Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under oktober 2015

Av Annci Hultström - 7 oktober 2015 07:55

... mer än någonsin att det var lördag, för det hade inneburit aningen mer sömn. Idag var det tungt. Är helt slut efter gårdagens fix. Ont i foten hela dagen igår. Och det blev ju inte bättre av att förbereda hemmet för renovering.

Eftersom jag inte kunde bära föll min lott på, att med värmepistol, ta bort en klisterremsa längs med hela trappan. Den har tidigare hållit en kabellist på plats. Behöver jag säga att nästa list sätts upp på annat sätt??????

Fy fan! Ont överallt. Blåsor på fingrarna och för lite sömn.

Men nu är allt klart och idag sätter de igång. Så försök komma ihåg hur det såg ut innan...

Förresten... idag var det än mer höst:

Härligt!!!! Önskar så att jag kunde ta en skogspromenad. Kanske får leta mig upp i spåret i helgen. Där går det ju att gå på mindre vägar i alla fall. Lovar att hålla mig borta från fotbrytande stenar dock.

Ha nu en underbar dag!

Av Annci Hultström - 6 oktober 2015 07:55

... här hösten här. Kalendern vittnar om att jag borde skrivit det redan för typ en månad sen. Men nä. För mig är det höst först när frosten lagt sig en första gång. Och det var idag. +1 grad vid 06.30

Jag älskar den kalla luften som kommer med årstiden. Hög, klar och frisk. Härligt!!

Helgen då? Ja, fredagsmys blev det. Med pizza. Och Idol. Såklart.

Lördagen bestod i lunch hos svärisarna samt shopping i Täby och Stinsen. Avslutade med film. Och en fot i högläge.

Söndagen ägnade jag åt att packa ner vardagsrummet. Det närmaste bull-produktion jag kom var detta:

Men tack å lov styrde W upp Kanelbullens dag med att ha bak-dejt hos en kompis och kom hem med detta:

Underbart goda! Så tack snälla W och Lukas för kvällsfikat! <3

När jag lade mig hade jag så ont i foten att jag började fundera på om de missat nåt. Den tanken har dröjt sig kvar, för igår kväll (med smärtstillande i kroppen) kunde jag inte stödja på foten alls. Detta hänger till viss del kvar även idag. Sååå jävla less. Redan. Och det här som kan vara i ytterligare 6 veckor. Fy fan.

Och idag är sista tabletten tagen, så frågan är hur det kommer kännas utan...

Nåja, det visar sig.

Tränade f.ö igår. På egen hand. 20 min armcykling, rygg å mage blev det. Kändes bra.

Nä, nu är jag snart framme vid jobbet. Önskar en toppendag!

Av Annci Hultström - 2 oktober 2015 17:16

... den, fredagen. Och oj så skönt och efterlängtat!

Mindre skönt har foten det. Har testat att ha sko och inget högläge på hela dan. Inte bra, kan jag konstatera. Gör inte direkt ondare, men svullnaden har ökat och det i sin tur tar ju mer plats vilket ger spänning i foten. Men då jag jag lärt mig det.

Förresten... träningen igår gick finfint. Körde armcykel, lite ben och provade även lite motionscykel (trampade med hälen vilket var helt ok). PT-Anton berättade att nu handlar det oavkortat om att få igång cirkulationen och cykel är bra då. Kommer behöva många timmars rehab för att vara fit-for-fight den 30/11 (träningsresan). Så... nu kör vi!!

Nä, nu måste jag vila lite. Annars finns det inte en chans att jag kommer kunna delta i kvällens fredagsmys.

Av Annci Hultström - 1 oktober 2015 07:51

... längsta veckan i mitt liv. Den tar fan aldrig slut. Var HELT säker på att det var fredag när klockan ringde... men nä. Torsdag. Bara. Torsdag. Gaaaah...

Jag är så sjukt trött. Vill bara sova och inget mer. Men tyvärr ser livet mer annorlunda ut än så... Idag = jobb och sedan PT-pass minsann. I morrn = jobb och sedan "dö" i soffan. Lördag + söndag = fixa hemma inför renoveringen som börjar nästa vecka. Så skapligt fullt upp. Tyvärr.

Och foten då? Tja... den blir bättre och bättre. Men fortfarande blå och svullen. Och nu kliar den åxå. Massor. Betyder det kanske att den läker?!

Nä, nu är jag framme. Adjö så länge!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards