Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under september 2011

Av Annci Hultström - 30 september 2011 23:33

... sedan ett par timmar. Det var mycket trevligt att träffa tjejerna igen, prata ikapp lite. Hoppas det blir snart igen :-) 


När jag kom hem drog på mig mysdressen så fort jag kom innanför dörren. Efter det har jag suttit vääääldigt stilla i soffan. Lökande på hög nivå. Men nu väntar bara sängen. Måste upp i skaplig tid i morgon för vi ska till Passpolisen och skaffa nytt pass till W. Hon måste ju ha någon legitimation när vi åker till Norge om 3 veckor.


Sen måste vi till soptippen för att kolla om vi kan flörta oss till en tvättmaskinsfot. Man får ju inte ta saker därifrån egentligen, men om jag frågar går det kanske ;-)


Hörrni, god natt & sov gott!!

Av Annci Hultström - 30 september 2011 16:02

Nu är dagen snart slut. Då ska jag bara svida om lite och sen styra bilen mot Sigtuna för en middag med Marre, Catha & Ewy. Ska bli trevligt, trots munsår. Hoppas dom har nåt bra tips om ställe, för jag är helt ovetande. Eller iofs, jag vet ett par ställen... men där kostar varmrätterna typ 250-300 kronor och det tycker jag faktiskt är för dyrt. Så, ja... vi får se var vi hamnar.


Idag har jag fått en ny batteribackup. Vi testade den och efter 12 minuter satte vi i sladden igen. Enligt leverantören ska den hålla 20 minuter. Det är bra. Och väldigt mycket bättre än 30 sekunder. Oj, vad intressant den informationen måste ha varit för er. Ni har väl noterat det nu?


Äh, jag ger upp... hörs senare!


Önskar en trevlig FREEEEEEEEEEEDAG!

Av Annci Hultström - 30 september 2011 09:00

God (ja, idag är den god igen) morgon!


Sovit gott? Det har jag. Och alldeles tillräckligt. Har iofs vaknat ett par gånger under natten av att läpparna klibbat ihop av nån sörja (var?) - ja, jag vet... så äckligt - men det har inte stört helheten. Så jag känner mig redo för att fira helg.


Lade ni märke till den helt fantastiska värmen som var igår kväll? När jag hade varit på VC och kom ut fick jag utlandskänsla. Ni vet... när man legat hela dagen i solen, går hem och duschar för att sedan gå ut och äta – då möts man av en fuktig värme, samtidigt som det är lite ”kyligt”. Sådär att man gärna vill ha nåt över axlarna, men ändå inte... så kändes det igår. Fuktigt, varmt men ändå lite småruggigt. Härligt. Fick mig att se 2 månader framåt.


Appropå det... igår, om precis två månader, åkte vi. Och idag landar vi, för att direkt flyga vidare till värmen. I morgon kommer vi fram till paradiset, Koh Lipe. Mmmmmm... Försökte förklara för W hur nära det är nu. Hon sken som en sol och bad om ett ”dra-lapp-system” som hon kan köra nedräkning på. Så jag ska försöka knåpa ihop något. Hon ville ha sjöjungfrur, alla djur i världen och fina färger. Ok, jag har lite att leva upp till. Bäst att sätta igång ;-)

Av Annci Hultström - 29 september 2011 20:45

... Däckad, med datorn på magen. Funderar faktiskt seriöst på att lägga mig i sängen istället. Och sova. Det känns som att jag skulle behöva det.


Jaha, vad sa farbror doktorn då? Tja... att det var ett munsår, modell värre. Nähä?! Fick inget penicillin, men väl en virusmedicin (5 tabletter om dagen) + en antibiotikasalva. Får se huruvida det hjälper.


Förresten, är det ett ålderstecken när läkaren absolut inte platsar under benämningen "farbror-doktorn", utan snarare "lilla-vän-behöver-du-hjälp-att-knyta-skorna-doktorn"? Kände mig som en dinousarie. Gammal, på gränsen till utrotad. Och jag är säker på att det en gång i tiden fanns en Anncisaurus med gigantiska, nariga läppar.


Hmmm... urspårning. Åter till ämnet.


Tabletter och salva ska användas i 5 dagar. Så det är den tiden det ska ta att få mig bra. Håller tummar å tår för att det funkar.


Jag har fastnat, som så många andra, i Wordfeud. Så kul. För mig som älskar Alfapet passar det verkligen som handen i handsken. H hatar det, så det blir ju tyvärr sällan spelat. Finns bara en negativ sak och det är motspelarna... gah... så långsamma. Jag vill spela effektivt. Inte vänta 17 timmar på ett drag. Hmmmm...


Nä, nu ska jag äta nåt litet å sen lägga mig. Måste vara utvilad i morgon när jag ska på tjejmiddag.


Sov gott och dröm sött!

Av Annci Hultström - 29 september 2011 15:33

... att svullnaden gått ner lite på läppen. Men inte kliet, sticket och ontet. Känner mig låg och eländig. Hade helt ärligt velat ligga i soffan med en feelgood-film (läs: Notting Hill) och äta nåt gott just nu... ostbågar. Typ. Ja, jag vet - tröstäta hjälper ingen och jag skulle inte göra det heller. Men jag skulle vilja. Det är en väldig skillnad.


Jag har bestämt med Carina, en blogg-vän, att köra sockerfritt från 1 oktober fram till vår avresa den 29 november. För mig innebär det att jag HELT kommer att låta bli kaffebröd, efterrätter och godis. Möjligen kommer nå´t enstaka glas vin kommer att slinka ner EN av veckans (helgens?) dagar. Och jag kommer att ha en undantagsdag. Det är den 5 november. Vår bröllopsdag och dagen för festen jag koordinerar. Men sen blir det stenhårt. Någon mer som vill haka på? Är det inte det så vet ni det i alla fall nu, så ni kan hindar/stötta/peppa mig.


Åh, nu är det bara en dryg timme kvar av dagen. Ser mycket fram emot att gå hem och vidare till farbror (eller tant) doktorn. Hoppas att denne inte anser mig sjåpig nu bara... för det har gått ner en del såg jag i spegeln nu. Bra iofs. Men ändå inte ok. Hatar när det blir såhär, så jag vill få hjälp.


Ute skiner solen. Det är bra i alla fall. Och en till bra sak är att jag fått en ny batteribackup idag. Den ska klara 20 minuter och inte bara 30 sekunder. Det ger mig ju faktiskt en chans att t.o.m få fram det ark i tarifoldern som talar om vad jag ska göra när det blir strömavbrott och sedan även utföra det som står där. Det är bra.


Och se där... jag lyckades klämma till med ett par positiva saker mitt i allt elände. Det tar sig...

Av Annci Hultström - 29 september 2011 09:05

Morgon (ja, idag utesluter jag god)!


Det har börjat med 3 helvetessaker.

  • Jag vaknade och gick in i klädkammaren för att hämta kläder. Någon hade rivit ner alla mina linnen. De låg bredvid hyllan, i tvättkorgen, på golvet och några låg kvar på hyllan men helt omkastade. Väger mig där inne, så jag har en penna där åxå. Den var borta. Slutsats: Någon - som inte hör till familjen - har vart där och rotat. Eller som Wilma så klokt sa: "Det är kanske nån som sagt till han som bygger nere att de ska göra en besiktning, men sen har de rotat istället. De kanske var tjuvar utklädda till besiktningsjobbare". Mmmm... ett inte helt otroligt scenario. Jag ringde ansvarig nu på morgonen. Han skulle kolla upp vad som kan ha hänt. Men han trodde ingen skulle ha gått in där. Nä, det är väl klart som fan att du TROR... *suck*
  • W har ett par byxor som hon konsekvent alltid nekar till att ha. Idag låg de närmast tillhands och H sa att hon var tvungen att ha dom. Hon blev alldeles förkrossad och lade sig på sängen och grät. När jag kom in en stund senare så satte hon sig upp och rev sig själv på benen i frustration och skrek att de kliade. Då sa jag åt henne att ta av dom och så slänger vi dom istället så slipper vi ha diskussionen. Det skulle jag inte ha sagt... jävlar (ursäkta språket)(ja, jag lovar att lägga en peng i svärburken när jag kommer hem) vad hon började skrika. Då flög fan i mig och jag slet av henne brallan, varpå hon skriker ännu mer. H kommer in för att ta hennes parti, men blir snabbt bortmotad av mig. Nu ville jag ta kampen själv, när jag startat den. Han blev asförbannad och smällde igen dörren. Här kunde jag ha lagt till – så spån och plankor rök – men det hade inte varit helt sant... även om det kändes så. Jag fick tillslut av henne brallan, men hon fortsatte yla om att hon skulle ha just den brallan. Jag försökte förklara att om en byxa leder till sådan diskussioner varje gång och tillåmed får henne att riva sig själv på benen är det lika bra att inte ha den kvar. Tillslut lugnade hon sig och tog ett par andra byxor. Men H är nog fortfarande arg... och jag är "the bad guy" *suck*.
  • Mitt munsår är ingen hit. Kliar, sticker, spänner och gör ONT. Så jag ringde vårdguiden. De uppmanade till ett läkarbesök, för det lät som en infektion i det. Och ja, det kan även jag som lekman hålla med om. Så vårdcentralen är kontaktat och tid har jag fått. Kl 18. Då sa hon även att jag skulle säga till om receptbelagd medicin mot det, som tar bättre än de receptfria. Just för att jag alltid får det så hastigt. Jag får inte de typiska stickningarna innan, utan plötsligt är där bara en stor blåsa och efter det bara ökar det i aggressivitet. Vore ju fantastiskt om det fanns hjälp att få. För när det händer är det såååå jobbigt. Känner mig ännu mer ur form idag. Iofs kan det vara dagens i övrigt dåliga start åxå som spelar in. Glömde sugrör gjorde jag åxå... hmmmm... så en dag till med drick-svårigheter. Blä och naturligtvis *suck*.

Jösses så mycket klagande det blev i ett och samma inlägg. Hur ska jag vända det då? Har jag något positivt att säga just nu? Nä. Inte ett dugg. Lika bra att jag slutar, för att återkomma när trenden vänt. 

Av Annci Hultström - 28 september 2011 22:46

Efter jobbet hämtade jag W och sen for vi direkt ner till Lindex. Efter många om och men hittade jag vad jag sökte. Det blev en hallonröd topp med pingvinärm. Bild kommer när jag känner mig redo att fotas. Blev en basic-tröja åxå... långärmad, rostbrun.


Wilma fick åxå ett par saker... en mössa med matchande vantar. Lila, med en stickad blomma. Blev så fin så!!!


Till middag fick det bli hämtmat eftersom vi inte kom från centrum förrän på tok försent. Sallad valde vi. H ville prova kycklingkebab. Det har han gjort nu. För första och sista gången. Inte hans favvis kan man säga.


Efter det väntade svampen. Nu är den rensad och förvälld. Undertiden fastnade även jag för wordfeud. Men än så länge har jag bara kört random-motspelare och de är ju så sega... lägger ju aldrig. Blir för ivrig märker jag.


Nu ska ni få bilderna jag utlovat, sen väntar bingen. Ok... vi kör.


De här bilderna är från Skansens höstmarknad. Överallt såg man folk i tidsenliga kläder (årtal??). Så fina. Och vackra.

    


Och den här lilla skönheten bad jag att få fota åxå. Så bedårande söt. Se bara kläderna. Och den gamla vagn. Riktigt fint.

 


De hade även en restaurangavdelning där man köpte mat i ett stånd (de hade även rättigheter). Disken därifrån diskades som förr... med såpa, för hand. Efter torkning hängdes handdukarna upp med trä-nypor.

   

 

     

Stilleben (typ)

     


Det var underbart att strosa runt där, men barnen tröttnade. De ville se djur. Så sagt och gjort...


Här är den, Järven. Titta noga, chansen kommer kanske aldrig igen:  


Älg-"bebisar":

 


En solande säl:


En... eh... galen pappa på en trähäst:

  


Och två intresserade sofistikerade tjejer på en... ok, jag erkänner... trähäst:

 


Upp&ner-vända världen:

 


Å till sist en stund i lekparken:

 


Där stötte vi på en puli-hund.

Eller nä, just ja... det var ett repfår:

 


En något äldre cykel:

 


Efter det gick vi hem till Knowles och åt middag.


Förrätt:

Västerbottengratinerad Kantarellstuvningstoast (nä, jag kunde inte komma på ett längre namn). Här i ugnen:

 


Varmrätt:

Fisk- och skaldjursgryta med aioli och bröd

 


Dessert:

Cheescake på digestive botten, med riven choklad (vit med kokos + mörk)

 


Här är en bild på mitt pyssel jag sysslat med sista tiden. Inbjudningar. Nu är de äntligen skickade och jag kan börja prata om det... Finaste Lotta och hennes man firar 10-årig bröllopsdag den 1 november. Det tänker de fira med en fest den 5 november (på vår bröllopsdag) och jag är hedersamt utnämnd till festkoordinator. Me like!!!!!

 


Nu till den sista bilden. Och viktigaste. Lilla fröken tappade nämligen sin andra tand idag och ville gärna visa gluggen. Den satt i en tunn tråd och jag sa att hon inte ens skulle märka om hon drog bort den. Hon gjorde det. Drog. Eller drog och drog... petade till den. Sen föll den ut. Nu ligger den i ett glas i väntan på tandeféen.


Nu ska jag lägga mig. Hoppas jag får sova gott, men jag tvivlar en aning... läppen stör mig. Googlade f.ö på det och det är visst inte helt ovanligt att man får feber och svullna lymfar i halsen. Så det hör med andra ord ihop. Men vad trist att jag skulle drabbas. Skit.


Sov gott och dröm sött. ok?!

Av Annci Hultström - 28 september 2011 16:25

... är dagen slut och jag kan samla ihop och knö ner min enorma läpp i väskan och gå hem. Där tänker jag dra nåt gammalt över mig. Typ. Fast innan det ska jag ladda över bilder. Jag loooooovar!


Hörs sen, ha det bäst så länge!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards