Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 16 april 2019

Så var det...

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51

... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)


I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade hela förmiddagen, gick en långpromenad (8 km) med H... eh.. . hmmmm... eh... ja, det var väl det. Ja, om man inte räknar med matlagning och 2 maskiner tvätt. Och skar fruktsallad. Det är ju bara för gott. Och ihop med en bön-brownie och lite lohiloglass så blir det så nära perfekt man kan komma.

  

Igår gick jag en lunchpromenad. Alldeles själv. Hege är på semester, men jag tänkte att eftersom hon roar sig med att gå i berg, måste jag få till så många steg jag kan på egen hand. Hon kommer klå mig med hästlängder annars ;-)

 

Ser fram emot när den där gläntan är skirande grön. Mmmmmm...


Idag var jag med en bil till verkstaden. Den skulle få service och det skulle bara ta en timme, så jag valde att vänta kvar. Men varför sitta inne när det var så fint väder? Nä, en promenad på 6 km blev det istället. Och ytterligare en, på nästan 4 km, blev det nyss. Med H. Vad händer? Jag känner mer och mer att jag är tillbaks. Den där lilla träningsdjävulen har hittat mig igen. Det är bra. Skitbra! Nu gäller det bara att få till samma jävlar-anamma när det kommer till styrketräning. Där är jag inte riktigt än. Men jag måste få upp styrka till resan och det är faktiskt bara 39 dagar kvar innan avresa. Så efter påsk blir det prio!


Ni vet han den 4-bente i vår familj. Han är så rolig. På morgonen har han en rutin som ser likadan ut varje dag: kullerbyttor och gos framför mig när jag sitter på toa. När jag kommer hem från jobbet har han en annan, som ser likadan ut varje dag: en kullerbytta in mellan mina ben, sen ligger han där och kramar mina ben.


 

En riktig goding är han!! Sötare än socker!!


Och så har han lärt sig en rutin vid matning. Se här (glöm inte ljudet):


 

Och så säger man att katter inte är smarta. Det gäller inte den här krabaten. Och ja... man MÅSTE prata så med katter ;-)


Nu till något helt annat. Minns ni lampan jag fick av H och som jag utlovade bild på? Här kommer den nu:

 

Snygg, eller hur?


Nä, nu ska jag göra ett kvällsmellis och sen leta mig till bingen.


Sov gott och dröm sött!




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 10:30

... mig en ledig dag. Det var jag väl värd efter 3 månaders slit på jobbet. I onsdags kom nämligen containern igen och ALLT fick plats, så nu är hel projektet klart!!!!! Känslan är såååå skön. Nästintill obeskrivbar. Det har ju inte bara varit ett ...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2019
>>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards