Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 19 maj 2012

Av Annci Hultström - 19 maj 2012 22:47

... då är allt klart. Väskan är packad och väger ett halvt ton. Fattar inte... när man lagt i alla kläder är väskan fortfarande i bra form. Men så kommer allt "lull-lull" i form av necessär, spel, en tetra vin, några öl, plastglas, skor, böcker - och vips så väger väskan som en halv elefant. Men den ska inte bäras några längre sträckor (det bästa med charter), så det ska nog gå bra ändå. Och jag har ju en stark make, som gott kan bära lite.



Nu ska jag lägga mig, men först ska ni få några bilder från vår tapas-middag.


Familjen:

 


Moussaka:

 


Räkor i vitlök, köttragu och aioli:

 


Sparris inlindad i parma, med balsamico och parmesan. Den godaste av dom alla:


Till detta drack jag cava. Mycket gott alltihopa.


Nä, som sagt - mot sängen. Får se om jag får iväg någon rad i morgon, innan vi lyfter. Men om inte så får jag önska er en bra söndag. Håll utkik här, för naturligtvis är datorn med.


God natt och sov gott!!

Av Annci Hultström - 19 maj 2012 14:04

Hej i sommarvärmen! Är det inte helt underbart? En rätt nice uppvärmning inför semestern måste jag säga :-)


Efter att vi ätit frukost i morse ringde telefonen. Det var svärmor som undrade om vi var hemma, för hon tänkte svänga förbi med en semester- och namnsdagspresent till Wilma. Passade på att bjuda in de på fika, för rabarberpajen blev inte äten igår. Straxt därefter fick jag ett sms från syrran. Det stod typ: "Sätt på kaffe, vi är där om 20 minuter". Passande värre. Så inom loppet av 30 minuter var huset fullt av folk. Det behövde vi, som knappt varit utanför ytterdörren på flera dagar. Och pajen tog slut. Ännu bättre :-)


Nu håller jag på att småfixa med det sista här hemma. H är och slänger grejor på tippen och W kollar på film. När vi är klara väntar en tapasmiddag i stan. Kl 18 närmare bestämt. Det är en groupon som ska utnyttjas och eftersom W mår så pass mycket bättre tänkte vi att det skulle gå att genomföra.


Sen efter det bär det av hem för att packa det allra sista, sova och sedan vakna. Och då åker vi. Men innan det återkommer jag till er igen.


Ha en underbar lördag!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards