Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 1 december 2010

Av Annci Hultström - 1 december 2010 20:30

Jaha, då var vi hemma igen efter först utvecklingssamtal och sedan middag på Mamma´s. Jag åt en lövbiff med grönsaker (några pommes). Första sen open. Inte gott. Händer inte igen.


Utvecklingssamtalet gick bra. De tycker att W är väldigt empatifylld, hjälpsam, snäll, omtänksam, klok... ja, superlativen haglade och vi sträckte på oss. Det är precis så vi upplever henne åxå. Det var egentligen bara ett problem och det var att hon har svårt att ta ett nej. Nähä, skämtar dom... det har vi aldrig märkt .


När de pratar med henne om trivsel, så säger hon att hon trivs bra. Och de tycker verkligen att det ser ut så. Men hon lade till att hon ibland säger till oss att hon inte vill gå, men det är för att hon är trött och vill ha sovmorgon. Men hemma kan det låta annorlunda... då är det för att de aldrig göra något kul och för att så många är dumma. Svårt att veta vem man ska tro på. Spontant tror jag ju mer på henne. För hur stor koll har 2-3 fröknar på 18 barn?! Men samtidigt så berättade fröken om allt de gör på dagarna. Så ja... jag vet inte...


Efter maten släppte H av oss hemma, sedan åkte han och hämtade upp ett par skridskor som nån skulle skänka bort. Jättefina. Väl hemma igen så har han fixat vår dator, eller egentligen servern. Den hade tackat för sig, så vi kunde inte se på film... inte se kort eller lyssna på musik. Men nu så. Allez klaar!


Jag sitter och ser på Arga snickaren och viker tvätt. Sen blir det tiiiidigt i säng idag. Är sååå grymt trött.


Nu kommer ett par bilder från helgen som var.

      

Norsk pulka-kamp            W susar nerför                 H susar åxå nerför


Och nu, Sigtuna by afternoon at the julmarknad:

  


Önskar er en fortsatt bra kväll och en God natt när det väl är dags!



Av Annci Hultström - 1 december 2010 08:45

God morgon i kylan!


Idag vaknade jag lite innan klockan (börjar jag piggna till måntro?). Det första jag gjorde var att kolla termometern. -18,3 grader. Lovely! Ja, jag gillar det faktiskt. För att komma ut och andas in den friska luften är oslagbart. Och så länge man är påpälsad är det bara skönt!!


När jag åkte till jobbet och korsade Järva fältet så låg det köld-dimma över ängarna och solen ville bryta igenom. Ofantligt vackert. Önskar innerligt att jag haft tid att stanna där en stund. Gått runt. Tagit kort. Samlat kraft. Hoppas på kyla och vackra dagar i helgen. Då ska jag göra det där. Men då gäller det att gå upp tidigt åxå. Vill ju inte missa det där gryningsljuset.


Vad tycker du om kylan?


Tänk att det redan är 1:a december. Tiden går sjuuuuukt fort. Kollade vad jag skrev för ett år sedan... då var jag glad för att jag fick på mig båda mina ringar igen. Och jag bakade. Åsså kom första snön, 22 st. flingor typ.


Förresten, Till alla slaktare - möter ni mig, Missta inte mig för en julgris (läs: Jag vill inte bli slaktad). Jag är nämligen såååå grymt svullen av vätska (igen), men är där under en människa. Ok?!


Idag ska vi på utvecklingssamtal på dagis. Ska bli intressant att höra vad de har att säga om henne. Hur de ser på hennes trivsel.


Nä, nu ska jag avsluta. Får snart en upplärning.


Ha en bra dag tills vi hörs igen!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Skapa flashcards