Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under januari 2010

Av Annci Hultström - 29 januari 2010 17:59

Ja, jag måste säga att det är väääääälidgt jobbigt att vabba ett febrigt barn. Not!!! Hon har kollat på film typ hela dagen å jag har suttit bredvid... pratat, tittat å surfat.


Nu puttrar maten på spisen, strax klart. Är faktiskt lite hungrig... det är sällsynt.


Efter det blir det fredagsmys, popcorn  + Djungelboken är beställt av den lilla.

Av Annci Hultström - 29 januari 2010 14:00

Ja, här görs inte många knop. Wilma låter för hemsk, får knappt fram ett ljud ibland, så hes å hostig. Så vi ser på filmer + att jag beställer kläder.


Måste ju ha nya badkläder till resan å då har jag även hittat nå´n strandklänning + linnen åxå. Svårt med storlekar bara. Men det är inte värre än att returner om det inte funkar. Men i vilket fall - det jag hittat är: 3 bikinis, 3 linnen, 1 strandklänning/tunika, 5 par trosor, 1 tunika, 1 soldräkt till Wilma + att jag tagit bikiniöverdelarna i 1 större storlek åxå - så totalt är det 20 plagg för 738:-. Allt är nämligen på rea. Me like!!!!! Ska kolla lite på HM åxå, men då mest å Wilma... hon måste ha några knälånga tights och det har inte Ellos.


Nu ska jag få henne att sova en stund, hon behöver det märker man.


Vi hörs igen - senare.

Av Annci Hultström - 29 januari 2010 10:25

Vi skulle träffat våra reskamrater i helgen för en Thai-kväll... drömt oss bort och ätit thai-mat. Men det var bara att inse, nu på morgonen, att det inte kan bli av. Wilma är verkligen inte pigg och är det så idag så är det med stor säkerhet så i morgon med. Och skulle febern gått ner tills dess, så ska hon ändå ta det lugnt en dag så inte febern stiger igen. Men faktiskt - jag tror inte hon hinner bli frisk.


Så jag ringde Lotta och då fick jag veta att Moffa åxå är sjuk och att de hade tänkt känna efter under dagen i dag och ringa i eftermiddag. Så det blir helt enkelt Thai-afton en annan helg.


Wilmas hosta har f.ö blitt sämre. Har gett henne bricanyl nu på morgonen, och det verkar som att det funkar.


Så idag blir det ytterligare en lugn dag. Film, spel å mys.


Jg har letat lite i mina gamla viktis-kokböcker efter något bra recept. Hittade en kycklingrätt  som jag ska göra till middag idag. Det är med en sås innehållande soltorkade tomater, oliver (hoppar vi över), kycklingfond, grädde (4%), basilika m.m Verkar gott som attans, ser fram emot det. Till efterätt blir det lätt glass med fruktsallad. Jag fick en mellanmålsmeny av dietisten och 1 ld lättglass är ett fullgott proteinrikt mellanmål. Nästan för bra för att vara sant   .


Nej, nu ska jag stoppa i en tvättmaskin + äta mellanmål (ett kokt ägg blir det).

Av Annci Hultström - 29 januari 2010 10:22
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Annci Hultström - 28 januari 2010 23:40

Filmen slut sedan en stund... den får    svaga av 5. Man skrattade en del i början, men sen dog den.


Nu - sängen!

Av Annci Hultström - 28 januari 2010 21:25

Nu har det provsmakats muffins i det Hultströmska residentet. Och de fick VG. Hade de varit inne 2 minuter MINDRE hade de fått MVG.


Har räknat ut kalorierna c:a 140 kcal/muffins - utan topping. Jag smetade ut 4 rutor smält blockchoklad på dessa och lite kokos. Gör man så kan man väl räkna 150 kcal/st.


Såg förresten att jag skrivit fel i receptet. Så här ska det se ut:


Muffins, 15 st


3 dl vetemjöl

3-4 msk bakpulver
2 tsk bakpulver
2 dl socker
1 tsk salt
25 g smält margarin
1 ägg

Gör så här:

  • Blanda de torra ingredienserna.
  • Vispa upp ägget i en liten skål och blanda i mjölken.
  • Tillsätt margarinet och äggblandningen.

Grädda i muffinsform 20 min i 225°C.


Jag smetade lite smält shoklad på och doppade de i kokos.


Nu blir det filmtajm, Sommaren med Göran.


God natt och dröm sött!



Av Annci Hultström - 28 januari 2010 17:17

Utlovade för ett tag sedan en bild på vår första-förbands-låda. Här är den. Cool, eller hur? 149:- på Järnia. Inuti är det ett stort fack man kan lyfta och under det är det flera små fasta fack. Väldigt smart!! Och snygg!





Åxå en bild på sjuklingen. Djupr förtrollad av "Nicke Nyk". Han är i djurparken och jag vet inte hur många gånger vi sett den filmen sen julafton... oj, oj... hon älskar den. Vi med för den delen. Han är underbart rolig.



Och slutligen dagens bakverk: Magra chokladmuffins


    


Receptet:


3 dl vetemjöl

3-4 msk bakpulver
2 tsk bakpulver
2 dl socker
1 tsk salt
25 g smält margarin
1 ägg

Gör så här:

  • Blanda de torra ingredienserna.
  • Vispa upp ägget i en liten skål och blanda i mjölken.
  • Tillsätt margarinet och äggblandningen.

Grädda i muffinsform 20 min i 225°C.


Jag smetade lite smält shoklad på och doppade de i kokos.


Har inte smakat än, så rapport om det ber jag att få återkomma med.


Nu blir det middag!

  

Av Annci Hultström - 28 januari 2010 15:24

Nu har vi sovit middag en stund. Wilma snarkade som en hel skogsarbetare och vaknade av att näsan blödde igen. Men inte så farligt den här gången, så det gick över rätt snabbt. Blir imponerad över henne... hon blir inte ett dugg rädd, vet precis vad det handlar om. Synd att detta är en sak som hon ska behöva bli van över. Hmmm...


Hon har önskemål om att baka muffins, men jag har påtvingat lite mer vila först så blodet stillar sig helt. Men jag har i alla fall letat på recept på magra sådana. Hoppas de blir bra!


Ute snöar det fortfarande. Inte så mycket, men hela tiden och rätt stora flingor. Så det blir väl en repa med snöskyffeln igen senare.


Jag vill har ett nytt soffbord. Har hittat ett på Ikea för 900. Så jag sökte på Blocket och hittade en som sålde 2 sådana för 450:-/st. Annonsen är snart 1 månad gammal, så vi får väl se om de är kvar. Är de det är det läge för prut...


Nej, nu ska jag gå å kolla postlådan å sen blir det bakning.



Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards