Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under maj 2014

Av Annci Hultström - 15 maj 2014 21:21

... en torsdag kan vara så bra. På jobbet har vi skrattat så tårarna runnit.

Jag fick även en komplimang jag kommer leva länge på... ICON's "valspråk" är "Symbol of excellence". Det står skrivet på väggen bakom mig i repan. Och idag stannade en tjej till, påväg till köket, och sa att hon tyckte det borde vara en pil från meningen mot mig. Hon tycker jag står för allt som det står för. Jag blev/är jätteglad för det och för att hon delade tanken med mig.

Efter jobbet åkte jag och J på VIP-kvällen. Där åt vi snittar, drack drink och blev stylade i håret. Trevligt.

Därefter gick vi till Koh Pangan på Östermalm för middag. Jag åt vårrullar och fick riktig thai-känsla...


Efter det knatade vi genom stan till TGI i Kungsan. Där bidde det en Strawberry daquriri. På uteserveringen. Under en filt.

Och nu sitter jag på tåget hem. Nöjd. Glad. Tillfreds.

Av Annci Hultström - 15 maj 2014 07:51

... skillnad det är att mötas av solen när man kommer ut på morgonen. Känner att jag ler. Utan kontroll. Härligt!!!!


Ser dock inte ut som den kommer stanna hela dagen, för det är moln som hopar sig redan nu. Men hoppet är det sista som lämnar en.

Efter jobbet ska jag iväg med min kollega på en VIP-kväll hon fått inbjudan till. Det är på tretti.se som håller hov och kommer erbjuda hårfix med Remington och visning av Russell Hobbs köksprodukter. Det bjuds på drinkar och tilltugg gjorda av nån av Sveriges mästerkockar. Ska bli supertrevligt!

Förresten, jag var inte ensam om att första pannkakan blir skit. Undrar varför det är så?!

Jag har träningsvärk idag. Sprang ju inte bara utan körde plankan, rygglyft och squats. Vilket uppenbarligen var ett tag sen... ;-)

Önskar er en toppendag!!

Av Annci Hultström - 14 maj 2014 20:55

... ju riktigt bra det där!! Ja, passet alltså. Bara att köra järnet nu. Det är precis 3 veckor kvar med träning innan loppet och det sägs att 5 km går att springa på ren vilja. Så det ska nog gå vägen!!

Nu, en dusch å sen en stund i soffan. Med sällskap av en hög tvätt som pockar på uppmärksamheten. Den vill visst vikas...

Av Annci Hultström - 14 maj 2014 18:31

... är jag tebax vid tangenterna. Vad har då hänt sen sist? Vi tar det dag för dag.


I söndags blev det en tur till Stinsen. Shopping. Lunch. Hem. Fika. Sen tog H med sig tjejerna till gympan. Själv donade jag med ditt å datt. Och lökade en stund åxå.


I måndags var det jobb, hem, hushållssysslor och pic-nic-fix. W skulle på Naturskola dagen efter och skulle ha matlåda med sig. Det blev pannkaka med sylt, ananas och en bulle. Det fick de ha med sig konstigt nog.


När jag steker pannkakor blir alltid första pannkaka skit och åker i slasken. Är det samma för er?

 


Jag hade även fått kallelse till kontroll av min mage. Hoppas innerligt att jag får svar på vad som orsakar smärtan.


I går var det jobb, men en något kortare dag. Det var nämligen drop-in-fika på Fritids. W's klass skulle uppträda och det ville vi inte missa. Men i vanlig "banal-anda" innebar det en sång och inget mer. Förskoleklassen sjöng två sånger och berättade om bokstäver.Sedan avslutade de med en dans. Det är ett uppträdande. Hmmm... blir såååå trött på det där fritidset så jag skulle kunna kräkas. Men snart är det över. I alla fall för ett tag. Man får ju inte har fritids som arbetslös, så tills H får ett jobb igen måste hon vara hemma. Men lika bra det egentligen.


Idag när jag steg av bussen idag möttes jag av Frösundas egen Kungsträdgård...



 


Så vackra!!


Och en stund senare öppnade jag Metro och möttes av detta:


 


Galet söt bild!!


Idag var det jobb, men dagen var inte riktigt som vanligt. Den var aningen bättre. Jag håller nämligen på att fixa ett event för företaget och jag lyckades så bra med en massa saker att det gjorde dagen. Skön känsla. Och med det kom det över mig, igen, hur glad jag är över att allt blev som det blev med mitt förra jobb. Det är ju bakom receptionsdisken jag hör hemma!!


När jag kom hem hade H lagat mat. Köttfärsbiffar med bulgur och ratatuille (som jag iofs hade gjort innan). Supergott. Och fint.


 


Han formade de åxå. Ser ni vad det föreställer?


Nej, nu ska jag faktiskt kliva upp på bandet och ta en runda... första sedan påsk då jag blev sjuk. Skäms på mig.

Av Annci Hultström - 11 maj 2014 08:57

... världen! Sovit gott? Det har jag. 7 timmar, som vanligt. Vaknade alltså redan kl 8, så nu har jag läst Aftonbladet, FB och varit på toa.

Idag blir det en sväng till centrum. W har ett presentkort och lite pengar hon vill bränna. Sen ska det fikas. Och joggas. Och planeras mat för nästa vecka. Och... eh... inte så mycket mer tror jag. För jag gjorde tillräckligt igår känner jag. Och tummen. Det gjorde rejält ont i den när jag lade mig. Och nu. Överansträngd tror jag minsann.

Förresten... ni vet grannen, som inte hittade sina nycklar för några veckor sen. Hon var på partyhumör igår igen. Och hittade inte nycklarna. Men den här gången hjälpte ledsagaren (som förde den rejält vingliga donnan hem) henne leta, så hon kom in problemfritt. Egentligen inget att höja på ögonbrynen för. Om det inte var för tiden på dygnet. Hon var så pass redlöst packad redan kl 18.45 Jag höll på att fixa middagen, H fixade med W's cykel och W spelade tennis. Livskontraster kan man säga...

Nä, nu - frulle!

Av Annci Hultström - 10 maj 2014 23:46

... avlyssnade och här kommer mina tankar:

1) Ukraina: Maria Yaremchuk ? ?Tick-Tock?
- Njae... kanske. I brist på annat -

2) Vitryssland: Teo ? ?Cheesecake?
- Eh?!? Nope!! -

3) Azerbajdzjan: Dilara Kazimova? ?Start A Fire?
- Zzzzzz... -

4) Island: Pollapönk ? ?No Prejudice?
- Alltså... hur gick det där till?! -

5) Norge: Carl Espen ? ?Silent Storm?
- Zzzzzz... -

6) Rumänien: Paula Seling & OVI ? ?Miracle?
- Helt ok. Innan hon lade sig i alltså -

7) Armenien: Aram MP3 ? ?Not Alone?
- Försöket att vara cool gick sådär -

8) Montenegro: Sergej Cetkovic ? ?Moj Svijet?
- Tja, bäst hittills. Säger iofs inte mycket med tanke på tidigare låtar -

9) Polen: Donatan & Cleo ? ?My Slowianie ? We Are Slavic?
- Men kära nån!! -

10) Grekland: Freaky Fortune feat. RiskyKidd ? ?Rise Up?
- Väntar med spänning på första bra låten, för inte var det den här heller -

11) Österrike: Conchita Wurst ? ?Rise Like A Phoenix?
- Mäktig, men vinner den är det för spektaklet -

12) Tyskland: Elaiza ? ?Is It Right?
- Nein, nicht gut! -

13) Sverige: Sanna Nielsen ? ?Undo?
- Oslagbart!!! Mäktigt!!! Wow!!! -

14) Frankrike: Twin Twin ? ?Moustache?
- Oj, oj... hur lät de andra bidragen undrar jag -

15) Ryssland: Tomalchevy Sisters? ?Shine?
- Intetsägande, med klena röster -

16) Italien: Emma Marrone ? ?La Mia Città?
- Snälla Gianna Nanini - kom tebax!! -

17) Slovenien: Tinkara Kova? ? ?Round And Round?
- Inte sämst. Men inte heller bäst -

18) Finland: Softengine ? ?Something Better?
- Väldigt otypisk finsk låt. Med det även bra!! -

19) Spanien: Ruth Lorenzo ? ?Dancing In The Rain?
- Inte tokigt alls, även om refrängen hade lite att önska när det gäller tjatigheten -

20) Schweiz: Sebalter ? ?Hunter Of Stars?
- Nope... not my cup of tea -

21) Ungern: András Kállay-Saunders ? ?Running?
- Tja, kan funka. Men inte som vinnare -

22) Malta: Firelight ? ?Coming Home?
- De skulle haft hängselbyxor och stråhatt. Tänkte jag först. Sen bytte låten karaktär #splittrad -

23) Danmark: Basim ? ?Love Cliché Love Song?
- Men se där, foten började digga minsann -

24) Nederländerna: The Common Linnets? ?Calm After The Storm?
- Iiihaaa! Eller snarare Zzzzz... -

25) San Marino: Valentina Monetta ? ?Maybe?
- Nämen, en till Zzzzz-låt -

26) Storbritannien: Molly ? ?Children Of The Universe?
- Tror vinnaren är utsedd. Ja, inte den här alltså... utan Sanna! -

Nu börjar omröstningen, så snart vet vi!

Av Annci Hultström - 10 maj 2014 18:21

... storstädat huset, köpt cykel (begad Blocket-variant) åt W och inhandlat kvällens plockmat unnar jag mig ett glas rosé och bra musik i väntan på att västebottenpajen ska bli klar.

Naturligtvis blir det Mello senare. Har bara hört 3 låtar (förutom "vår"), så det blir intressant.

Egentligen skulle vi ha träffat Lotta & Co. idag, men de var kranka. Attans osis!! Men vi tar igen det nästa lördag. Då hoppas vi att alla är krya, för nu var det föööör länge sen vi sågs.

Och förresten... SKIT!!! Ja, att pretto-Benjamin vann alltså. Inte bra. Inte bra alls.

Nä, nu är hjärnan tömd. Bara en sak kvar... Trevlig kväll!!

Av Annci Hultström - 9 maj 2014 16:38

... läkarbesök idag för tummen är mirakulöst mycket bättre. Fortfarande öm och svullen, men jag kan använda den till mycket. Och det är bra.

Nu är det äntligen helg. Trodde inte den skulle komma, för den här eftermiddagen har varit såååå lång. Och vad händer då? Tja, snart blir det hemlagad pizza (och ett glas rött) och efter det nalkas det Let's Dance-final. Jag håller på Steffo. Han är grym... men åxå för att jag har aaaaningen svårt för lilla pretto-Benjamin.

Vad gör ni ikväll?

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards