Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under maj 2014

Av Annci Hultström - 28 maj 2014 18:07

... mycket bitande promenad. Fy, så kallt. Brrrrr... Men trevligt med lite tjatter!

Väl hemma började magen värka så smått, så efter middagen lade jag mig en stund. Mitt i detta erbjöd sig H att ta tjejerna till gympan. Tack, tack, tack! Precis vad kropp och själ behövde.

Känns som det blir en tidig kväll. Är helt slut. All luft har liksom gått ur mig... men innan det ska dagens tre radas upp...

Tema 1 - Tre bästa, dag 3
1. Att ha fått svar på vad det är som plågar mig.
2. Att H tog gympan ikväll.
3. Att jag kunde glädja Marre med några sketna rabarber.

Så... adjöken!

Av Annci Hultström - 28 maj 2014 14:40

... från förra veckans datortomografi. Ett skapligt stort navelbråck. Så på tisdag 3/6 kl 13 läggs jag under kniven. Igen. Skönt att få det åtgärdat och att slippa smärtan, men fan så trist att få den fina magen förstörd...

Det var inte riktigt vad jag tänkt skulle ske. Nu gäller det att försöka ta in... känner mig allmänt förvirrad just nu.

Han sa åxå att om jag innan det får så ont som jag hade i lördags ska jag åka in akut. För det är ett mycket dåligt tecken.

Nu ska jag snart ut på promenad i kylan. Sen hem för middag och vidare färd till gympan. Efter det tänker jag kasta mig på soffan och se nåt lättsmält. Min hjärna behöver det just nu...

Av Annci Hultström - 28 maj 2014 07:55

... världen! Så har solen hittat hit igen. Fast värmen tog den inte med sig tyvärr. Men jag är nöjd med det lilla.


Prickigkorvandet var ett faktum även denna morgon, så i detta nu är H och W påväg till vårdcentralen. Får vi inte veta nåt idag hoppas vi på remiss för pricktest, för nåt är det ju tveklöst.

Själv är jag snart på jobbet. För en halvdag, så kl 13 bär det av hem igen. Då ska jag å Marre ut på prommis. Och ikväll ska W på gympa-genrep (tävling snart). Om läkaren ger klartecken vill säga. Sen är det en ledig långhelg att vänta minsann. Fylld med skoj. Härligt!!

Av Annci Hultström - 27 maj 2014 21:02

... Tema 1 - Tre bästa, dag 2
1. Att ha en hemma-man när barnet blir sjukt. Ingen tvekan om vem som vabbar.
2. Att ha planerat klart personalfesten och insett att budgeten räckte. Med råge.
3. Att ha ätit ytterligare en av makens supergoda maträtter (kasslergratäng).

Ja, barnet är alltså sjukt. Eller vad det nu är. Återigen vaknade hon med hela överkroppen täckt i prickar. 3:dje gången på ett år. Allergi tror vi mest på, så det blir till att söka för det. Ser hon likadan ut i morrnbitti tar H henne till läkaren. Lilla prickigkorven vår.

Av Annci Hultström - 26 maj 2014 22:57

... var och varannan tre positiva saker om dagen i 7 dagar på FB. Jag tänker göra detsamma. Eller nästan i alla fall. Jag tänker köra i endast tre dagar och sedan byta tema, till t.ex tre sämsta. Detta gör jag i 30 dagar, alltså 10 teman.

Då kör jag.

Tema 1 - Tre bästa, dag 1
1. Glädjen som Wilma visade för sin namnsdagspresent (en klänning)
2. Min grymma chef, som läser av och peppar mer när det behövs.
3. Att få äta säsongens första nektarin och att förvånat inse att den var jättegod.


Nu väntar bingen. God natt!!

Av Annci Hultström - 26 maj 2014 07:01

Har sovit som en klubbad säl i natt. I nästan 9 timmar. Men det hjälpte föga... är aaaas-trött ändå. Tur att det är kort vecka på jobbet... bara 2,5 dag (semester på fredag).

Återigen skiner solen och det är redan nu 16 grader ute. Som jag älskar detta klimat!!!!!!!

Av Annci Hultström - 25 maj 2014 21:10

... att jag ser i kors. Så nu blir det fan bingen. Även om klockan inte är mer än 21.10 Men ok, jag drar ut på det liiiite till då och visar en sammanfattning av mitt firande... Rosévin, presenter (hjärt-pasta och chokladtryffel) och djungelbanan med glass. Allt i en underbar värme!!


Så, klart. God natt och sov gott!!

Av Annci Hultström - 25 maj 2014 17:50

... runt naveln igår kväll och inatt har aldrig varit mer intensiv. Vaknade ett flertal gånger av hur ont det gjorde. Men jag vaknade, trots det, skapligt utvilad. Och smärtfri.

Efter att ha gjort frulle till 90 pers och ätit själv började vi städa skolan. Vid 11-rycket var vi lekledare i en timme. Vid 12 åt vi och därefter städade vi klart.



När vi kom hem lade jag mig, i bikini, på en solstol och blev serverad bubbel.


Det är ju trots allt Mors dag!! Så grattis på er alla fina mammor!!


Nu är jag inne på ett glas rosé istället, grillen är tänd och H & W är och handlar choklad. Jag vill ha djungelbanan till efterrätt...

Njut vidare. Det ska jag!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards