Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 25 december 2012

Av Annci Hultström - 25 december 2012 20:52

... ju berätta vad jag fick för klappar. Hade visst varit snäll, för tomten kom med:

En Clairns ansiktskräm (för folk vid dator).
En glassmaskin
En värmefilt
Ett par supervarma Hestra-handskar
En mandolin (för grönsaker, inte att spela på)
Två tröjor
En projektorväckarklocka (oj, vilket långt ord)
En smyckenecessär
En bakmatta för Macarons

Ja, det var det jag kommer på nu.

Mycket nöjd är jag i alla fall :-)

Fick åxå beröm... Min kära make sa att min Jansson var den godaste han någonsin ätit. Jag är benägen att hålla med. Grym! Och köttbullarna... mmmm... Värt att göra om!

Nu har vi ätit och hör hur soffan ropar... Kom, kom, kom. Bäst att lyda!

Av Annci Hultström - 25 december 2012 19:03

... var både julafton OCH juldagen (i princip) förbi. Vad har vi gjort då?


Jag börjar med gårdagen, Julafton 2012.


Dagen började med att jag blev väckt av syrrans hund, Disa. Hon pockade på uppmärksamheten ett par gånger, så jag gissade att hon ville gå ut. Så så fick det bli... Jag klädde mig för en långpromenad och tog henne med. Vi var ute i 1,5 timme. HELT underbart!!




Väl hemma hade de andra vaknat, så då åt vi frukost och gick sedan till pulkabacken.


Med oss hade vi Toker från Snövit:

 


Efter det bar det av till Arlanda för att hämta Sanna. Hon jobbar där och slutade kl. 13. På vägen hem tog vi en sväng förbi farmor & farfar. Åh, vad jag saknar dom... fortfarande... det är 22 år sedan farmor gick bort och 18 sedan farfar lämnade oss. De ingav en trygghet jag saknar.


 


väl hemma dukades fikafatet fram. 9 sorters hembakt. Detta åts till Kalle och försatte vissa i familjen i kakkoma:

  


Efter middagen (som jag inte har några bilder på just nu, har inte fört över bilder från kameran) så gav vi oss på gottebordet:


Klockan sent somnade vi alla ovaggade och tänk - jag sov ända till 09.15 i morse. skööööönt!!


Ja, det var julaftonen.


Nu till idag. En bildlös dag, förutom en. Dessa 2 hittade jag lite senare idag, gosandes. Hon vill verkligen ha en hund, tösen. Men nä, det passar inte vårt liv helt enkelt. Eller ja, inte just nu i alla fall.


i övrigt har vi plockat undan lite, gått en promenad, spelat spel, pysslat, sovit i soffan... nu ska vi snart äta lite mat, sen blir det nog soffan igen.


I morgon bär det av hem till svägerskan med familj för att fira en andra julafton. Nice!!


Nej, nu - MAT!


Ha en fortsatt trevlig jul. Och kväll!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards