Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under februari 2019

Av Annci Hultström - 28 februari 2019 20:49

... vad tiden har gått fort. Jag har inte skrivit sedan i söndags. Har lagt fokus på W och att slöa.


Jag mådde ju inget vidare i söndags... hade svårt att andas, pannknacken från h-vete, kli i ögonen, ont i halsen och täppt i hela huvudet. Så dagen blev lugn. Eller ja... mellan vilopauserna torkade jag ur alla köksskåp. Efter det var jag helt slut.


Pratade med syrran på kvällen, som nämnde att hon fått börja med allergitabletter. Det hade även Wilma nämnt att en klasskompis fått göra... så kunde det vara så att det var det jag kände av? Tog en tablett och ögondroppar utifall att.


Svullade fika på kvällen, till stor del bakad av dessa två.

 



Fast om sanningen ska fram var nog mest den på 2 ben som gjorde jobbet. Den på 4 tiggde mest. Det blev en grym, äggfri, kladdkaka tillslut.

 


I måndags var jag ledig ihop med W. Mådde inget vidare när jag vaknade. Mer ont i halsen, så jag tvivlade på pollentanken.


Först slöade vi oss igenom förmiddagen, för att sedan åka till Danderyd och tandregleringen. När vi var klara där bar det av till Täby C. Där var vi till banken och löste in mina försäkringspengar (hade ju fått dem på utbetalningskort). Wohooo! Det firade vi med en fika och lite shopping. Väl hemma igen blev jag sminkad av W (den 4-benta var åxå med på ett hörn... typ... tänk vilken nyfiken liten krabat det där är). 

 


Det blev jättefint. Hon har talang.

 


Ända tills det spårade ur... hahahahaha...

 


På kvällen tog jag en till allergitablett. Utifall att...


Så blev det tisdag och jag hade en ytterligare en ledig dag med W. Vi väcktes före tuppen (kl. 06.30) och kunde inte somna om. H hade dragit tidigt för att flyga till Malmö på jobb. Han hade inte tänkt på att katten var utan vatten. Och inte hade han gett honom mat heller. Det var anledningen till att vi väcktes... Inte konstigt, med facit i hand.


Jag vaknade f.ö med mer halsont. Igen. Hmmmmm...


Här skivas det falukorv till frukostmackorna. Sällskap. Som vanligt.

 


Åsså lite gos på det:

 


Efter en oslagbar lång-frukost flyttade vi ut i solen. Vår hörna är verkligen världens bästa hörna. Vid lunch bjöd den på +25 grader. Obeskrivligt skönt!


Där spelade vi kort, grillade/åt korv, slöade och fikade. I timmar. 

 


Vid 15-rycket försvann solen från den sidan. Då gick vi in och lökade på soffan istället. Eftersom H var borta hade vi Wahlgrens-värld-maraton. W älskar det och jag kan skratta rätt gott åt det emellanåt åxå. Fast lite korkade är de allt. Eller är det ett spel för att få fler tittare? Kanske är de egentligen super street-smarta.


Innan läggdags hade vi plockat i ordning det sista i huset inför onsdagens beställda storstädning. Som jag längtade efter att komma hem... men först skulle jag ju ta en allergitablett. Och sova. Och vakna. Och jobba. Herregud... eoner av tid skulle genomlevas.


Tablett tog jag. Den tredje för säsongen. Det är mängden som brukar behövas för att märka skillnad.


Sedan sov jag. Gott. Vakna gjorde jag också. Helt symptomfri, sånär som på lite snuva. Så det råder inget tvivel om att pollensäsongen har kickat igång på allvar.


Var därför till läkaren och fick recept på allt jag behöver för en dräglig tillvaro... de närmaste 6 månaderna. Hämtade ut det påväg hem från jobbet, sen var det bara att påbörja på allvar.


Så kom jag då hem. Och WOW! Vilken städning. De hade gjort rent avloppet i duschen, dragit fram och dammat bakom tvättmaskinen/soffan/spisen, rengjort ugnen, torkat ur kökslådorna/kylen/sopskåpet. Och överallt var det skinande rent. Imponerad. Verkligen. Lång över mina förväntningar.



 


Traditionen att köpa färska blommor vid städdagar återupprättades och de sattes i vasen jag fick av syrran i julklapp. Som jag älskar den!!!!

     


Och så är vi då framme på idag. Torsdag. En bra dag på jobbet. Som avslutades än bättre. Hade gått en runda i huset och kom ner till mitt kontor. Då möttes jag av detta:


Från en fin kollega. Eller nä... mer rätt numera är att säga: Från en fin vän! Jag blev så innerligt glad och varm långt in i hjärteroten! Tack!!!


Ikväll var H på aw, så jag och W körde faktiskt på hämtmat. Max blev det. Hade presentkort där. Hade fått det efter att de sålt mig ett totalt genombränt och kolsvart hamburgerbröd för en tid sedan. Fick då även bonus i form av gratis dessert. W tog en glass, som hon verkligen inte fick ha ifred. Ni ser... 4-beningen. På som en igel.


  


Nä, hörrni... nu är det sängdags för mig. Måste ladda inför morgondagen. Etapp 5 ska in och ... *trumvirvel*... sista etappen ska uuuuuuuuuuuuut! Nu är det inte mycket kvar. Rackarns så bra det gått.


God natt och sov gott!


Av Annci Hultström - 24 februari 2019 09:22

... eller nä, morgon räcker idag.

Hade pannknack hela dagen igår och var superseg. Sov tillåmed 1,5 timme på soffan, trots den perfekta natten. Vaknade, efter 8 timmars god sömn, med pannknack. Igen. Och halsont. Igen. Blä!

Är ju ledig mån + tis (sportlov) och ska göra saker med W, så må det inte bli värre än så här.

Såg ni mellon igår? 2 takter in på Lundviks låt behövdes för att han skulle få min röst. Gillade den. Han, den lilla killen som jag inte minns namnet på, Benjamin Ingrosso-kopian, hans låt var åxå bra. Gillade åxå den första, hon i fjäderdräkten. Resten... nja... Anton Hagmans var typ det sämsta någonsin. Inte bra. Alls. Men så åkte han ut åxå.

Nä, nu ska jag rådda frulle.

Ha en finfin söndag! <3

Av Annci Hultström - 24 februari 2019 00:34

... var liten läste vi ofta den här boken för henne:

Vid någon rensning försvann den dock till allas sorg. Vi trodde vi råkat slänga/gett bort/sälja. Eftersom den var oss kär har vi letat efter den på bilaffärer, men finns inte att få tag i längre. Men så hittade vi den i förrådet för en tid sedan. Oj, så glada vi blev. Den har mest stått i W?s rum, men ikväll läste vi den. Sååååå söt!

Kolla in den här då... kan ju tro han är på fyllan ;-)

Somnade halvvägs :-)

Nej, nu - God natt!

Av Annci Hultström - 23 februari 2019 10:08

... timmars sömn blev det för mig i natt, vaknade 09.35 Och mer än hälften var djup. När faaaaan hände det sist?! Kan det vara så att det börjar vända nu i takt med att saker reder upp sig?! *håller tummarna*

Igår satt vi och kollade på videos på roliga djur. Som W å jag skrattade. Det är så roligt.

Idag och i morgon ska vi röja lite inför nästa veckas storstädning. Måste ner till centrum åxå och köpa jeans. När jag har dem på jobbet jämt slits de så fort, så det är dags att fylla på.

Nej, nu ska jag väcka familjen. Önskar en en finfin lördag!

(Tålig katt det där...)

Av Annci Hultström - 22 februari 2019 05:56

... dagliga goset resulterade idag i ett par pälstrosor...

Han ville ligga i knät. När jag satt på toa. Kunde inte säga nej.

Nu ska jag rolla trosorna och sätta fart med morgonbestyren. Sen bär det av till jobbet där etapp 4 ska in och etapp 5 ut. Snart klart...

Trevlig fredag!

Av Annci Hultström - 21 februari 2019 22:29

... 2019 är en dag jag sent ska glömma. Det var dagen då David besegrade Goliat. Eller... ja... jag besegrade kliniken är väl mer närmare sanningen.

För 11 månader sedan lämnade jag in min anmälan. 11 månader av vånda och väntan. Idag kom beslutet.

Orden räcker inte till för att förklara den enorma glädje och lättnad jag känner just nu. Jag lyckades sätta åt den jäveln som tagit ifrån mig 3 år av mitt liv. Det var upprättelse jag var ute efter, det har jag fått nu. Och det är så sjukt skönt. För hela tiden har magkänslan sagt mig att det inte stått rätt till. Det fick jag kvitto på idag.

Att det åxå genererade en slant in på kontot är en angenäm bonus. Den ska f.ö bli högre. Ombeds nämligen komplettera med redogörelse för inkomstförlust. Och det har det ju blitt en del med 12 veckors ofrivillig sjukskrivning.

Vad gör jag då för pengarna? Jo, det slant få höra.

I november 2015, 2 månader efter olyckan, skulle jag ha åkt på träningsresa med Marre. Den fick vi avboka. Men se, nu tar vi revansch. Jag letade upp en resa, ringde henne och 30 min senare hade vi bokat.

Hit ska vi:

Mallorca. Med Solresor och bästa Susanne Henning som instruktör. Vi åker 25/5 och kommer hem 1/6. Om jag längtar??? Nääääää, inte ett skvatt... HAHAHAHA! Som jag ljuger nu ;-)

Nä, nu - Sängen!

God natt å sov gott!

Av Annci Hultström - 21 februari 2019 12:06

... som en bajskorv i natt, men kände ändå att jag vaknade med en positiv känsla. Och inte blev den sämre när detta uppenbarar sig redan kl. 7:

Ljuvligt!!

Fyllde därefter på positivitetskällan genom att glädja min vän (och kollega) Hege med en liten present. För att ge gör mig glad. Och hon blev glad. En win-win.

Hon kör nämligen tjejvasan på lördag och jag tänkte att det skulle väl till pass. Lite före, lite under och lite efter. Vad som intas när överlåter jag till henne att bestämma ;-)

Nu har jag fått i mig dagens lunch. Blev en Felix-soppa idag. Ost- och broccoli. Gott. Faktiskt.

Nu - åter till arbetet!

Av Annci Hultström - 21 februari 2019 08:13

... säger mer än 1000 ord...

God morgon!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards