Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under november 2013

Av Annci Hultström - 13 november 2013 17:59

... så lite sugen på köttsoppa som det bara går att vara. Så dagens 2-dags måltid bidde en räksallad.


Den ser sjukt god ut och jag är vansinnigt sugen. Men jag får hålla ut några minuter till. W's mat är inte klar...

Vad äter ni idag?

Av Annci Hultström - 13 november 2013 07:47

... ktaaaa Luciaaaa, ljusklara hägring!

Ja, om en månad är det dags. Och på jobbet sägs årets nyanställda får stå för traditionen med att Lussa. Ännu har ingen sagt nåt, så vi får väl se...

Igår var jag och H i Stinsen efter jobbet. W följde nämligen med en kompis hem och skulle inte hämtas förrän kl 19.

H klippte sig och vi handlade lite. Bl.a en vinteroverall till W. För första gången. Någonsin. Eller, ja... första gången i en riktig affär. Nån loppis-variant har vi köpt när hon var mindre, men annars har vi nyttjat idel arvegods under alla år. Tack för det kära fam Knowles!! <3

Hon önskade själv overall i år. Hon har tröttnat på att vara sist ut på rasten. Det går visst för långsamt med jacka och byxor. Så vi får se hur det går den här vintern. Nu är hon säkert först ut. Eller inte. Overaller tar nämligen inte bort mundiarré ;-)

Vilken underbart vacker knallorange och gigantisk sol som pryder horisonten idag. Bild uteblir dessvärre. Sitter på fel sida i bussen. Hoppas på nåt lika fint i helgen. Eller åtminstone sol på dagen. Det har blitt aningen dåligt med friskluft den senaste tiden, så det måste jag råda bot på.

Nej, nu är jag framme vid min hållplats. 20 min tog det idag. Fantastiskt!

Av Annci Hultström - 12 november 2013 07:56

... morgonen med ett försök till inlägg. Det gick sådär. Blev mest sittandes med tom blick. Nu hände samma sak. Är det det som är bloggtorka månne?! Vet inte alls vad jag ska skriva om, för inget händer. Eller jo, det vanliga... jobbet, hushållssysslor, läsa läxor och natta barn. Men - GAH - så trist att skriva om heeeeela tiden.

Så jag måste helt enkelt komma på annat att skriva om de dagarna. Ett ämne som behöver stötas och blötas. Hmmmm... vad blir det idag? Trafikanter blir bra.

Igår tog jag bilen till jobbet och den lilla resan tog 50 minuter. 50. Minuter. Helt galet! Hann förvisso till jobbet med hela 4 minuters marginal. Wow! Btw - det hade inte gått mycket snabbare med bussen. Den stod nämligen vid hållplatsen när jag körde ut från vår gata. Och omkörd blev jag först vid Järva, hållplatsen innan jag skulle gått av. Så 3 min hade jag sparat.

Nu när jag kört den resan några gånger har jag hittat roten till det onda... Det är de puckon som ska fram till vilket pris som helst som sinkar ner hela flödet. Det är galet många som lägger sig i höger fil för att det går fortast där. Sen när den blir en avfart ska de inte av, utan påbörjar aktion inträngning i filen till vänster.

En bit efter Kista blir höger fil bussfil vilket många skiter i. Tills det kommer en arg buss eller taxi vill säga. Då fegar de ur och ska in i filen till vänster vilket skapar inbromsningar och mer köer. Så irriterande *suckar*.

Och hallå Polisen - Vill ni tjäna en slant ska ni vara på hugget på den sträckan varje morgon.

Nu är jag framme. Wow, bara 30 min idag.

Av Annci Hultström - 10 november 2013 20:38

... att fira. Och vi började med pappan i huset. Han väcktes av skönsång och paket på sängen, fick sig en redig frulle. Sedan spelade vi lite kort och åkte därefter till Sollentuna C för lite lunch och shopping.


 


När vi kom hem igen började jag med mat (köttfärsbiffar med morotstzatziki) och tårta (världens absolut högsta Herrågrdstårta lyckades jag få till... god var den åxå). Åsså bidde det ett paket till. Ett örngott med texten "Upp med dig!". Passar väääääälrdigt bra åt min älskade make <3.


Förresten - GRATTIS till alla er andra pappor åxå! Hoppas ni haft en finfin dag!


Vi har åxå firat mig. Jag fyller nämligen 4 år idag. Den 10/11-2009 började jag min resa mot ett lättare liv. Här kommer en bildkavalkad som visar förvandlingen:


                             


Oj, oj... Det är inte utsidan som betyder mest, men den visar ju ändå tydligast hur mycket som hänt. Jag är sååååå sjukt glad och ödmjuk över att ha fått den här chansen. Har sagt det så många gånger förr, men det tål att sägas igen. Vad hade hänt om jag inte tagit tag i detta? Hur hade jag mått? Hur mycket hade jag vägt? Mmmmmm... *njuter*.


Nu ska vi se på "Bron". Och sen "Solsidan". Efter det väntar bingen och 8 timmars härlig sömn.

Av Annci Hultström - 9 november 2013 18:23

... jag...

... lyssnar på musik och gör lax...

.. i ugn och dricker...

... Ungerskt bubbel. Blev ju inget på bröllopsdsgen. Måste ta igen det. Såklart!!

Av Annci Hultström - 8 november 2013 17:32

... jag ätit? Ser märkligare ut nu än i morse... skumt...

Nu har jag jobbat på Icon i tre veckor och jag älskar varenda minut! Underbar känsla! Men trots det är ju helgen välkommen.

Jag ska inviga den med tacos. Sen ta en dusch. Därefter blir det garanterat en film. Eller två. Vad hittar ni på?

Av Annci Hultström - 8 november 2013 07:45


Hoppas ni sovit gott. Det har jag, men vaknade möjligen lite onödigt tidigt. Så lite trött är jag allt. Men det hjälper ju massor att en sån gång få se detta från bussfönstret:


En härlig soluppgång. På en fredag. Underbart!

Det enda smolket i glädjebägaren är dock en krank W. Hon var rätt förkyld i går kväll, men feberfri. Idag vaknade hon med krupphosta och en redig kronsnuva. H blir därför hemma med henne idag. Hoppas det är snabbt övergående.

Måste visa er 3 sköna bilder jag sett på fb:


De mittersta var visst tagen i en butik i Hyllinge (tror jag det var). Mycket bra!

Nu anländer jag snart min hållplats. Helt på tidtabell, 18 min, idag.

Önskar en ljuvlig fredag!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5
6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16 17
18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2013 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards