Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under juni 2012

Av Annci Hultström - 28 juni 2012 08:13

.... idag och jag börjar med hissen. Jag vill hissa känslan av att vakna upp och se en blå himmel. Ännu bättre bättre blev det när jag faktiskt inte frös i kortärmat, utan vare sig kofta eller jacka. Mmmmm... underbart!! Så kommer dissen... Jag vill dissa bristen på sömn som kommit pga en jä&@€$%%a dator. Det hela började igår... Äh, för lång historia... ids inte ge mig på den. Men kort kan sägas att jag kom i säng 23.30 och gick upp kl 4 i morse, helt i onödan och inte kunde jag somna om heller när jag insåg att jag kunde. Så tanken är att jag ska genomlida dagen med 4 timmars sömn i kroppen. Snark!!! Förresten, comhem har satt ihop kablarna igen. På bara 48 timmar. Det ni!! ;-)

Av Annci Hultström - 25 juni 2012 21:03

När jag kom hem idag kom en av grannarna över och frågade om vi hade telefon, internet och tv. Men se det hade vi inte. Stendött. Nada. H ringde Comhem som inte fått någon info om nåt fel. Men när H nämnde att de gräver i området så mätte de hur det såg ut hos grannarna runt omkring. Ingen kontakt där heller. De beslutade då att skicka ut någon. Nu när vi kollar deras hemsida finns där info om att det ska vara klart på onsdag kl 11. Tillfälligt avbrott?! Not!!! Och allt pga en påse nötter som inte kan hålla sin grävskopa i styr. Avgrävd... hmmmm... Nu blir det till att leva i dåtiden... Utan internet, telefon å tv. Hur ska det gå?! ;-)Igår och ikväll har vi kollat in "Pirates of the carabien"-filmerna. Riktigt bra. Undrar varför det tog så många år...Nä, nu sängen. Sov som en ruuuuumpa natten till idag och gick ju upp låååångt före tuppen. Det börjar kännas. Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 23 juni 2012 20:21

... då var 2012´s midsommarafton och midsommardag avklarade.  Båda var lugna, sköna och mycket trevliga. Kör en kort recension.


Vaknade kl. 8, till en stråååååååååålande dag. Gick upp och sprang 4 km. Skööööönt. En nackdel bara... med mitt Tele2-abonnemang gick det inte att springa med musik i öronen. Har ingen mottagning, what so ever, här ute i skogen. Och då blir det tyngre. Tänk vad musik hjälper. Men hursom så kom jag runt på 30 minuter.


Efter dusch och frulle satte jag igång med kransproduktionen. När det var klart var det bara att kasta sig i bilen och åka mot "Labacken". Där gick vi tipsrunda (vi vann familjekampen med 9 av 12 rätt). Barnen red ponny, tog fiskdamm och klappade kaniner. Sen såg vi midsommarstången resas och barnen dansade med farmor/mormor runt den.


När vi kände oss klara där åkte hem och åt lunch i solen. Sen fanns det tid att bara sitta och vara. Så skönt!! Kl 17 letade vi oss ner till H´s släkt och firade tradiitonellt i en loge. Kom i säng strax innan midnatt. Alldeles lagom.


Idag lökade vi oss genom förmiddagen (spelade spel, läste bok, pratade skit, sov en stund). Efter lunch gjorde vi ordning fika, för Nathan skulle firas (fyllde för några dagar sedan). Mitt i det fikat fick vi avbryta och åka till jouren med W. Hon hade fått gigantiska myggbett. Ett på benet som gjorde ont när hon gick. Naturligtvis hade vi glömt hennes allergitabletter hemma och med tanke på att hon ska vara i den här mygghålan en vecka nu så är dom ett måste. Läkaren skrev ut nya och vi åkte till apoteket. Där fick vi dock nobben. De var slut i hela Sverige (produktionsproblem), så det blev någon receptfri - något vekare - variant så länge.


Väl hemma igen har vi ätit grillat och gott. Nu sitter alla bänkade framför TV samt dvd-spelare. Vin i glasen, godis & snack i skålar. Och lugn.


I morgon åker jag och H hem. W stannar som sagt en vecka. Hur ska fylla ut tiden?! Tja... på tisdag blir det drinkar och middag på Grodan. Med Ewa & Gunnar. Barnfritt. Det är inte vanligt att vi får prata utan att bli avbrutna. Så det ska bli trevligt!!


Nä, hörrni - nu ska jag återgå till sällskapet. Bilder ska ni få när vi kommit hem igen.


Ha en fortsatt bra helg!!!

Av Annci Hultström - 21 juni 2012 14:46

...W farit runt som guttaperkor. Först åkte vi till vårt ytterst hemliga ställe och plockade smultron.


1 liter...

 

... på 20 minuter, blev det.


För två år sedan hittade vi stället av en slump. Var? Glöm att jag säger det... det är så hemligt att det kommer följa oss i graven (eller ok... W får tala om det för sina barn såklart). Nu återvände vi och det var lika mycket nu, som då. Om inte mer. Och om en vecka åker vi dit igen, för det var många som var halvmogna. Den här litern ska få pryda en tårta till Nathans ära. Han ska firas för att han fyllt 8 år. Känns lyxigt tycker jag.


Nåväl, vi plockade blommor åxå och åkte sedan till Hammaby kyrka. Där ligger W´s dagisfröken begravd och hon ville sätta blommor vid hennes grav. Nu hittade vi inte graven (det är ju som att söka en nål i en höstack), så vi satte dom i minneslunden.


Efter det blev det centrum för lunch och den sista shoppingen. Slutligen tankade vi bilen. Väl hemma igen packade vi det sista, så nu är vi redo att  åka. Eller åka och åka... snarare redo att sätta oss i köerna, som redan vid 13:30 börjat tillta på E4:an *suckar*. Normalt åker vi E18 till Norrtälje och det är sällan köer. Men just dagen före midsommarafton brukar det ta flera timmar enligt min svägerska som åker upp varje år. Så vi tänker se om det går att kringgå det genom att åka ut mot Arlanda och ta bakvägen över Rimbo. Även om det är längre, så är det f*n så mycket att sitta i en bil som rullar än en som står still. Det visar sig om vår manöver lyckas.


Nej, nu ska jag lägga mig på sofflocket en stund. Men först vill jag önska er alla en:


 

Hoppas att:

  1. Solen kommer lysa på er
  2. Maten är god
  3. Nubben är kall
  4. Fästingarna håller sig i skinnet... eller kanske från skinnet

Tänk åxå på att ta det lugnt med sillen. Det är ju den man blir dålig av. Har jag hört.


Varma sommarkramar / Annci


p.s Bar två kassar med läsk idag. Totalt 18 kg. Det var sjuuuuukt tungt. Då började jag räkna... Dessa 18 kg x 3 = 54 kg. Ett par kg mer än jag gått ner. Galet. Sjukt. Surreal but nice!!!!! Har förresten fått tid för plastikbedömning nu... den 4/7 ska jag dit. Spännande!!


Av Annci Hultström - 20 juni 2012 23:45

...ett tag sedan jag skrev. Igen. Fattar inte varför bloggen hamnar i skymundan. Jag vill ju ha den uppdaterad. Vill skriva, för att jag gillar det. Men ja... livet går i vågor helt enkelt. Så det blir möjligen bättre en dag.


Men nu är jag här och då blir det ett långt inlägg i vanlig ordning. Jag börjar där jag slutade sist.


Söndag den 9 juni

Den dagen förlustade vi oss på Rix FM festivalen. Efter dryga två timmars väntan...


...och många artisters komma och gå...


... och stunder med trötta ben så var det dags för...



...DANNY och tillsist...



... LOREEN!


Det var bra. Men vi stod aningen för långt fram vilket gjorde att vi inte så lika bra. Men nu har vu lärt oss det.

  


Ser ni mannen med hatten? Gammal som gatan, med grånat skägg? Han filmade ALLT på sin gamla videokamera. Folkhavets mest otippade besökare.


Tisdagen den 12 juni

Chefen hade bjudit hem oss för en liten sommaravslutning. Mycket trevligt (ja, ända tills jag läste mig förbi T-centralen) och gott.  Åt en mycket god kycklinggratäng (typ). Lovar att delge receptet nästa gång jag lagar den. Efterrätten hade jag fixat. Det blev rabarber- och hallonpaj. Mmmmmm...

   


Onsdagen den 13 juni

En stor dag för en liten tjej. Det var dags för den första skolavslutningen. Här är hon uppklädd och klar att gå:


Skolavslutningen var på gräsplanen utanför skolan. Musik, sång och tal. Fint, MEN (here we go again - everything before but is bullshit) på tok för långt. Och ok, aningen för oorganiserat. Men vad kan man begära av en skola som inte ens lyckas få ordning på sin fritidsverksamhet efter ett helt läsår.


Efter det åkte vi och handlade lite. Åt glass. Fikade. Gick på bio (Piraterna... var sådär). Wilma fick välja middag... sallad (skräpmat alltså   ). Ja, sen var dagen slut.


Lördagen den 16 juni

Wilma var på kalas. Piratkalas:


Undertiden åkte vi  och tog årets loppisoskuld. När vi närmade oss Täby började det regna. Såklart. Men det hindrade inte oss. Nähädå... fram med de paraplyer bilen bjöd på:

 


Några fynd blev det. En gigantisk tekanna för 20 kr och två CULT-ljusstakar med 10 "manschett-brickor" för totalt 70 kr.


   



 Utöver det blev det 2 uppläggningsfat för 10 kr, ett linne för 10 kr + två DVD-filmer. Så vi åkte helnöjda därifrån till Täby C för lunch.


Efter det var tanken att vi skulle in till Skansen, men nä... vädret var för trist för det, så vi var hemma och mös istället.


Söndagen den 17 juni

Ytterligare ett kalas för Wilma. Denna gången på leklandet. Hon åkte dit och hem med en kompis, så jag tog bilen till Stinsen (i ösregnet) för att luncha med finaste Marre. Trevligt, som vanligt.


Vips var det måndag igen.


Idag har jag faktiskt haft en ledig dag. Till W körde jag en vit lögn, sa att jag skulle jobba hemma och sedan åka på kundbesök... men istället låg jag som en pascha på en solstol. HELA dagen. Tyvärr lade jag ingen energi på det där med solskyddsfaktor. Såhär i efterhand borde jag ha gjort det... är rödare än den rödaste kräfta


Efter lunchen unnade jag mig 2 rutor mörk choklad, några jordgubbar och rosévin. Kändes som semester. En skön känsla värd att upprepa.



Förresten, kan en himmel bli blåare än den var idag?



I morgon är jag åxå ledig, men då blir det midsommarfix. Handla det sista, packa och sedan leta oss ut till landet. Det blir "vårt" land i år. Ska bli kul. Är ju första gången för mig att fira där. H har inte firat där på kanske 20 år eller nåt. Så det var på tiden kände vi.


Hittade tre gamla bilder. En på W. Tänk så fridfullt de sover de små:



Såg denna på FB en dag. Klockren:



Hade min telefon i solen för länge en dag. Då la den av och sa till. Är det det som är smart-phone?



Idag har jag klippt mig åxå. Provade en ny frisör och wow, hon fattade på en gång och jag blev kanonnöjd. På första försöket. Och hälften så dyrt var det med. Gjorde absolut ingenting.


Vad mer?


Jo, jag har sprungit en runda. Nu j***ar ska jag ta tag i det här på allvar. Måste bryta den här onda cirkeln jag är inne i. Jag tog min vanliga runda som är 3,9 km och j***ar vad bra det gick. Målet är att klara milen innan jag fyller 40. 2,5 månad kvar. Klarar jag det tro??


Och i måndags var jag på mitt älskade S:t Göran och pratade inför eventuella blivande patienter. Lika kul som vanligt. Det var kring 30 pers tror jag. Hoppas det blir snart igen :-). Och om någon av er läser min blogg nu, så vill jag bara trycka en gång till på hur viktigt det är med flytet. Det var där jag kände att det skulle bli en lyckad operation. För klarar man inte ens de futtiga veckorna med förändrad kost, hur ska då resten av livet bli??


Nä, vet ni vad? Nu börjar jag se i kors. Måste bara lägga mig. Men jag lovar kika in med en kortis snart igen.


Ha det så bra nu och sov gott!!

Av Annci Hultström - 13 juni 2012 00:15

... får plånboken lida. Jag, mitt dumma nöt, fastnade just i min bok och råkade åka en - ok då, flera - hållplatser för långt. Först vid universitetet började jag undra när T-centralen skulle komma... Jag kan berätta att det i Bergshamra INTE går någon kommunaltrafik i motsatt riktning förrän om en lång, lång, lång stund. Så härifrån blir det en taxi. Ja, ja... jag har druckit skumpa. Och vin. Men detta skyller jag enbart på Katrina Janouch (som skrivit den überbra bok jag läser) och min okunskap om Stockholms lokaltrafik. Så det så. Over & out!

Av Annci Hultström - 10 juni 2012 00:11

.. för nu stormar jag in med ett inlägg såhär på lördagskvällen. Förresten, long time - no written. Har helt enkelt inte haft tid. Men faktiskt, nu börjar livet återta normal hastighet och då hoppas jag kunna skriva lite mer frekvent än var 10:e dag *skäms på mig*.


Jag tänker börja med sjukt många bilder från Turkiet. Så, då kör jag:

Allt för att hinna så många slush på en vecka som det är bara är möjligt.


Underbar vy... berg å ena håller, hav åt det andra och direkt nedanför en sankmark med sköldpaddor i.


  

Staden Kusadasi...


... hade bl.a sjukt stora glassar...


... udda utsikt...


... och massor med shopping...


... där den här dräkten, plus en massa annat, inhandlades.


5 av 40 barnstolar på hotellet. Typ.  


Galet goda "mini-fefferoni".  


IKEA-galgar. Bara sådär. I en ytte-shop på hotellet.


Bowlingmatchen vanns av H.


Vattenlandet


Vi spelade "Vänd 10:a". Jag hade kanonkort och superläge och sa kaxigt att H var rökt. Men jag förlorade ändå. Då blev han såhär glad. Hmmmm...   


Vi var och åt turkisk middag en kväll. Då fick vi in ett fat med blandade smårätter. Detta var en av dom. Smakade lite som rökt lax. Men efteråt fick vi veta att det var bläckfisk... blä tänkte jag då.


Här är en annan rätt. Innan vi smakade slog vi vad med W. Om hon åt skulle hon få 50 kr.


Hon åt, utan minsta grimas. Och ja, hon fick sina 50 kr.


Sen provade jag, med stor skepsism. Men det smakade ju inlagd sill. Inte dumt alls. Och för det fick W 50 kr. Nästa gång ska jag prova innan och sedan slå vad tror jag ;-).


Den kvällen ÖS-regnade det. Här har vi flyttat in bordet en bit, för det slog in. Strax efter fick vi byta bord helt, för att flytta ytterligare en gång. Men då var det för att det började droppa in genom taket.


  

Den kvällens efterrätt (tiramisu)...


... och W´s kompis. Hon var 4 år och hade med sig en iPad. Herregud vad kul de hade, trots att de inte förstod varann alls. Underbart att se. De kom från Belgien. Supertrevliga!


En av alla 20 glassar.


Blå himmel. Varmt. Skönt.


Ridturen, med lämningar. W´s häst stannade och gjorde ifrån sig. Eftersom jag red bakom, och hästen gick på automatväxel, så stannade även min häst och gjorde detsamma. Såklart.


Åsså var det den lilla sötnosen igen... mmmmm...


Och en större fining.


Piren utanför hotellet. Vackert och rofyllt.


Prinsessan med sin rofyllda sovstil.


Båtturen vi var på. Underbart väder, varmt vatten och barnklubb ombord. Kunde inte varit bättre.


 

Bästa Simon & Mia - W avgudade dom. Fantastisk personal!


Turkiska flaggan i båtens akter.


Åsså är det dags för hemresa. På flygplatsen. Mitt i natten. Typ.


På Arlanda såg vi denna kärra bli lastad. Blev lite sugen på att gå till försäljningsdisken och se om de hade någon billig biljett...

  

I väntan på väskan. Vid fel band.


Det var Turkiet. Nu kör vi årets finaste bröllop.


Brudpar: Karolina Samuelsson och Martin Höjer

Var: Rockelstad slott (Sparreholm)

När: Den 2 juni 2012

Klimat, ute: Storm, ösregn och +4 grader

Klimat, inne: Varmt, innerligt och fyllt med kärlek


Att gå från sovhuset till slottet krävde sin planering. Höstjacka, paraply & gummistövlar på, finskor & sjal i påse.


  

På vigseln har jag inga egna bilder. Satt tokigt till + att ljuset föll så konstigt genom ett fönster. Men en lånad bild från ni här. Med stor säkerhet tagen av fotografen, som jag saknar namnet på dessvärre.


  


Herr & Fru Höjer (ja, det finns några... med detta är ett av dom)


Martin har en fräs hemma. Den hade använts flitigt, då alla hade fått placeringskort i trä med sin bild infräst. Såååå coooolt!!

  

Förrätten: Limemarinerad lax med saffranssås och sesamfrön. Grymt gott!


Toastmaster (tillika brudgummens storebror) byggde upp på allt på tips från en gift till en annan. Ett av tipsen var att stryka sina skjortor själv för att slippa gräl. Men då gick det att förenkla det hela genom att klippa bort skjortans onödiga delar. Alltså, jag skrattade så jag fick kramp. Såååå bra. Efter det var sagt passade han över till brudgummens far... som även han spann vidare på det tipsen. Alltså - shit, vad kul det var. Tacka vet jag vattenfast mascara :-)


Mina fina bordsherre Christer...


... och på andra sidan hade jag hans fru, finaste Sara.


Bruden med desserten, jordgubbssorbet i champagne. Galet gott!!!


Och senare sågs hon även med en bit av tårtan. Den fick ingen någon bild på förresten... för den hade smält. Ja, det är sant. Någon reaktion i tårtan hade gjort så dess utseende förstörts helt. Men den var i alla fall galet god.

Kladdkakebotten med jordgubb- och passionsmousse. Mmmmm... som en dröm!!


Regnet var inte bara skit den här dagen. Utan det hade jag inte lyckats fånga detta på bild.


Ett tal pågår.


"När alla ljusen brunnit ut..."


Dagen efter vid frukosten... dukarna skvallrar om fest.


Portalen in till slottet.


Slottet.


Huset där jag sov (med 8 andra) och där hölls även dansen. Tack och lov för öronproppar ;-)


Trots skitvädret som rådde utanför fönstret var det en fantastisk värme och mängder med kärlek. Ett underbart fint bröllop med en otroligt vackert brudpar. TACK snälla Karro & Martin för att jag (vi) fick dela dagen med er!!!


Nu återstår det en sista stor händelse. Sanna´s student. Min lilla systerdotter har alltså blivit stor. Älskade unge - GRATTIS & LYCKA TILL i livet!!


     


Vi hade gjort en skylt åxå. Den har jag ingen bild på dessvärre, men det stod "15 års väntan är över. Äntligen BIMBO". Bakom det finns en rätt rolig historia. När Sanna var 4 år hade vi ett förtroligt samtal. Jag frågade henne vad hon ville bli när hon blir stor. Efter en stunds fundering kom svaret "Bimbo". Sååå kul. Gissa om hon fått höra det genom åren?!


En kul sak till som hände var att när Sanna kom av tåget (de åkte ångtåget Lännakatten till mottagninge) hade hon skor med superhöga klackar. Hon var rätt berusad. Så säger Wilma "Men mamma, hon har så höga klackar på skorna att hon inte ens kan gå i dom. Hon vinglar ju". Mmmm... hpn får behålla den oskyldiga tanken i några år.


All god mat & fika:

 


Sanna´s & Jim´s kompisar som var med var så söta med Wilma. De lekte med henne, lät henne vara med och spela kubb. Och en av dom nattade henne. Det var Max, en kille på typ 19 år, som borstade hennes tänder och killade henne i håret tills hon somnade. Raring!!


Ja, en vacker dag så...

 


... nämen, vad f*n...


Här skulle det ju stå: En vacker dag så...

 


Fina jycken, Disa:

 


Tillsist en bild från idag. Vi var på Stockholms stadion och deltog vid invigningen av firandet för Stadion som fyller 100 år i år. Trevligt, men kallt.

 


Vad kan jag mer säga om de gångna 10 dagarna? Ja, fullt upp. Men det har ju redan framgått... Henrik. Jo, Henrik mår bra nu. Det var (är??) campolybacter. Det läker ut av sig själv, men kan ta upp till 6 veckor. Dock mår han som vanligt nu. Färgen i ansiktet börjar komma tebax och den numera fasta födan han äter stannar där den ska. Eller ja, den kommer ju såklart ut - men inte 25 sekunder efter att den intagits. En bra sak var att han gick ner nästa 7 kg på 10 dagar. Och det syns verkligen på honom. Så säg till om du vill gå ner 8 kg till midsommar. Jag vet precis vad du ska göra.


I morgon hoppas vi på fint väder. Då är tanken att vi ska in till stan och kolla in Rix FM festival. Men om SMHI har rätt så ska det bli regn... Det visar sig.


Idag har jag samlat vuxenpoäng. Jag har, för första gången i mitt liv, bonat golv. Hallen, köket och trappan fick sig en omgång. Blev helt ok. Hade förvisso missat ett par fläckar, vilket syntes tydligt, men det försöker jag se förbi.


Förresten, det här inlägget har tagit mig 1 timme och 40 minuter nu. J***a strul... vet inte om det är bloggplatsen eller datorn, men det har hängt sig, hoppat och levt eget liv. Var väldigt nära att ge upp, men nä... envis som jag är fortsatte jag. Och vips så bara funkade allt.


Men vet ni vad - nu bara måste jag sova. Är trött. Har massor med sömn att ta igen känner jag.


Sov gott och dröm sött!!


p.s Glömde berätta att bollen är i rullning när det gäller bukplastiken. Remiss är skickad och jag ska komplettera den med foton. De lägger jag på lådan i morgon. Sen är det bara att vänta. När jag fått tid ska ni få se de hemska före-bilderna. Inget ögongodis direkt. Nä... fy.

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards