Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 18 maj 2012

Semesterlunken...

Av Annci Hultström - 18 maj 2012 20:15

... har börjat infinna sig. Ska nog alltid se till att vara hemma några dagar inför varje semesterresa. Då klarar man av nedvarvningen redan på hemmaplan. Iofs var det inte självvalt den här gången (hade hellre varit i Norge), men ur det negativa kom ändå något positivt... Väskan är packad, huset städat och vinglaset välfyllt med iskallt rosévin. Så jag känner mig avkopplad, utvilad och redo:

 


Jag mår bättre. Ögat har helt återgått till normalform:

 


Är endast lite rött och kliar emellanåt. Men det är en ofattbar skillnad om man tänker på hur jag såg ut härom dagen:

 


Och med Wilma är det åxå en ofattbar skillnad. Mellan dessa två bilder är det exakt 24 timmar.


Igår (somnade på den 2 minuter långa resan från Centrum):

 


Idag (spelandes "Kasta gris"):

 


Hon var feberfri i morse, så dagen största utmaning har varit att få henne att förstå att hon måste vara stilla trots att hon känner sig bättre. Tillslut åkte hotet fram - är hon inte still får hon sitta i soffan resten av dagen. Där hamnade hon tillslut... för mycket spring i benen helt enkelt. Det är fascinerande hur snabbt penicillinet hjälpte. Och bra. Såklart!


H snyter fortfarande såpass att det låter som hjärnan ska följa med ut. Men han mår bättre.


Med andra ord - vi mår alla bättre och hoppet om en frisk och kry resa lever.


Idag har vi rensat lite i trädgården. Då passade jag på att plocka årets första rabarber. Dessa blev senare årets första rabarberpaj:

     


Tänker äta den lite senare. Jag gissar att jag efteråt kommer att säga: "Men, hallå... ni lovade ju säga åt mig att aldrig mer äta rabarberpaj, för jag dumpar som f*n av det". Eller rättare sagt... har dumpat som f*n av det. Det är inte säkert att det blir så nu... det visar sig.


Nej, nu ska jag återgå till familjen. Ha en trevlig afton, hörs igen i morgon!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards