Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under mars 2016

Av Annci Hultström - 4 mars 2016 02:02

... igår kväll. Det föll så mycket som 10 droppar regn. Helt sjukt. Vi visste inte vad vi skulle ta oss till.

Jag anade att det var på g, för den fukten som var igår har jag aldrig tidigare stött på. Svetten rann i en strid ström konstant. Och det var av att bara sitta.

Häromdagen blev det lunch på ett grann-hak. Ägt av en svenska. Mycket trevlig miljö. Och god mat.




Sen har det byggts sandskulpturer åxå. När vissa bygger slott, bygger andra (läs: min man)... öl-flaskor.


Öl-temat följer f.ö med ända in i garderoben. Varför dutta å köpa en öl då & då när man kan köpa en hel låda på en gång?

Åt f.ö tidernas senaste middag i förrgår. Kl 22. Typ. Restaurangen stängde och runt oss plockade de bort alla bord. Så vi satt tillslut ensamma kvar... med personalen runt omkring som bara väntade på att få plocka bort även vårt bord.

Och igår var det dags för bröllop igen. Jag piffade till det hela med en annan bikini och köpte mig en drink. Sen var det bara att bänka sig ;-)


Förresten, igår var vi på båttur. 4 öar var vi till. En trevlig tur, med fin snorkling. Om man försöker sudda ut minnet av stoppet på sop-stations-stranden vill säga... Inga koraller, sopor i mängder, lastmaskiner på stranden och ett elverk som lät som fan. Helt märkligt varför de vill visa upp en sån del av sitt vackra land.

Några bilder blir det inte nu, de ligger i kameran.

Nä, nu ska jag ut på solstolsjakt. Sista hela dagen här. I morrn bär det av till Mae Phim.

Av Annci Hultström - 1 mars 2016 01:58

... annat här än sol, bad, mat, drinkar, solnedgångar. Eller jo, häromdagen var vi wild and crazy och tog taxi till en större strand för middag och shopping. Trevligt avbrott, men jag skulle inte vilja bo där. Nä, vår strand är alldeles, alldeles underbart perfekt.

Nu lite bilder. Med bildtexter.

Vägen till frukostmatsalen går över en kanal.

Ser ni palmen på tillväxt? :-)

I förrgår slog termometern i taket när den låg i solen. +60 hade vi då. Vi tiden för solnedgången (kl 18) hade vi +38. Helt galet varmt!

Maten här på resorten är den i särklass finast upplagda på alla våra resor. Vansinnigt god är den åxå, så det har blivit några måltider här.

Strandbilden har jag helt fräckt snott från Sara. Det är så det är här, paradisiskt. Som att komma till en öde ö på båttur en dag. Fast hela tiden. Och vi bjuds magnifika solnedgångar varje kväll :-)

I söndags körde vi mello-kväll. Med importerade ostbågar å allt :-)

Häromkvällen blev jag själv kvar på stranden med min bok i solnedgången. Det blev inte mycket läst. Istället satt jag och kände mig lyckligt lottad över att ha den här möjligheten till upplevelser. Det ger mig sinnesro och lugn.

Igår satt H & C i poolbaren i "3 öl och en drink"-tid. Förmodligen var det inte bara tårna som såg ut som russin ;-)

Igår kväll, på självaste skottdagen, var det ett par som gifte sig barfota i sanden precis nedanför resorten. Magiskt vackert <3

Ja, det var det. För nu.

Nu ska jag se om jag kommer upp för att rycka några solstolar. Har sån sjuk nackspärr sen ett par dagar, så jag går på smärtstillande. Är det inte det ena, så är det det andra...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards