Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 11 december 2012

Av Annci Hultström - 11 december 2012 21:11

... att jag ska dra ett varv med snöskyffeln. För med tanke på mängden snö som faller just nu är risken att bli insnöad tills i morrn väldigt stor. Så kanske hjälper det lite i alla fall.

Fick ett samtal ikväll. Wilma's kompis, Doddo's, mamma frågade om Wilma får följa med de på restaurang i morgon. De firar "barn-dag"... den dagen de hämtade Doddo på barnhem i Kina. Doddo ville ha med Wilma. Gulligt tycker jag, en fin tradition. Så självklart får hon haka på.

Nej, nu var det dags för skyffeln. Sen sängen.

Sov gott och dröm sött!

Av Annci Hultström - 11 december 2012 16:41

... mössan, bakom den stora pälskragen. Den tillhörde en mycket, vad jag gissar, pedantisk tjej. Eller kanske fåfäng. Eller möjligen väldigt fånig. Varför? Jo, när jag klev på bussen i morse passerade jag henne. Då satt hon, överdrivet tillrättalagd, med en kam och kammade de små pälsbollar som hela mössan var täckt av. Mmmmm, det är sant. Jag trodde jag skulle snubbla av förvåning. Tänk, det finns då folk av alla sorter. Tur är väl det iofs... för vad tråkig världen skulle vara annars. Men borsta smulan... där går gränsen.

Igår när jag skulle hem möttes jag av en överfull hållplats. Efter att ha sökt på SL's avvikelsesida och inte hittat något väntade jag vidare. Tillslut kom en vänlig själ och meddelade oss alla att bussarna gick från Norrtull pga Nobelfesten. Då bidde det en prommis till centralen och tåget som fick bli färdmedlet för dagen. Nåväl, hem kom jag... om än 1,5 timme senare än tänkt. Då blev det middag, dusch, soffan och sen sängen. Var ju dags för ytterligare en jour.

Och nu har en dag till passerat. Tiden går galet fort. Så skönt, för det betyder ledighet inom kort.

Förresten, igår bokade jag hotell för våra första nätter i Thailand. Och 3 klänningar köpte jag åxå. Så nu är allt klart... bara invänta att de kvarvarande 56 dagarna rinner förbi.

Nä, nu är jag snart hemma. Då ska prinsessan hämtas. Sen blir det middagsfix och därefter ett pass på gymmet. Faktiskt.

Ha en finfin kväll!!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards