Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 27 november 2009

Av Annci Hultström - 27 november 2009 20:21

Jag har vilat massor idag och jag känner mig bättre nu. Hade ont i huvudet fram till sen eftermiddag, men den är - tack å lov - borta nu.


Gjorde hemlagade hamburgare idag. Jag åt en utan bröd med lite ketchup, potatis och tomat. Såååå gott!!!!! Men jag orkade inte allt. Skönt att känna den känslan... det var ett tag sedan. Eller egentligen inte... men förut när jag varit mätt har jag ändå tryckt i mig det som är kvar på tallriken. Men idag lämnade jag rester när jag var mätt.


Har även börjat känna lite hunger. Det känns inte riktigt som innan, inget kurr liksom. Men ändå någon sugande känsla. Svårt att sätta ord på det. Den börjar infinna sig i skrivande stund, dags för sista kvällsmålet strax. Lite frukt blir det då. Banan skulle jag tippa på. Detta till Idol...


Appropå Idol. Jag har aldrig någonsin följt Idol. Jag brukar bara se de första auditions som är - kul med alla som verkligen inte kan sjunga - och sedan finalen. Men nu... har sett i princip vartenda avsnitt. Hmmm, hur gick det till?!!?!!?!


I morgon blir bakning - om jag mår som nu - hela dagen. Småkakor, lussekatter, bullar m.m Känns konstigt/ovant att baka och veta att jag inte kommer äta det själv. Naturligtvis är det inget som säger att jag inte får, men jag vill inte. Det är en ny känsla. En känsla jag hoppas håller i sig och som finns med mig hela tiden mot mitt nya liv.


Ska åxå julpynta. Sätta upp lite gardiner, stjärnor, ljusstakar å annat fint. Åh, jag gillar verkligen julen!


Hörs vi inte förrän i morgon, så får jag önska fortsatt trevlig afton!

Av Annci Hultström - 27 november 2009 14:16

Fick för c:a en vecka sedan ett reklamblad med en julgransbelysning som var såååå smart. Nu har jag gått igenom hela korgen med pappersåtervinning, men kan inte hitta det igen.


Så nu kommer en beskrivning här i hopp om att någon där ute vet var jag kan hitta det jag söker.


Det utgick från en ring. I den var 6 st ljusslingor fästa. Varje slinga hade 20 ljus. Man skulle trä ringen på grantoppen och de 6 slingorna skulle fördelas fint över granen. Är nästan helt säker på att den kostade 199:-.


Har googlat som en tok, men hittar inte... Så hjälp mig nu!! Please!!!

Av Annci Hultström - 27 november 2009 09:36

När jag sa till Henrik igår att det skulle bli skönt med helg skrattade han. Han undrade varför jag - som redan är hemma hela tiden - tyckte det skulle bli skönt? Men - det är väl självklart - vill ju ha min lilla familj samlad.


Om jag är piggare i morgon så blir det bak-dag. Måste ju baka inför Wilmas födelsedag och julen. Allt är inhandlat! Sen ska vi adventspynta lite åxå. Har köpt lite nya stjärnor. Kommer bli sååååå fint! Bilder kommer när det är klart!


Så, vad har då den här dagen i sitt sköte??? VILA och inget annat. Vill bli helt frisk, vill ut å gå.


Ställde mig f.ö på vågen idag (igen... jag vet, inte bra, men kan inte låta bli). Hade tappat ytterligare 0,5 kg. Sedan igår. Blir spännande det här... Det är klart att det inte måste gå fort, men självklart vill jag ju att det händer nå´t. Det peppar!


Nä, nu - Mellanmål, sedan vila.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards