Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under juli 2014

Av Annci Hultström - 31 juli 2014 08:15

... Schyman. I alla fall i mina svettdrypande "så-jävla-svårt-att-sova-på-nätterna-pga värmen"-drömmar.

Natten till igår var jag hon. Då sprängde "jag" en liten stuga i luften, i en folktät park. Detta med hjälp av en madrasspump ombyggd till dynamit-sprängare. Efteråt gömde jag den i en mycket tät buske, så hälften syntes, och gick skrattande iväg som om inget hänt.

Jösses... helt fucked up. Hur kan man drömma så fantastiskt ologiskt?!

Iofs var det sommarens absolut jobbigaste natt. Lade mig med en grymt jobbig migränliknande huvudvärk och det var tryckande varmt. Men... hmmmm... ändå... VARFÖR?!

Dödade en broms häromdagen... stor som ett hus. Typ.


Utöver de fick 7 getingar sätta livet till. De kröp runt i gräset, slöa som få men helt livsfarliga ändå.

Nu är gräset klippt i hopp om att de inte längre hittar skugga där.

Igår kom min kollega på besök. Vi åt grillade laxpaket och efter det marshmallows... Det hade hon aldrig provat, så första försöket gick sådär...


Nu är jag framme på jobbet. Näst sista dagen innan semester. Lovely!

Önskar er en finfin dag!

Av Annci Hultström - 29 juli 2014 07:09

... gjorde verkan igår. Idag känns det bättre (vågen visar -1,4 kg). Men inte bra, så en ny tablett är intagen i hopp om ytterligare "driv".

Iofs vete17 om det kan vara som igår... när kl var 10.30 hade jag kissat 6 ggr. Totalt under arbetsdagen blev det väl ca 10 ggr och under kvällen ytterligare 4-5. Helt galet!

Vet ni? Jag är trött. Vaknade kl 6, trots att jag inte kom i säng förrän på den här dagen. Så typiskt. Så ikväll blir det en tidig kväll. Faktiskt.

Av Annci Hultström - 28 juli 2014 23:48

... "Det går fort när man har roligt" stämmer så galet bra. Och ikväll blev det extra tydligt...

På middagen ikväll blev 3,5 tänkta timmar till drygt 6 timmar. Och trots 2 års mellanrum så var det som att vi sågs igår. Inget konstigt alls!!! Supertrevligt!!!! Ser redan fram emot nästa gång.

Nu - sängen. Nattinatti!

Av Annci Hultström - 28 juli 2014 08:19

... igår var jag grymt svullen. Normalt brukar det ge med sig under dagen, men nä... inte igår. När jag duschade igår kväll var benen som stockar. Asjobbigt. MEN... det är inget emot hur det känns just nu. Herregud... jag kan knappt böja fingrarna och tillåmed ansiktet är svullet. Vågen visar +2,8 kg mot lördagens vikt.

Har tagit en vätskedrivande och den, i kombination med a/c på jobbet, bör avhjälpa problemet. Hoppas jag. Blääää. Skit.

Trots ett flertal undersökningar hittar de inget fel, utan vissa har lättare än andra att samla vätska blir domen. Hmmm... varför just jag?!


Nä, nu till nåt annat.

Idag, efter jobbet, ska vi hem till familjen Ö på middag. Det är snart 2 år sen vi sågs... time flies... Ska bli supertrevligt!!!

Men först - jobb med bästa kollegan.

Förresten, ni som känner min man vet ju att han A L D R I G gör något halvdant och att saker därmed kan ta lite väl lång tid ibland. Men vet ni... i lördags sa han: "Jag har insett att saker inte måste vara millimeter-rätt jämt, för då blir det aldrig klart". Jag låtsades svimma å sen fick han en stor fet kyss. Det tog bara 14 år ;-). Nä, skämt åt sido... det bra att han är noggrann. Till en viss gräns. Som även han nått nu. Puss min prins!! <3

Av Annci Hultström - 28 juli 2014 08:19

... igår var jag grymt svullen. Normalt brukar det ge med sig under dagen, men nä... inte igår. När jag duschade igår kväll var benen som stockar. Asjobbigt. MEN... det är inget emot hur det känns just nu. Herregud... jag kan knappt böja fingrarna och tillåmed ansiktet är svullet. Vågen visar +2,8 kg mot lördagens vikt.

Har tagit en vätskedrivande och den, i kombination med a/c på jobbet, bör avhjälpa problemet. Hoppas jag. Blääää. Skit.

Trots ett flertal undersökningar hittar de inget fel, utan vissa har lättare än andra att samla vätska blir domen. Hmmm... varför just jag?!

[Bild]


Nä, nu till nåt annat.

Idag, efter jobbet, ska vi hem till familjen Ö på middag. Det är snart 2 år sen vi sågs... time flies... Ska bli supertrevligt!!!

Men först - jobb med bästa kollegan.

Förresten, ni som känner min man vet ju att han A L D R I G gör något halvdant och att saker därmed kan ta lite väl lång tid ibland. Men vet ni... i lördags sa han: "Jag har insett att saker inte måste vara millimeter-rätt jämt, för då blir det aldrig klart". Jag låtsades svimma å sen fick han en stor fet kyss. Det tog bara 14 år ;-). Nä, skämt åt sido... det bra att han är noggrann. Till en viss gräns. Som även han nått nu. Puss min prins!! <3

Av Annci Hultström - 27 juli 2014 22:40

... mig igenom sista avsnittet av Broadchurch. Mycket bra serie. Tyckte vi i alla fall. Dags för nästa serie... men vilken är frågan?! Har fått tips om "Sons of anarcy", men... hmmm... 53 avsnitt bara på de 4 första säsongerna. Och då finns det 3 säsonger till. Tips nån?

Nu väntar bingen, så nattinatti!

Av Annci Hultström - 27 juli 2014 13:34

... massor. Sol och värme is da shit. Men även åska och ösregn har som charm.

Barnet är hos en kompis. Maken på loppis (mindre bra valt tillfälle månne). Och här sitter jag, på altanen och njuter.


Korsord, fetasallad och andningsbar luft! När jag inte sitter här så storstädar jag. Var ett tag sen sist. Men jag gör det i omgångar, åker på värmeslag annars. Kanske hjälper åskvädret även mot det...

Btw - jag fick tända lampor inne när jag skulle göra min sallad. Jösses, så mörkt det blev. Rena rama natta.

Nä, nu ska jag äta vidare. Njut på. Det gör jag!

Av Annci Hultström - 26 juli 2014 20:32

... nordbor gjort för gott för att förtjäna ett väder som detta?! Jag njuter beyond mest...

Dagen har innefattat detta:

Ny bikini. Melon och korsord i skuggan. Bubbel i solen. Cayennepeppar-räkor till middag. +34 grader... nu... kl 20.30

Vad annat kan man säga än:
I LÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖV DIIIIIISSSSS!!!!

Må det fortsätta. Länge.

Nu ska vi spela UNO. Så adjöken. Nej, förresten... först vill jag beama en krya-kram över det stora havet. Må du bli frisk snabbt min älskade vän <3

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards