Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under februari 2012

Av Annci Hultström - 27 februari 2012 18:55

... måndag. Igen. Var tar tiden vägen?


I lördags var vi ju till Wasa muséet. Hade inte varit där på typ 100 år, så jag tyckte det var grymt intressant. Men Wilma tyckte inte att det var lika upphetsande. Det var iofs hon som ville dit, men jag tror hon trodde att hon fick leka på skeppet. Och faktiskt trodde jag att det skulle vara lite mer för barn. Det fanns en avdelning, men dit fick man bara komma som skolklass eller dyl. Men... vi lyckades ändå fördriva drygt tre timmar där.


Påväg därifrån hämtade vi upp mat på Jensens och åkte sedan hem och åt. Sen bänkade vi oss i soffan och där blev vi kvar. Japp, jag somnade såklart en stund (hör liksom till känns det som). Sedan sov jag läääänge på söndagen. Åxå.


Efter ett par timmars plockande här hemma ringde W´s kompis Nova. Hon ville leka och W var inte sen att älga iväg. Där blev hon kvar några timmar. Under tiden var vi kvar hemma och städade, bakade och lökade. Så vi lyckades att få söndagen att gå åxå. Det var väl tur   .


Idag har jag haft jour, så jag gick upp lååångt före tuppen. Insåg att mitt smink låg kvar i bilen, så när jag gick fick jag ta vägen inom parkeringen. Sen var det bara att lägga benen på ryggen och springa till bussen. Eller inte... Eller jo, jag lade benen på ryggen - men springa gick bara inte. Fick andnöd efter bara några meter. Känns som ett tydligt tecken på att allt inte står rätt till med hälsan. När jag tillslut kom fram till busshållplatsen hade jag fått munsår åxå. Från ingenstans. Hmmm... ytterligare ett tecken. Aningen trött på det här nu. Konstant trött, hostar massor, snyter massor, slut i kroppen. Blä!!!


Nej, nu ska jag leta mig upp till datorn och begära hem lite föräldrapenning och annat. Ha en fortsatt bra kväll!

Av Annci Hultström - 25 februari 2012 11:14

Åh, vad jag har längtat efter den här helgen. Även om det var en kort arbetsvecka så var den nog så intensiv. Var HELT slut i torsdagskväll och igår. I torsdags lade jag mig kl. 21:30 och skulle gå upp 06:15... men försov mig och vaknade 06:45. Välbehövligt kan man tro då.


Igår halvsov både jag och H i soffan vid 22:30, så vi packade oss upp i sängen istället. Vaknade kl. 8 i morse, men låg och lökade till 9. Skönt!

redo och

Nu har vi plockat lite här hemma och ska nu åka in till stan. Wasamuseét väntar. Efter det hämtar vi ett Melodifestivalerbjudande på Jensens och styr kosan hem. Där ska vi äta och se på Mello är det tänkt. Den stora skålen med godis är laddad, ljusstakarna välfyllda och läsken på kylning. Lovar åxå att jag kommer somna i soffan. Igen. Det tar tid att återhämta sig från den värsta influensaepedemin på 20 år.


Önskar en underbar lördag!!!

Av Annci Hultström - 22 februari 2012 21:15

... no heard. Eller typ written. Har helt enkelt inte haft tid/lust, för jag har haft fina kära vänner här. De kom tillslut. Men det var bök in i det sista. Tar det från början.


Konsultfesten

Det blev min konsult som vann. Yeeaaaa!!! Stor grattis till dig. Igen   . Men vill ni veta en hemlist. Jag visste det redan (jag som skrev vinstomdömet), men det kunde jag ju inte skriva här då jag vet att hon läser min blogg.


Konfrenciern med de snygga armarna var f.ö Peter Siepen. Hade hade pratat en del om hälsa och sedan Dj:at på ett mycket bra sätt. Ös hade det varit. Hmmmm... nåväl, det kommer fler tillfällen.


Lördag

Ägnade dagen åt att plocka lite hemma och städa lite. Men jösses vad jobbigt det var... var tvungen att vila mellan varven. Hade kontakt med Norge åxå. Vi beslutade att de skulle komma som bestämt.


Söndag

Handlade mat för dagarna med besök och plockade det sista hemma. När de sedan kom vid 16-tiden var allt i ordning på ett skönt sätt, så vi kunde bara mysa. Åt mat, drack vin, åt ostar, drack vin. Och PRATADE.


H kom f.ö hem från sin kick-off åxå. Han hade haft det bra, men insåg att han blir äldre han med... orkade inte hålla samma tempo som "i-soffan-dansarna" med HB-dunken...


Måndag

Hade jouren på morgonen. Lade mig en stund igen. Gjorde frukost åt hela kompaniet. Sen gick vi med barnen till pulkabacken en stund. Jag satt placerad på en snowracer hela tiden då orken att kuta backe upp och backe ner inte fanns där. Alls. Men det var ok att titta på åxå. I solen. Härligt!


Efter det grillade vi korv ute som vi åt i bröd och lomper (ett norskt, runt, platt, potatisbröd). GOTT!


På kvällen var jag på ett möte. Har anmält oss till en ABC-studie och första infomötet var då. Ville inte missa det. Efter det bar det av hem för att äta, prata å prata.


Tisdag

Var in till stan på ett möte och åkte sedan ut till Djurgården. Efter att jag mött upp make, barn å gäster gick vi till Junibacken. Underbart ställe! Sagotåget, med Astrid´s underbara berättarröst skulle jag kunna åka gång på gång. Mmmm...


Från stan tog jag och Torhild egen bil för att ta en shoppingtur påväg hem. Det blev Stinsen. Jag handlade inget speciellt... lite påskpyssel på Panduro bara. Torhild handlade lite mer... finns ju en hel del som är billigare här än i Norge, så hon ville passa på.


När vi kom hem åt vi middag och sen chokladtårta. Kvällen avslutades med film.


Onsdag - idag

Vaknade tidigt. Var ju faktiskt vardag med jobb/skola igen. Efter att lämnat W i skolan sa jag adjö till våra kära vänner och begav mig till bussen. Men sedär tog det stopp. All busstrafik i hela Väsby inställd pga av halka. Så jag halkade hem och hämtade bilen. Körde först till Väsby station för att parkera och ta tåget - fullt. Nästa anhalt blev Rotebro - fullt. Slutligen hamnade jag på en betalparkering i Norrviken. Därifrån tog jag tåget och var på jobbet vid 10:40. Wow! Där har det sedan varit FULLT ös. Mycket att ta i kapp när jag varit borta så länge.


När jag kom hem hade våra underbara vänner återställt ALLT i hemmet. Tagit bort extrasängar, bäddat ur, slängt sopor o.s.v. Så tacksamma!!!


Nu ska jag lägga mig, har jouren i morgon. Så jag önskar en god natt. Sov gott och dröm sött!


ps. Fina B - jag mår bra... hörde att du frågat om det hänt mig något... du är för go   

Av Annci Hultström - 17 februari 2012 22:34

Har startat tre spel med slumpade spelare idag. Alla har resignat (för er oinvigda betyder det att ge upp) efter typ 5 drag. Då har dom haft typ 60 poäng och jag 150-200. Fegisar säger jag. Kvällen har bestått i film å mys. Madicken och Pinocchio plöjde vi igenom innan W erkände sig trött. 2 min tog det innan hon trynade sött bredvid mig. Feberfri f. ö. Jag med. Hoppas innerligt det stannar där nu. Nej, nu sängen. God natt och sov gott!!

Av Annci Hultström - 17 februari 2012 10:43

... då har jag gjort slut på dagens ranson av kraft. Nä, jag har inte sprungit 10 varv runt huset... utan endast klätt mig, gått 100 m till bilen, kört till vårdcentralen, gått ur och gått in de 50 metrarna, träffat en doktor, gått hela 100 m till apoteket och tillbaks till bilen, kört runt huset och gått 25 m in till Ica, handlat, gått 25 m till bilen, kört hem, burit kassen de 100 m hem, plockat ur den och gjort frukost.


Ja, ni ser mönstret va? Dålig form. Slut som artist. Kraftlös. Ja, kass helt enkelt. Orkar fantame ingenting.


Hos doktorn fick vi än en gång veta att det är virus vi har. W´s sänka var i princip noll medans min var 30. Alltså förhöjd, men inte så pass att det betyder bakterie (då ska den vara över 50) - utan virus. Så receptet från doktor Rickard blev "dricka mycket och ligga skavfötters i soffan och titta på film". Ja, och cortisonnässpray + hostmedicin åxå förstås. Med andra ord, fortsätta som vi gjort hela veckan.


Ikväll är det partaj för hela Stockholmsregionens konsulter. En av mina konsulter är nominerad till Årets konsult och jag kan inte vara där och höra vad juryn bestämt. Skit åxå. Och inte får jag heller se vem den "mycket rolige konfrenciern med snygga armar" är. Skit åxå igen. Nåväl, det kommer fler fester. Men ändå...


Nä, nu ska jag fortsätta med det jag är bäst på just nu. Vila. Måste samla lite kraft för att orka ring ett par samtal  + skicka ett par mail om en stund. Och det kan ju bli väldigt ansträngande. Jag menar, då måste jag ju sitta upp. Typ.

Av Annci Hultström - 16 februari 2012 22:36

Så har ytterligare en dag passerat. Gissa vad vi har gjort? Absolut INGENTING. Vi har tillbringat hela dagen i soffan. W har varit riktigt sänkt. Knappt sagt ett pip på hela dagen. Själv har jag varit väldigt trött. Somnat där jag suttit, i omgångar. Rösten är knappt befintlig. Men det är väl inte så konstigt när jag hostar konstant.


Vid 17-tiden fick W en ipren. Kl. 18:30 tog jag febern på henne för att hon kändes så varm trots tabletten. Och ja, 38,5. Med febernedsättande i kroppen. Hmmmm... Går upp tidigt i morgon, kollar hennes (och min) feber och åker sedan ner till vårdcentralen. Ja, om hon inte vaknar feberfri vill säga. Men det tvivlar jag starkt på.


Själv hade jag 37,4 nu på kvällen. Jag hoppas innerligt att det fortsätter så. Orkar inte ha mer feber nu. Alls. I år. Känns som jag haft mitt nu.


Pratade med våra norska vänner nu på kvällen. Vi bestämde att de kommer på söndag istället, om inget annat händer och ingen blir sämre. Men vi ska höras på lördag igen. Nu är det bara att hålla tummar och tår för att det snabbt går åt rätt håll. Och för att de ska ske krävs sömn. Så nu - mot sängen!


Sov gott och dröm sött!

Av Annci Hultström - 16 februari 2012 08:42

Det jag befarade igårkväll, infriades. Tyvärr. Wilma vaknade med +39,4 i feber idag. Själv har jag +38. Hon har ont i huvudet, kroppen och öronen. Jag har ont (som f*n) i ryggen och huvudet. Vi hostar båda två och snyter ut ett par liter i timmen. Jag har pratat med sjukvårdsguiden som lät mig veta att vi inte är ensamma om den här felvändningen. De hade, flera gånger, varit med om att folk friskskrivit sig ena dagen för att sedan sjukanmäla sig igen nästa dag. Något typiskt för den här influensan. Men hon tyckte ändå att vi skulle leta oss till vårdcentralen i morgon om det inte vänder igen idag. För ett virus kan ju övergå till bakterie och kanske är det det som hänt?!


Behöver jag säga att jag börjar bli less? Nu har H åkt på kickoff åxå, så it´s up to us - the 2 sjuklingarna att driva skeppet framåt. Typ.


Festen i morgon har jag kysst adjö och just nu ligger Norge-besöket risigt till åxå. Även de har barn med +40 för tillfället, så det känns som mirakel måste ske för att de ska kunna komma på lördag.


Om allt det här känner jag bara en enda stor fet


*SUCK*


Alltför ofta känns det som att vi ställer in saker p.g.a sjukdom. Så tröttsamt. Ja, ok då... nu var det ett tag sedan sist. Men ändå... blä...


Förresten, det var ett tag sedan jag skrev något om min vikt. Jag har den senaste tiden legat konstant på 71. Var nere som minst på 69, men nu som sagt verkar kroppen hittat sin favoritvikt. Förhoppningsvis släpper det lite när jag kommer igång med träningen. För det, min vänner, måste ske snarast. Har nämligen antagit en utmaning och det är att springa Midnattsloppet i augusti. Mitt mål är att ta mig runt, sen om det blir springandes hela vägen det vete 17. Men jag hoppas på det. Har ju tänkt, i många år, att året jag fyller 40 (det är visst i år sägs det...) ska vara året då jag springer 1 mil. Så jag tänker kämpa på. Ni peppar mig va?


Nej, nu ska jag luta mig på sofflocket, dricka upp mitt thé och vila en stund. Ha en fin dag!

Av Annci Hultström - 15 februari 2012 22:46

... har jag i detta nu. Så ja, det är bara konstatera att det har vänt igen. Åt fel håll. Hade ju "bara" 37,7 tidigare idag. Men nu, efter några timmar av vila har den alltså stigit. Och lederna & huvudet gör ont igen. Kanske har jag omsmittat mig själv. Sånt kan ju hända sägs det.


Wilma hade 37,8 när hon lade sig. Detta åxå efter en kväll av vila. Så vi får se var det barkar hän med oss båda.


Det ser i alla fall mörkt ut inför att gå på fest på fredag. Men det sista som överger människan är ju hoppet.


Dagen har inte bestått i så mycket mer än att se på film, äta pyttipanna och måla. Här är prinsessan i full aktion med att måla en frukostmugg åt sig själv:


Efter det blev det lite teckningar. När allt var klart återstod städandet. Hon skulle behövt en lack-box eller ett isolerat rum utan möbler för sitt vilda målande. Det var färg typ överallt. Jag kröp runt på golvet en lång stund och gnuggade. Hmmmm... De gjorde mig mer än slut och jag ångrade bittert att jag just idag gav klartecken för konstnärsskap. Så här pigg var jag efter det:



Nej, nu ska jag knyta mig. Men vi hörs i morgon. Sov gott och dröm sött!


Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards