Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg under april 2015

Av Annci Hultström - 15 april 2015 22:10

... frisk och hel så kommer jag att klara loppet galant. Den känslan kom till mig idag under rundan. Jag var ute i 40 min och av det sprang jag 28 och gick 12. Typ såhär blev upplägget;

Gå 3 min
Springa 12 min
Gå 3 min
Springa 12 min
Gå 2 min
Springa 2 min
Gå 4 min
Springa 2 min

Så det tar sig.

Kvällen har bestått i middag, dusch, städning å lite TV. Nu; Sängen.

God natt!!

Av Annci Hultström - 15 april 2015 07:55

... hair day och en B A D hair day. Idag vaknade jag med det sistnämnda...

Men även det gick att tämja!! Så jag blev utsläppt från hemmet. Mitt hem. Inget "sånt" hem. Även om man med den frisyren hade passat in bra.

Utomhuspasset gick över förväntan igår. Höll axeln skapligt fixerad och skippade några övningar där armarna blev påfrestade. Stod i planka istället då.

Idag känns det mycket bättre, men jag ligger lågt med armträning ett tag till.

Nu är jag snart på jobbet. Så adjöken!

Av Annci Hultström - 14 april 2015 17:21

... av Ipren och Alvedon sitter jag nu på bussen påväg till SATS. Axeln värker precis lika mycket som igår och jag önskar mest av allt att jag fick ha den fasttejpad mot kroppen. Då rör den sig inte och då gör det heller inte ont.

M E N... jag tänker försöka i alla fall. Trots bajsaxel, regn och typ minusgrader. Hade det varit någon annan instruktör än min PT hade jag tveklöst bangat. Det erkänner jag. Så tack, bästa Anton!!

Efter det bär det av hem för middag och en 100 grader varm dusch. Gissar att jag kommer frysa...

Av Annci Hultström - 13 april 2015 07:57

... månader, står jag på startlinjen. Till Tjejmilen. I Central Park. I New York. I USA.

Eller ok... om 2 månader och typ 8 timmar om man räknar med tidsomställningen.

Fatta. 2 månader. Och jag har inte sprungit en mil. Någonsin. Ännu. Är mindre orolig nu än för en månad sedan. Men lite oro finns ändå. Hur ska det gå?

Känner iofs att lördagens och söndagens pass ingav mer hopp. Kick-ass-pass båda två och jag överlevde. Så... mmmm...

Idag är det vilodag,men i morrn är det dags igen. Då för ett utomhus-löpar-pass. Blir spännande!

Helgen i övrigt då? Ja, jag har inte bara tränat. Nej, lördagen började med hästmys och lunch i solen.

Sen träning, bastu och piff. Därefter bar det av in till stan för drinkar och "Stiftelsen". Grymt bra konsert, men ett udda klientel. Det var tokfylla á la Ålandskryssning. Medelålders som var så packade att det bjöds på både slagsmål, fall och "kvast-spyor". Helt surrealistiskt stundvis. Men som sagt, en väldans bra konsert.

Igår lökade vi hos svägis & co till efter 12-rycket. Sen åkte vi till Aldewalds och jag inhandlade ett par nya löparskor. Gick ifrån mitt gamla märke och ska nu testa en Karhu. Återkommer med rapport.

Kvällen bestod av träning, middag och soffläge. Somnade gott, men har vaknat 100 ggr i natt. Har bajsont i axeln, men det pratar vi inte om. Då försvinner det kanske.

Såg ett par klokheter på FB och insta.

Sant, eller hur?!

Nu anländer jag jobbet, så adjöken. Ha en bra dag!

Av Annci Hultström - 10 april 2015 21:16

... på. På både bilen och mig.

Nu när vi kom hem var det fortfarande +9 grader. Såååå skönt!!

Besöket hos kilotraktorn gick mycket bra. Så nu är det bara ATG köra järnet igen!!

Efter det hämtade jag W för vidare färd till Kista. Där skulle jag kolla in slipade solglasögon. Hittade ett par. Tänk er de med mörka glas. Vad säger ni?

Har inte bestämt mig. Måste fundera lite.

I butiken hade W nåt att sysselsätta sig med åxå...

2 små sötnosar. Vill ha. Men ändå inte. Skulle vara rädd att sätta mig hen.

Nä, nu ids jag inte skriva mer. Så... ha en trevlig fortsättning på kvällen.

Natti natti!

Av Annci Hultström - 9 april 2015 19:20

... är namnet på mitt intervallpass i RunKeeper. Det ser ut såhär:

Gå 2 min
Springa 12 min
Gå 2 min
Springa 4 min
Gå 2 min
Springa 4 min
Gå 2 min
Springa 4 min
Gå 2 min
Springa 4 min

Och idag satt den fantame!!! Ja, om man bortser från max 2 min hastighetssänkning i 2 uppförsbackar. Blev den snabbaste rundan ever, men jag är ändå låååångt ifrån mitt mål. Fast jag är ändå glad för framstegen. Och det var ju bara min 7:e riktiga rundan efter att jag fick andningen tebax. Så... Gooooo, Annci!!

Nu äter jag middag. Kycklinggryta med gnocchi. Har (faktiskt) aldrig ätit det förr. Och det visade sig vara en hit. Den uppsvälldhet jag känner av pasta var som bortblåst med den här varianten. Sååå bra.

Nej, nu ids jag inte skriva mer. Ha en trevlig kväll!

Av Annci Hultström - 8 april 2015 21:01

... se ut om jag amputerade bröstryggen och placerade axlar, armar, huvud och annat av värde direkt under revbenen? Eller, äh... skit samma. Det visuella lutresultatet kvittar, bara kroppens funktion blir bättre. För nu är jag less...

Har haft svårt att andas idag. Och det har smärtat i bröstbenet när jag dragit djupa andetag. Tills nyss då det tok-knakade där när jag sträckte på mig. Den lever verkligen sitt eget liv den här kroppen. Som tur är väntar ett kiropraktor-besök i morgon. Får se vad han säger.

Kolla här förresten;

Diverse sanningar lånade av Paolo Roberto. Och FB. Såååå bra!

Såg ni Eurovision 60-år? Vi har kollat ikapp den under två kvällar. Vilken feel-good-nostalgi-kick. Och nästan skrämmande att inse hur mycket "nörd" jag är. Det var inte många av låtarna jag inte trallade med i ;-)

Nä, nu - "Welcome to Sweden".

Av Annci Hultström - 6 april 2015 18:49

... påsk över och förbi. Den har varit lugn, skön och fridfull.

Latardagen (påskafton) fortsatte i lathetens tecken.

Påskdagen... tja... vad gjorde vi då? Jo... vi hämtade S O F F A N!!!! Den kom 4 veckor för tidigt. Helt otroligt härligt. Efter montering och impregnering rymde vi fältet och åt lunch i Stinsen.

Sen var jag och tränade. Och resten av kvällen tillbringades i S O F F A N!!

Idag gick vi upp tidigt och jag å W åkte iväg för ett par timmars hästmys. Efter det tränade jag ett PT-pass. Gick jättebra. Sprang 2 km utan problem. För mig är det ett genombrott!!!

Väl hemma kom syrran med en vän och hämtade den gamla soffan. Hoppas han blir nöjd.

Nu ska vi äta thai-mat och förbereda oss inför en ny arbetsvecka.

Ha en fortsatt bra annandag påsk!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2015 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards