Livets resa - på mitt sätt!

Direktlänk till inlägg 23 juli 2013

Nu har jag äntligen...

Av Annci Hultström - 23 juli 2013 20:49

... fått tummen loss för att skriva ett inlägg. Har börjat komma in i semestermood verkar det som   .


I fredags åkte vi alltså upp till Guldstället. Rapport från kvällen har ni redan fått, men jag måste än en gång säga att maten vi blev bjudna på då var bland det godaste jag ätit. Ska se om jag kan få tag i receptet och bjussa er på det. Receptet alltså. Åsså fick fi en välkomstdrink som åxå var värd att nämna... bubbel blandat med fläder-slush. Mmmmm...


I lördags var inte vädret det bästa, så vi tog barnen och åkte in till Norrtälje för en stund på "Lekrymden" - "Världens roliagste lekplats för barn" sa reklamen. Men nä... det stämde inte. Barnen hade det ok och det var ju huvudsaken.


Väl hemma igen började vi med maten. Det blev Beer canned chicken och Coke canned chicken. Riktigt, riktigt gott!!! Gillade nog colan bättre. Den söta smaken gjorde underverk ihop med den rökiga barbequesmaken. Kommer definitivt göra det igen. Och igen.

 


Efter maten gick Sara och jag till stranden och tog ett dopp. +19 grader var det, men det kändes varmare. Antagligen för att det var kallare över ytan.


På söndagen var det blåsigt, men sol. Så det blev några timmar i lä och även en tur till stranden där W tog ett snabbdopp.


 


Ser ni sandalbilden?! Jag borde skämmas. Strumpor i sandaler... hmmmm... Kan iofs berätta att det skedde bara på den korta vägen mellan huset och gäststugan. Är det ok då måntro?


Nu har W och H semester. Själv jobbade jag hemma idag och likaså i morgon. Sen har jag semester jag med. Ska inviga den med en kväll på stan med kära svägerskan. Hon är gräsänka, så vi tänkte passa på.


Igår gjorde de lite ärenden och idag har de varit på Vikingautställning på Historiska. På torsdag ska vi (om vädret blir som utlovat) till Siggesta gård och på fredag blir det Grönan.


Nej, nu ska vi se på ett avsnitt av "Homeland", så adjö. Sov gott och dröm sött!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annci Hultström - 16 april 2019 20:51


... tisdag. 2 arbetsdagar kvar den här veckan, sen 4 dagar ledigt. Det ska bli skönt. Inte för att jobbet suger eller så. Nä, det är solen med tillhörande promenader som lockar mig :-)   I söndags gjorde vi verkligen ingenting av nytta. Slöade he...

Av Annci Hultström - 13 april 2019 20:57

... vecka passerat. Igen. Alltså, var tar tiden vägen?   Vad har då hänt? Ja, den har väl sätt ut ungefär som förra veckan.   Lördagen: Lite vet ni. Fortsättningen var grillande. Årets första. Och oj, så gott!   Söndag: Långpromenad, s...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 19:18

... lördag börjar rundas av. Vad har då hänt? Jag tänkte först att den varit förjävla slö, men när jag tänker efter så har det hänt en del trots allt. Frukosten åts inne, sen gjorde vi vår på baksidan. Dvs tog fram utemöbler, torkvinda, cyklar os...

Av Annci Hultström - 6 april 2019 09:27


... och sol. Ett gammalt vinterprat på radion. Snart frukost. En bra start på helgen. Eller iofs, den började ju redan igår med min egodag och planeringsmiddag hos vänner. Tacos blev det. För att ha 100% koll tog jag med egna ingredienser... kyck...

Av Annci Hultström - 5 april 2019 16:34

... inte helt som förutspått, men nästan. Efter frukosten drog jag på musik, dansade mig fram i en undanplockningssession, hängde en tvätt, läste lite, åt lunch och pw:ade ner till massagen. Det var gudomligt skönt. Somnade tillåmed en sekund...

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards