Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under februari 2019

Av Annci Hultström - 9 februari 2019 07:58

... morgon lördag!

Hade svårt att somna igår. Sov sedan askass. Vaknade 06.15 Kan väl känna att dagen kunde ha börjat bättre. Nåja, den rättar väl till sig. Kanske. Eventuellt. Inte.

Ja, ni hör... den positiva jag är inte påkopplad idag. Kände mig låg redan igår faktiskt. Det kom när jag lämnade jobbet. Varför?

Jo, i ärlighetens namn; jag känner jag mig ensam. Privat. På jobbet är det fullt ös. Underbara människor som jag dagligen skrattar högt med, snackar skit med, som jag får uppskattning och pepp ifrån, som frågar hur det går med Wilma, som bryr sig om mig, som ger mig enorma mängder kärlek och positiv energi.

Men så kommer jag hem och då är orken i princip helt slut och det lilla sista vrider jag ur på vardagssysslor (läxor, matlagning etc.). Det för ju med sig att det privata, sociala livet får stryka på foten. Och det är här ensamheten kommer in. Jag önskar då att jag skulle ha vårdat mina vänskapsrelationer så mycket bättre. Då hade det kanske funnits ett skyddsnät runt mig nu, som kunnat läsa av min tystnad och fångat upp mig.

Självklart finns det människor som finns där för mig, som jag bara behöver räcka ut en hand till. Men när jag inte orkar det...

Jag vill absolut inte ge någon dåligt samvete eftersom jag har mig själv att skylla. Men det är såhär jag känner...

Vad var det min fantastiska psykolog sa (ni hör ironin va??)?! Jo, just det... - När du känner/tänker så, låt bli det.

Ja, men såklart... så enkelt det ju. Eller inte. GAH!! Hade det varit det hade hans yrkesroll inte existerat.

Nu har jag ätit frulle och väntar bara på att klockan blir 8.45 Då ska jag gå och träna. MED avslutande bastu den här gången. Sen hem för att baka en semmelkladdkaka som ska tas med till kvällens middag hos svägerskan med familj. Förhoppningsvis kan jag klämma in en tupplur innan vi drar åxå.

Det är min lördag. Hur ser din ut?!

#försöker

Av Annci Hultström - 8 februari 2019 23:15

... visat en dokumentär i 2 delar om barnamorden i Arboga. Vi såg dem ikväll. Alltså... fy fan! Jag har sett dokumentär och läst hennes bok tidigare. Men ändå. Fy faaan!

Under tiden åts det fredagsmys och den fyrbenta var väldigt på.

Sötnosen!

Nu blir det bingen. Så God Natt!

Av Annci Hultström - 8 februari 2019 18:59

... steg blev det idag. Bara på jobbet. Och efter några skitnätter var jag heeelt slut när dagen var över. Så på vägen hem köpte jag med lite fika som vi avnjöt tillsammans (alla var hemma tidigt), sen lade jag mig på soffan med kisse på bröstet och sooooov. Så skönt!

Nu laddar jag för att laga middag. Sen blir det nog soffan igen.

Förresten, idag spökade det på mitt kontor. Helt plötsligt började mitt bord höja sig utan att jag ens nuddat knappen. När jag försökte stoppa det genom att trycka på neråtknappen stannade det till en kort stund för att sedan fortsätta uppåt. När det sedan stod i maxhöjd gick det inte att göra något. Det var stendött. Tur att jag är så otroligt lång att det inte påverkade min arbetsställning...

Här står jag alltså. Hmmmm...

Claes var dock snäll nog att byta motor innan jag ens hann blinka. Så de 10 minutrar jag tillbringade på mitt kontor senare på dagen kunde jag klara av sittande. Vilket var skönt, med tanke på allt spring. Tack Claes!!!!!!!!

Nej, nu ska jag nog masa mig upp till stående position och leta mig till köket.

Ha en trevlig fredag, vänner!

Av Annci Hultström - 7 februari 2019 22:12

... var huset städat. Skön känsla! Nästa gång är det någon annan som gör det. Då kommer känslan (förhoppningsvis) vara ännu skönare :-)

Ni vet, den där katten. Han är ju stundvis på ställen där han inte är önskvärd. Som på spisen. Men förhoppningsvis har han lärt sig en läxa ikväll... För med 3 brända tår borde han ha gjort det. 1 blåsa blev det, som redan spruckit. Så nu är det bara att hålla koll så det inte blir infekterat. Hmmmm... knaskatt!

Nu... sängen. Behöver sova. Gott. Det är en hektisk dag i morrn. Först råddande av frulle för alla. Sedan inflytt av etapp 2, utflytt av etapp 3. Drygt 30 arbetsplatser som ska flyttas runt. Phu!

God natt och sov gott!

Av Annci Hultström - 7 februari 2019 17:01

... var inte lika villig till en cat-fie som jag...

Han ville hellre hångla med husses toffla...

Nu ska jag laga mat. Och städa. Typ samtidigt.

Vi hörs!

Av Annci Hultström - 7 februari 2019 11:55

... sa inte ett pip vid provtagningen. Men efter sa hon nåt... Tackade så mycket för hjälpen! Raringen <3

5 rör blev det. Vi blev klara supersnabbt, så hon missade bara 5 min av skolan och jag var på jobbet mycket tidigare än förutspått. En bra början på dagen med andra ord :-)

Nu har jag lunch. Ska låna lite av tiden för att vila. Jag är ju själv här på torsdagar, så då kan jag passa på. Så god middag då!

Av Annci Hultström - 7 februari 2019 07:11

... gick att få ordning på det även den här gången. Även om man inte tror det...

Nu sitter jag hemma och äter frukost. Jag ska med W till labb för ytterligare provtagning. Det blev ju skjutet en vecka framåt pga öroninflammationen. Vi får svar nästa vecka, på om det är gluten eller ej. Efter det vet vi hur vi går vidare, vilken behandling som sätts in.

När vi är klara där bär det av till skola/jobb och ikväll ska det städas. Förhoppningsvis är det sista gången på ett tag. Vi har beslutat oss för att ta städhjälp ett tag, tills livet lugnar ner sig och orken har återbördats till dess ägare.

På tisdag kommer en firma, som jag blivit rekommenderad av en granne, på inspektion. Det ska visst vara fantastiska. Hoppas det stämmer, för tidigare gånger har jag aldrig varit helt nöjd när de är klara, så vi har sagt upp dem. Kanske måste jag sänka mina krav åxå?!

Hursomhelst kan de städa på torsdagar och förhoppningsvis kan de börja redan om 2 veckor. Skulle ju vara skönt!!

Nej, nu måste jag jala på lite.

Avslutar med den här gamla godingen:

Av Annci Hultström - 6 februari 2019 22:18

... på jobbet, kom jag hem och plockade undan här hemma. Sen var det dags för middag. Idag blev det Kesoplättar.

Idag åt vi de med vaniljkvarg och bär. Och vad ska man säga annat än MUUUUUMS!

Hmmm... ja, det var väl allt för idag. Roligare än så blev det inte. Och med det säger jag God Natt <3

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2019 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards