Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 23 december 2012

Av Annci Hultström - 23 december 2012 22:24

... stilla ro och frid... trallalalalaaaa...

Ja, nu är det här - lugnet. Allt är klart!! Laxen inkokt, köttbullarna klara, trillingnöt och wienernougat redo att ätas, allt handlat, klapparna inslagna och familjen på plats... osv... så i morgon blir det idel umgås. Då ska ryggan packas med fika och tas med till pulkabacken. Sen blir det allt av tradition - Kalle, gröt, julbord, klappar... Ser fram emot det. Mycket.

Men innan det måste jag bara sova. Är helt slut!! Så jag avviker och önskar en god natt. Sov gott och dröm sött!

Av Annci Hultström - 23 december 2012 08:52

... är helt fucked-up. Jag har, de tre sista dagarna, vaknat kl 05.25 Vansinnigt jobbigt! Skillnaden var att jag idag somnade om. Ända till kl 07.30 Så jag borde vara utvilad... män nä... Kom ju inte i säng förrän kl 01.30 Nåja, har jag tur kan jag ta en tupplur senare.

Nu ska jag baka finska pinnar och därefter göra köttbullarna. Sen blir det städning. Inte för noga bara, för det behövs inte sa mys-Ernst på sitt program häromdagen. Istället för lampor skulle man tända ljus, då syns inte dammet. Eh... doh... På dagen då?? Gömmer de sig självmant då, eller?

Önskar er en finfin dag!!

Av Annci Hultström - 23 december 2012 00:12

... doppareda'n. Ja, så är det faktiskt eftersom klockan passerat midnatt.


Finns det någon som kan berätta för mig var tiden tog vägen? Julafton i morgon. Helt galet. Men nice. För nu är jag klar med klapparna... den sista beställde jag nyss. På nätet. Till maken. Den kommer förvisso inte att hinna fram i tid, så det får bli en lapp i paketet. Så går det när man inte önskar sig något... då får man vänta åxå...


När vi var i Stinsen idag var jag sur. På allvar. Jag vet inget värre än att driva runt, planlöst bland 1000-tals andra, och inte ha en aning om vad jag letar efter. Han fick sig nästan en utskällning... Men som sagt - nu är det klart och jag tror han blir rätt glad  .


Alla andras klappar är åxå klara. Liksom skinkan. Och granen. Och wienernougaten. Och de 7-sorters kakorna. Och bullarna. Och matshoppingen. Och pyntet. Och dukningsplanerna. Och... ja, det mesta är, som ni märker, klart. Men ett par saker är kvar och det är att städa det sista, stryka en duk, rulla köttbullar, åka pulka och andas. Så det känns som dagen blir lugn.


När vi var i Stinsen idag fällde jag en liten tår... Sanna Nielsen uppträdde nämligen och hon sjöng "Jul, jul - strålande jul", "Little drummerboy" och till sist "Utan dina andetag". Alla tre låtar är favoriter och ihop med hennes oslagabara stämma var det en magisk stund. Jag fylldes med energi och fick en bra känsla i magen.

  


Vi tog en fika åxå. H köpte sig den största bekelse jag sett... inte ens han orkade hela:

 

Vi fikar nästan alltid på City Gross när vi är i Stinsen. För 2 x bakelse inkl 2 burkläsk + 1 x bulle inkl 1 burkläsk betalde vi 68 kronor. Mycket prisvärt och alltid gott. Miljön har väl lite att önska... men man får inte vara så kinkig.


Wilma fick sig en kompis idag åxå. Se här - glöm inte ljudet:


Jag har slagit in klappar igen åxå. Har lyckats köpa det bästa pappret ever. På "Dollarstore". Det är väldigt klippvänligt kan man säga:


Nä, vet ni vad... det är en dag lite senare idag med... så nu bara måste jag sova. Gör det ni med.


Sov gott och dröm sött!!!
  

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards