Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under januari 2013

Av Annci Hultström - 31 januari 2013 23:59

... resväskan. Välpackad, men som ett hån. Skit igen!

Nu ska jag sova. Har redan sovit på soffan, men nu är det dags igen. Så, sov gott dårå...

Av Annci Hultström - 31 januari 2013 19:43

... som man tänkt sig. Så vet jag att ett av mina tidigare inlägg börjat, men nu tyckte jag det var dags igen. Varför?? Jo, det ska jag berätta...

W hade ju 38,5 igår. I morse hade hon 39,5 och med den tempen ville jag inte lämna bort henne, så det fick bli jobb. Men hemma. Under dagen har hon mest legat... tittat på tv och sovit. Nu på kvällen hade febern stigit till 39,8.

Sov som en klubbad säl i natt. Och efter uppvaknandet har jag försökt förtränga huvudvärken, halsontet och värken i kroppen. När jag slutade för dagen lade jag mig och sov. Det skulle jag kanske inte gjort för när jag vaknade hade jag 38,1. Så det var bara att erkänna för mig själv att jag ÄR sjuk. Om det tycker jag SKIIIIT, för idag skulle jobbet åka iväg över helgen på konferens. Hade sååå gärna velat vara med. Men, jag är iofs hellre frisk när vi drar på tisdag. Men ändå SKIIIIT!!!!

Så nu blir det soffan hela helgen. Megakurering blir sysslan. Ihop med film.

Pratade nyss med pappa. Allt har gått bra och han lät jättepigg. Skönt som attans!!

Nä, nu ska jag luta mig en stund. Önskar er en trevlig afton!

Av Annci Hultström - 30 januari 2013 20:48

... det grejor. Grejor som är både välkomna och inte välkomna. Alltså goda och dåliga nyheter.

Vi börjar med den goda... Pappa såg trygg och lugn ut. Och som vanligt. Han berättade åxå att dagens undersökning visade så pass bra resultat att morgondagens undersökning kunde göras samtidigt som operationen. Som istället blir i morgon. Det var han väldigt lättad över och jag med. När vi gått därifrån sa W: "Mamma, det var skönt att få träffa morfar". Sanna ord!

Nu till det dåliga... Påväg hem somnade W i bilen. Det, mina vänner, bådar aldrig gott för det gör hon bara när hon är sjuk. Och, ja... så var det. 38,5 i feber. Hon berättade att hon frusit massor i skolan och klagat till fröken som sagt att hon inte var varm. Hon har ont i halsen, huvudet och kroppen. Får se vad det blir av det.

Men är det inte typiskt att det ska komma nu (fast hellre nu än nästa vecka iofs)?? Vi har verkligen inte tid med vab såhär innan resan. Men i bästa fall kanske farmor kan rycka in. Vill inte det egentligen, vill inte att hon ska bli sjuk. Men vi har nog inget val den här gången.

Vi var ju hos Lotta & Co. i söndags. Där finns det åxå sjuklingar. Det började med Moffa natten till måndag och idag blev Miranda dålig. Så det är väl samma bacill. För bacill var det på Moffa konstaterade doktorn idag.

Nä, nu ska jag göra räkningarna och sedan lägga mig. Det är jour i morgon. Igen.

Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 30 januari 2013 16:03

... a day...

Anledningen tar vi en annan gång. Eller i ett annat forum. Eller kanske aldrig snarare. Men kort kan sägas att det ska bli skönt med semester.

Nu är jag påväg hem. Då blir det direkt in i bilen för färd till Uppsala och ett besök hos pappa på sjukhuset. Han är inlagd för att i nästa vecka, efter diverse kontroller, operera in en pacemaker. Tänkte han skulle uppskatta ett litet besök.

Njut aftonen, den går inte i repris ;-)

Av Annci Hultström - 30 januari 2013 07:59

... som blitt stor!

Är det en vanlig dag?
Är det en vanlig dag?
Nej, det är ingen vanlig dag för det är Sanna's 20-års dag. 

Hurra, hurra, hurra!!
Hurra, hurra, hurra!!

Lilla stora gumman, GRATTIS-kramar i massor från oss alla ?

Ps Jag minns när hon föddes, jag var i London då. Och hennes första steg fick mig att gråta. Och glädjen över ryschpysch klänningen hon fick en gång... Ja, tiden går - men minnena består ???

Av Annci Hultström - 30 januari 2013 05:29

... om exakt 1 vecka. Japp, då är första etappen på resan avklarad och de 10 timmarna där väntar. Vad nära det känns nu, nedräkning på allvar.

Med det i tanken är det onekligen lättare att gå upp på morgonen (även om jag såklart önskar att jag finge sova liiiite längre).

Nu är jag snart framme i stan där en dags jobb väntar. När den är avklarad ska jag ila hem, hämta barn och sedan susa vidare.

Förresten - vilket pisstråkigt väder det är... Blä...

Tjing!!

Av Annci Hultström - 29 januari 2013 21:18

... slagen. Dags att krypa till kojs. Diverse väskor är packade och jag är skapligt redo för avfärd åt alla håll och kanter.

God natt kära läsare (ca 50/dag). Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 29 januari 2013 05:32

... så är det dagen D, avresedagen. Det gjorde tillvaron liiiite lättare när uret ringde kl 04.25 Zzzzzzz...

Inatt har jag sovit i alla fall, men för kort... kom inte i säng förrän vid 22-tiden. Fatta hur galet det är egentligen att klaga på att kl 22 är försent. Hmmmm...

Idag ska jag sätta fart med packning av diverse slag. Ska ju på konferens från fredag-söndag (åker torsdagkväll) och det kräver sin väska. Sedan jobbar jag måndag, så även thaiväskan ska få sig en omgång. Vet inte när jag ska hinna annars.

Önskar er en finfin dag!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards