Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 21 juni 2012

Idag har jag och...

Av Annci Hultström - 21 juni 2012 14:46

...W farit runt som guttaperkor. Först åkte vi till vårt ytterst hemliga ställe och plockade smultron.


1 liter...

 

... på 20 minuter, blev det.


För två år sedan hittade vi stället av en slump. Var? Glöm att jag säger det... det är så hemligt att det kommer följa oss i graven (eller ok... W får tala om det för sina barn såklart). Nu återvände vi och det var lika mycket nu, som då. Om inte mer. Och om en vecka åker vi dit igen, för det var många som var halvmogna. Den här litern ska få pryda en tårta till Nathans ära. Han ska firas för att han fyllt 8 år. Känns lyxigt tycker jag.


Nåväl, vi plockade blommor åxå och åkte sedan till Hammaby kyrka. Där ligger W´s dagisfröken begravd och hon ville sätta blommor vid hennes grav. Nu hittade vi inte graven (det är ju som att söka en nål i en höstack), så vi satte dom i minneslunden.


Efter det blev det centrum för lunch och den sista shoppingen. Slutligen tankade vi bilen. Väl hemma igen packade vi det sista, så nu är vi redo att  åka. Eller åka och åka... snarare redo att sätta oss i köerna, som redan vid 13:30 börjat tillta på E4:an *suckar*. Normalt åker vi E18 till Norrtälje och det är sällan köer. Men just dagen före midsommarafton brukar det ta flera timmar enligt min svägerska som åker upp varje år. Så vi tänker se om det går att kringgå det genom att åka ut mot Arlanda och ta bakvägen över Rimbo. Även om det är längre, så är det f*n så mycket att sitta i en bil som rullar än en som står still. Det visar sig om vår manöver lyckas.


Nej, nu ska jag lägga mig på sofflocket en stund. Men först vill jag önska er alla en:


 

Hoppas att:

  1. Solen kommer lysa på er
  2. Maten är god
  3. Nubben är kall
  4. Fästingarna håller sig i skinnet... eller kanske från skinnet

Tänk åxå på att ta det lugnt med sillen. Det är ju den man blir dålig av. Har jag hört.


Varma sommarkramar / Annci


p.s Bar två kassar med läsk idag. Totalt 18 kg. Det var sjuuuuukt tungt. Då började jag räkna... Dessa 18 kg x 3 = 54 kg. Ett par kg mer än jag gått ner. Galet. Sjukt. Surreal but nice!!!!! Har förresten fått tid för plastikbedömning nu... den 4/7 ska jag dit. Spännande!!


 
 
Ingen bild

Marre

21 juni 2012 16:49

Förstår att du inte vill berätta om smultronstället.....det skulle inte jag heller ha gjort.
Glad Midsommar till er med!
Kram kram

Annci Hultström

23 juni 2012 20:15

:-) - nä, ingen kommer ens kittla det ur mig ;-)

Puss å kram min kära kära vän

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards