Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under december 2012

Av Annci Hultström - 21 december 2012 22:16

... och inne har det spelats julmusik samtidigt som granen klätts. Skinkan står i ugnen och nu ska jag börja slå in klappar och se en film samtidigt. I morgon väntar shopping av de sista klapparna (men de svåraste) och sedan hoppas jag på idel julefrid.

Idag var vi uppe i ottan. Först frulle på donken kl 07.30 Efter det blev det matshopping på Ica Maxi (allt fanns). När vi var klara åkte vi hem och packade ur och åkte sedan till läkaren. Han misstänkte underproduktion av sköldkörteln eller möjligen diabetes (om det inte är nåt så "enkelt" som stress), så en mängd prover ska tas nästa vecka (var ju inte på fastande mage). Så jag får väl inga svar förrän om tidigast ett par veckor.

Efter det har dagen bestått i en stunds tupplur, mer shopping, rensning i W's rum.

Ja, det var väl det. Typ.

Nej, nu - klappar.

Sov gott och dröm sött!

Av Annci Hultström - 20 december 2012 21:43

... glömde ju bilden...

Av Annci Hultström - 20 december 2012 21:42

... står det nu, glaset. De 29 ljusen i vardagsrummet är tända och jag nyduschad och nerslagen. I soffan alltså. Och här blir jag kvar nu i ett par timmar. Till sällskap har jag, för tillfället, Ernst. Men om jag ska vara ärlig ska jag nog byta bort honom. Blir lite illamående av prettostuket. Mega-myset vet inga gränser liksom...

Önskar er en fin kväll och därefter en god natt!

Av Annci Hultström - 20 december 2012 19:49

... julledigt. Som jag har väntat!! 12 härliga dagar ligger framför mig. Mmmmmmmmmmmmmmmmmmm!

Jag skulle ha inlett dom med att handla all mat inför jul. För att få bocka av det på listan. Men ni förstår - utskitna plommon klarar inte det... och det är precis vad jag är i detta nu. Fullständigt uträknad. Helt slut.

Och hade jag handlat med den grunden att stå på så hade jag förmodligen köpt skruvmejslar istället för skinka och hundbajspåsar istället för potatis. Typ. Nä, det enda rätta är stanna i hemmets lugna vrå, tända ljus och dricka ett glas rött. Så så får det bli!

I morgon ska jag till doktorn och berätta om mina symptom. Då får vi se vad han säger... Antingen är det något att "ta på" eller så är det stress.

Nä, nu - mot soffan!!

Ps När jag är tebax på jobbet är det bara 24 arbetsdagar till nästa ledighet... ville bara berätta det ;-)

Av Annci Hultström - 19 december 2012 21:13

... i vårt hem. På riktigt. Det är den minsta familjemedlemmen som plötsligt bytt skepnad. Så här var det...

Hon bad mig välja ett kort i en kortlek, titta på det och sedan lägga det längst bak i kortleken. Därefter blandade hon och bakom min rygg plockade hon fram rätt kort. Mmmmm... lätt tänkte jag och bad att få se.

Så återigen tog jag ett kort, tittade på det och lade det längst bak. Sedan blandade jag själv kortleken och gav den till henne. Med full överblick såg jag hur ungen plockade fram rätt kort.

Jag tillåmed blandade med ryggen mot henne och ändå plockade hon rätt kort. Jag blev lite rädd för henne...

Hur är det möjligt?!

Idag är julkorten skickade, julöl + nubbe inhandlade och present till skolfröknarna klara (tomteskålar med hemgjord wienernougat i). I morgon ska jag handla resten och i helgen ska klapparna slutföras. Så det tar sig.

Men vet ni vad - Först ska sista arbetsdagen på ett par veckor klaras av. Så det är lika bra att jag lägger mig nu. Är trött som en sengångare (är de trötta förresten... eller bara söliga?).

God natt och sov gott!!

Av Annci Hultström - 19 december 2012 05:53

... då var födelsedagen till ända. Eller, objektet själv tvingades i säng för 1,45 sen. Själv firade jag mitt 7-åriga föräldraskap liiite till. Men nu räcker det, för det sägs att det är en dag även i morgon.

Fast innan det ett par bilder...

Den första är från Tyrol. Där åt jag julbord med kollegorna idag. GRYMT! Rekommenderar det varmt.

På bild två ser ni mina fina vinster som jag kammat hem vid 3 tävlingstillfällen på jobbet. Först var det en Peugeot saltkvarn, sedan en dito för peppar. Och tillsist högvinsten som man får när man vinner en tredje gång - en underbar gryta. Den bara måste invigas under julhelgen.

Nä, nu - sängen. Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 18 december 2012 22:07

... då var födelsedagen till ända. Eller, objektet själv tvingades i säng för 1,45 sen. Själv firade jag mitt 7-åriga föräldraskap liiite till. Men nu räcker det, för det sägs att det är en dag även i morgon.

Fast innan det ett par bilder...

Den första är från Tyrol. Där åt jag julbord med kollegorna idag. GRYMT! Rekommenderar det varmt.

På bild två ser ni mina fina vinster som jag kammat hem vid 3 tävlingstillfällen på jobbet. Först var det en Peugeot saltkvarn, sedan en dito för peppar. Och tillsist högvinsten som man får när man vinner en tredje gång - en underbar gryta. Den bara måste invigas under julhelgen.

Nä, nu - sängen. Sov gott och dröm sött!!

Av Annci Hultström - 18 december 2012 09:05

... på födelsedagen! Tänk att vi haft äran att få vara dina föräldrar i 7 år nu. Tack underbara du!!

Och såhär glad blev hon f.ö över sin "snösparkcykel":

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards