Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under augusti 2013

Av Annci Hultström - 1 augusti 2013 18:20

... sista inlägget från den här trippen. Ja, om inget supermegaultra speciellt händer förstås. Som att Lassgård sitter på samma hak vi tänkt äta middag på. Då återkommer jag garanterat ;-)

Vaknade till en stålande morgon, så efter frulle blev det stranden i 2,5 timme. Vi solade, fiskade krabbor, hade krabbrejs och badade (läs: Wilma badade). En skön start på dagen.

Apropå frulle... i Norge är det mycket brødskive med pålægg som gäller. Och för mig som bara kan äta en skiva blir det till att dela den i småbitar för att få ta del av så mycket gott det bara går. Idag blev det bruneost (mesost), 2 sorters salami med ost och leverpostej. Mmmmums!!


När man fiskar krabbor måste man ha bete i form av musslor (blåskjell). Dessa växer under bryggan och till viss del på botten. W försökte, med H's hjälp, att få upp några från botten. Det gick. Men stilen är aningen udda, eller vad säger ni?

Och spana in bilden på hinken. En arg, och väldigt stor, krabba (uppfiskad av mig) visar en av sina klor ;-)


Efter pølse med lompe var det dags att packa bilen och påbörja hemresan. Kl 14 var klockan då. Nu, 4 timmar senare är vi inte ens i Karlstad. Vi har ju ingen brådis, så vi stannade till och handlade lite i Töcksfors. Sen har ett vägarbete + en olycka sinkat oss ytterligare. Men som sagt, det kvittar.

Vi gränsen klev jag och W ur och gick. Det tyckte hon var jättekul... att gå in i ett annat land :-).


Nä, nu ska jag luta mig en stund, för jag gissar att jag får köra om ett tag.

Ha det gott!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21
22
23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards