Har inte kommit till skott förrän nu. För efter dagislämning i morse träffade jag en kompis som gick med på promenaden (30 minuter) å sen följde hon med hem en stund. Hon gick nyss. Mycket trevligt! Och de söta tvillingarna var med åxå. Godingar!!


Nu har jag ätit ärtsoppa - igen. Nope, inte trött på det... än... Vem vet, en dag händer nog även det.


Har ringt ett par samtal idag. Hade nämligen beställt en mjukisdress lååååångt innan op, som jag skulle ha med mig till sjukhuset (skrev om det tidigare vet jag). Den kom i tid, men var på tok för stor. Detta trots att jag tagit 2 storlekar mindre. Så jag ringde de och de lovade att det skulle ta max 2 veckor att få den nya, så det skulle funka ändå. Men kom den i tid tror ni? Icke. Sånt surnar jag över... så den åkte tebax nu när den väl kom å då vägrar jag ju såklart att betala för express- och returavgifter. Laddade för vad jag skulle säga, kom fram och sa det. De sa: OK. Eh, ok... tack!


Sedan ringde jag Jotex åxå. Beställde ljusstakar från dom, det var ett set om 3 i glas varav den ena av de var av en annan glassort. Helt fel! Men det vara bara skicka i retur, så skulle de skicka ett nytt set.


Så - allt klart. Nu - vila!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards