Livets resa - på mitt sätt!

Alla inlägg den 3 december 2010

Av Annci Hultström - 3 december 2010 22:55

... är vad vi varit på i Globen. I dryga två timmar blev vi underhållna av Lena Ph, Orup, Jill Johnson, Jerry Williams, Måns Zelmerlöw, Darin och Mark Levengood. Riktigt bra var det. Absolut värt 100kr/pers. Wilma somnade dock i morfars famn. Och det tänker jag åxå göra. Ja, inte somna i pappas famn... men väl i min makes. Är trött.


Önskar en god natt, sov gott å dröm sött!!

Av Annci Hultström - 3 december 2010 16:05

... fick jag mig nytt . Tittade nämligen in på Claudia Galli´s blogg och möts av den här bilden:



Är den inte bara helt underbart fulsöt???? Tycker f.ö att den ser ut att heta Sören.


Nu bär det snart av ut i snön. Ser inte ut längre (för mörkt) så jag vet inte i vilken status bilen är. Är det sopa av eller skotta fram som gäller?! Om 20 minuter vet jag.


Ha nu en toppenbra fredagskväll och sov gott, när det väl är dags!

Av Annci Hultström - 3 december 2010 13:15

Hej på er!


Ja, ni vet... det finns en barnbok som heter så. Den här:

  


Men sen finns det en i verkligheten åxå. Min kära fina goa vän Totte har brutit foten. Hon ramlade i trappan hemme. Så Totte går till doktorn helt enkelt. Men bryta foten är väl inte så illa tänker ni kanske?! Men jo - om man är 9:e månaden och ska ha barn om 3 veckor då är det fan illa (bebisen klarade sig helt oskadd, tack å lov). Riktigt illa!


Stackarn behöver egentligen opereras, men de törs inte söva. Då tänkte de operera under epiduralbedövning, men då tar hon ju blodförtunnande och då gick inte det heller. Så nu ligger hon där med en fan så ond fot, med magen i vädret och väntar på bebisen. Den ska komma om c:a 3 veckor och gipset ska hon ha i 6 veckor... Vad är oddsen?!?!!!?!? Tycker så synd om henne... vilken avslutning på graviditeten. Men ännu värre - vilken början på moderskapet.


Önskar jag kunde trolla. Då skulle jag inte trolla fram snö till jul. Och inte heller miljarder kronor. Nä, då skulle jag trolla Totte hel igen (åsså skulle jag trolla fram mat åt alla fattiga och bot åt alla sjuka åxå förstås). Så det så.


Förresten - Många stora    till ortopeden på Visby lasarett. De ville inte sjukskriva henne, så hon fick bråka sig till det. Hon bröt den i fredags och läkaren ville att hon skulle ta sina vanliga dagar som man får vara hemma utan läkarintyg. Men till saken hör att hon var hemma innan olyckan för de hade översvämmning i källaren och hade därmed förbrukat 3 av dom dagarna. Men det sket läkaren i. Pucko! Seriöst... en höggravid kvinna med en bruten o-opererad fot... jobba... ta sig till jobbet... hmmmm... Pucko! Igen!


Till saken hör åxå att hon måste bli sjukskriven för att hennes sambo ska kunna vara hemma och hjälpa henne (vård av anhörig). Och det lär hon ju verkligen behöva när bebisen kommit. För att hoppa på kryckor, nerför en trappa, med en bebis i famnen lär ju inte vara det lättaste. Skulle vilja se den ortoped som klarar det *suck*   


Ja, bortser man från frustrationen jag känner å Totte´s vägnar så har jag en bra dag. Kom på mig själv med att sitta och le fånigt när jag tittade ut genom fönstret... för utanför föll nämligen stoooora flingor låååångsamt mot marken. Oerhört vackert! Ville inget hellre än att spela julmusik och dricka glögg. Så i helgen måste det göras. Måste lägga över min julmusik på en mp3:a och ta med hit.


Nu är mor & far påväg mot oss. De ska hämta W tidigare på dagis och sen drar vi alla iväg och hämtar W när jag kommit hem. Sen bär det av mot (fortfarande) hemlig destination.


Önskar er alla en toppenbra fredag. Njut av att det är helg!

Presentation


Livets resa - på mitt sätt!

Mot målet

LilySlim Weight loss tickers

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2010 >>>

Arkiv

Ställ en fråga

9 besvarade frågor

Tidigare år

Länkar

Gästbok

Sök i bloggen

Maila mig gärna

annci.hultstrom@hotmail.com

Besöksstatistik

Följ mig


Ovido - Quiz & Flashcards