Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 26 januari 2010

Av Annci Hultström - 26 januari 2010 22:41

... å pratat å pratat... hela kvällen med goa Linda. Tänk vad fort 3 timmar går och vad mycket man hinner avverka när man får tala till punkt   . Jag förutom det har det inte hänt så mycket mer idag, än att jag efter hämtning på dagis har lagat mat och sen - som sagt - pratat. Massor.


Nu ska jag lägga mig och jag hoppas innerligt att jag får sova bättre än förra natten. För när jag vaknar vill jag vara utvilad, för då tänkte jag utmana min crosstrainer på en fight. Den är ihopskruvad å klart. Nu fattas bara jag. På den.


Önskar er alla en god natt, med fina drömmar. Vi hörs i morgon!

Av Annci Hultström - 26 januari 2010 13:41

Här ska jag skriva om de små sakerna som gör stor skillnad i mitt nya liv, saker som man kanske inte tänker på – men som gör mig så innerligt glad. När det känns jobbigt kan det vara bra att ha detta att titta tillbaks på. Lämnar åxå plats för att kunna fylla på vartefter. 










Jag kommer i mina svarta jeans igen och måste ha skärp, annars tappar jag dom. Hade de f.ö på midsommar, men då fattades det några cm i midjan, så jag hade ett gummiband som höll ihop och de satt i övrigt riktigt tight. Mina blå, skapligt nya, är alldeles för stora.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Provade gamla kläder inför resan till Thailand. Vita ¾ byxor = satt perfekt, gröna ¾ byxor = för stora, jeanskjol = satt perfekt, shorts = satt perfekt, badkläder =för stora

--------------------------------------------------------------------------------------------

Att åka (läs: springa upp för backen) pulka är fullständigt o-jobbigt  

--------------------------------------------------------------------------------------------

Min jacka är riktigt luftig nu, och ett par tröjor går in under. Så även jag har varit varm i vinter.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Det är riktigt jobbigt att bära Wilma upp för trappan (vilket händer när hon somnat i soffan på lördagar). Då väger hon ändå 5 kg MINDRE än vad jag gått ner.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Kan ha min morgonrock igen – skönt!

--------------------------------------------------------------------------------------------

Det går att klippa tånaglarna framåtlutad, utan att kvävas.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Har inte ont i knäna/fötterna längre och ryggen blir bara bättre och bättre.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Det är billigt i drift. Köper vi ute-mat räcker en portion i 4 dagar. Och vi går runt på en pizza till hela familjen.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Mina blåa jeans, nästan aldrig använda, är för stora. Ville kolla status, hur mycket som fattades innan jag kan ha dom... åsså var de för stora. Nice!!

--------------------------------------------------------------------------------------------






Av Annci Hultström - 26 januari 2010 07:23

God morgon världen!


Jag har sovit som en rumpa inatt... vaknat hundra gånger och haft 1000 tankar att reda upp. Låg som längst vaken en dryg timme... vad jobbigt det är. Så när klockan ringde var jag helt slut, ville bara få somna om. Men, det gick ju inte - så det var bara att masa sig upp.


Igår när jag var hos dietisten så tyckte hon att jag skulle skriva ner alla de små saker som gläder mig i min viktnedgång... och inte bara uppmärksamma att man faktiskt går ner, utan vad det för med sig. Så det tänker jag göra. Och vartefter nya saker kommer upp, fylls listan på. Kan det vara en bra idé tror ni?


Jag kommer att skapa ett eget inlägg för den och döpa den till "Framgångs-rapport".


Nu ska jag snart ge mig ut i kylan. Det är -13 idag. Det svänger väldigt den här vintern... men tack å lov så har det hittills inte varit + grader sedan före jul. Härligt! Precis så som vintern ska vara. Hatar när det är plask och Stockholms-vinter. Nä, då är det f*n så mycket bättre med riktig vinter!! Och förresten, alla de där rönnbären som var så många att de t.o.m tyngde ner grenarna och skrek "varga-vinter" - de fick rätt för en gångs skull. Återigen - Härligt!


Nä, nu - på med kofta och mot jobbet!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards