Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under augusti 2013

Av Annci Hultström - 30 augusti 2013 18:58

... kvar. Bara. Det kommer susa iväg.

Och innan det händer det åxå lite trevligheter.

Nästa helg går i födelsedagens tecken. Fredag = fam Z bjuckar på middag. Lördag = H's päron + svägis med fam kommer på middag. Söndag = upp till mor & far för att träffa våra kära vänner från Danmark. Har inte sett dom sedan W var 8 mån, så alltså 7 år sedan.

Efter det är det 3/5 kvar. Och den näst sista dagen blir det ett dygn på Yasuragi med avdelningen. Lite av ett adjö-dygn för oss 2 som slutar. Så den 12-13 sep vet ni var ni har mig. Och på kvällen fredagen den 13:e kommer fam Jangsäter på middag. Och skumpa.

Ja, ni ser - det kommer gå fort.

Nu har jag just passerat Norrtälje. Och det är bra, för jag kunde lika gärna ha missat bussen. Det stod nämligen busshållplats 1. Så där stod vi alla. Men bussen stannade på nr 6. Det slutade med att chauffören gick ut och letade efter oss. Så tokigt det kan bli.

Nä, nu rundar jag av och säger: TREVLIG HELG! Vi hörs på söndag!

Av Annci Hultström - 30 augusti 2013 12:51

... är känd som en överklasskola. Många med af, von och de i namnet har gått där genom åren. Liksom prinsar. Folk med fin uppväxt, som garanterat inkluderat en god ekonomi och barnflickor som tog hand om dom när föräldrarnas tid inte räckte till. Är det därför dom sedan skickades till internat, för föräldrarnas tid återigen inte räckte till? Förmodligen har föräldrarna fortfarande inte tid och därför, nu när skolan stängt, säger barnen i intervjuer saker som "Vi är ställda på gatan", "Vart ska vi nu ta vägen" och " Nu är vi hemlösa".

Ja, vad ska man säga?! Stackars barn passar väl bra och främst för att de har de föräldrar de har.

Samma föräldrar är bestörta över att deras barn nu måste gå i kommunal skola. Herregud, vilka problem. För det är ju verkligen så att samtliga barn i kommunal skola får löss, blir feta och obildade, och avslutar livet som prostituerade knarkare.

Kanske har jag några hekto fördomar för mycket nu... men vad fan!!

Nä, nu åter till arbetet!

Av Annci Hultström - 29 augusti 2013 20:17

... kom jag, men benen var lite spaghettiaktiga. Så för att inte riskera skada gick jag mest, vilket gav en sluttid på 31,50. Ändå helt ok.

Nu blir det dagens knäcke, sen måste jag packa för min helg på Åland.

Så hörrni - Sov gott!!

Av Annci Hultström - 29 augusti 2013 17:44

... 6 jourer/11 arbetsdagar kvar. Nu är det sannerligen countdown.

Dagen idag har varit fullspäckad. Med strul. Men tillslut löste sig allt. Konstigt att det oftast gör det.

Idag är det fasta. Men trots det ska jag ge mig på en PW. Testa och se vad kroppen tycker om det.

Av Annci Hultström - 28 augusti 2013 15:46

... och med det kvarstår endast 6 jourer/12 arbetsdagar till träningsresan. Underbart!!

Dagen har gått bra. Magen har låtit som bara den, knorrat och levt om. Men hållit sig lugn. Jag har ätit blåbärssoppa och rostat bröd. Som stannat kvar där det ska. Illamåendet är borta, så jag vete 17 vad det här var.

W ska med en kompis hem idag, så nu tänker jag ta en tupplur. Så adjöken! För nu.

Av Annci Hultström - 28 augusti 2013 06:33

... vilken natt. Har vaknat flera gånger till "förmån" (?) för toabesök och nu sitter jag här urlakad, lätt illamående och ruggig.

Det har hållit sig lugnt ett par timmar nu, men jag jobbar hemma tills jag vet vad det blir av det.


Jag som aldrig brukar vara magsjuk. Nåja, någon gång ska väl vara den första.

Förresten, gårdagens fasta var den lättaste hittills. Men det är väl en typ av vana i det med kan jag tro.

Hoppas ni sovit bättre än mig och att ni får en underbar dag!! Det ska bli högsommar även idag, så passa på att sticka näsan mot skyn och sug in solen.

Av Annci Hultström - 27 augusti 2013 21:58

... att det var på tiden att byta utseende på bloggen. Snöflingor kändes lite passé...

Ikväll har jag sökt ett jobb som jag så sjuuuukt gärna vill ha. Så snälla alla - håll tummar, tår och... eh... ja, allt som nu kan hållas för att bringa tur för mig. Ok?!

Nu - bingen. God natt!!

Av Annci Hultström - 27 augusti 2013 18:36

... vägrar släppa taget och oj så enormt tacksam jag är för det. Just nu är det +26 på vår altan. I skuggan. Mmmmmm... LOVELY!!!


Hoppas det håller i sig över helgen. Och att det smittar av sig till Åland. För dit ska jag. Jag och finaste Lotta blev ju båda 40 jordsnurr (80-tal eller hur?) förra året. Vi valde då att inte fira varann, utan vi skulle istället hitta på något ihop. Det tog nästan ett år, men nu är det dags. Det blir fredag-söndag. Utan män. Utan barn. Med god mat. Med gott vin. Med praliner. Med promenader. Bara njutning alltså.

Vet ni? Just nu är jag hungrig (trots flytande middag för 1,5 timme sen... åh så mättande... NOOOOT!) och det är därför jag skriver det här menlösa inlägget. Jag måste få tiden att gå så det blir dags för mat och sängen nån gång.

Ungen är ute och leker. Maken är på jobbmiddag. Så ensam är jag åxå. Då får man liksom met tid att tänka. Kanske borde jag skicka ett par jobbansökningar. Ja, för böveln. Det gör jag.

Adjöken!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards